Medietilsynet støttar forslag om blokkering av pengespel-nettsider

Berre nokre få pengespelaktørar har løyve til å tilby og marknadsføre pengespel i Noreg. Dei må gjere dette på ein trygg og ansvarleg måte ved å følge ei rekke reglar. Det er med på å skåne sårbare spelarar, som er spesielt utsette for pengespelproblem.
– Vi veit at speleproblem kan få alvorlege konsekvensar for spelarar og familiane deira. Medietilsynet stiller seg difor bak forslaget frå Kulturdepartementet om å kunne bruke DNS-blokkering av nettsider som tilbyr pengespel til nordmenn utan å ha løyve til det, seier Velsand.
Reklame-blokkinga av pengespel gjer tydeleg informasjon til publikum
Kulturdepartementet foreslår at Lotteritilsynet skal få heimel i den nye pengespellova til å pålegge internettilbydarar å blokkere nettsider som utan løyve tilbyr pengespel retta mot den norske marknaden. Det skal gjerast ved hjelp av såkalla DNS-blokkering, som betyr at internettilbydarar må innføre tekniske tiltak som hindrar tilgang for nettbrukarane til eit spesifikt område på internett.
Lotteritilsynet meiner DNS-blokkering gjer dei mest risikofylte pengespela mindre tilgjengeleg, og at dette reduserer rekrutteringa til ulovlege pengespel.
– DSN-blokkering fungerer som eit effektivt informasjonstiltak ved å gjere fleire merksame på kva pengespel som ikkje har løyve i Norge. Meir enn seks av ti av dei som spelar hos ulovlege pengespeltilbydarar, veit ikkje eller er usikre på kven som har lov til å tilby pengespel, og blir uforvarande utsette for risikoen ved slike spel. Desse har rett til å få tilstrekkeleg informasjon for å kunne gjere bevisste val, seier Henrik Nordal, avdelingsleiar i Lotteritilsynet.
Medietilsynet stør dette synet. – Å kunne skilje mellom lovleg og ulovleg kommersielt innhald, er ein viktig del av den kompetansen som er viktig for å ha ei kritisk medieforståing, seier Velsand.
Medietilsynets vurdering så langt er at reklamen for pengespel på tv kan stoppast
Den nye lovregelen har mykje til felles med regelen som vart innført i kringkastingslova frå 1. januar 2021, der Medietilsynet kan pålegge norske tv-distributørar å stoppe marknadsføring av reklame for utanlandske pengespel på tv. Begge reglane skal medverke til å redusere talet på problemspelarar og konsekvensar av speleproblem.
Tidlegare i år avdekka Medietilsynet at ei rekke av Discoverys tv-kanalar hadde omfattande marknadsføring for pengespel som ikkje er lov i Noreg. Tilsynet meiner så langt at tv-distributørane kan stoppe pengespelreklamen for utanlandske pengespel som blir send på Discovery. Tv-distributørane Telenor, Telia, RiksTV, Canal Digital, VCB (Viasat) og Altibox er varsla om dette.
– Vi går no nøye gjennom tilbakemeldingane frå tv-distributørane, før Medietilsynet konkluderer i sakene, seier Velsand.
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Medietilsynet understreker forbud5.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet minner om forbudet mot å offentliggjøre valgresultat og valgdagsmålinger før klokken 21 på valgdagen mandag.
Nær 24 millionar til innovasjonsprosjekter1.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet skal fordele 23,7 millionar kroner i innovasjonsstøtte i 2025, og opnar nå for søknader.
Fem millionar kroner til forsking på medier og dataspill28.8.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet opnar no for søknader om midlar til medierelaterte forskingsprosjekt.
Meta og TikTok stoppet Medietilsynets informasjonskampanje om valget22.8.2025 13:11:50 CEST | Pressemelding
Medietilsynet har fått avvist videoer og fjernet lenker – begge deler i forbindelse med en større annonsekampanje om kildebevissthet og desinformasjon i forkant av stortingsvalget.
Fleire typar medium kan søke om innovasjonstilskott12.8.2025 15:50:33 CEST | Pressemelding
Kultur- og likestillingsdepartementet har vedtatt endringar i forskrifta for innovasjons- og utviklingstilskott til nyheits- og aktualitetsmedium. Endringane opnar for at fleire typar medium kan søke støtte.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom