Medietilsynet lyser ut forskingsmidlar

Støtteordninga omfattar både forskingsprosjekt og mastergradsoppgåver med medierelaterte tema, og forskinga bør vere praktisk orientert. Det blir særleg lagt vekt på prosjekt der det blir forska på tvers av ulike medium og plattformer, og på tema knytte til redaksjonelle, økonomiske og tekniske forhold.
Vi prioriterer prosjekt om mediemangfald og kritisk medieforståing
Tilgang til eit mangfaldig medietilbod er eit sentralt mediepolitisk mål, og Medietilsynet ønsker søknader om midlar til forskingsprosjekt som kan bidra til auka innsikt i utviklingstrekk eller forhold ved det norske mediemangfaldet.
– Medielandskapet er i rask endring, ikkje minst med bakgrunn i konkurranse frå globale aktørar og den teknologiske utviklinga. Eksempel på område der det kan vere interessant å få meir kunnskap, kan vere korleis digitaliseringa påverkar mediemangfaldet, korleis mediebruk og nyheitskonsum endrar seg og korleis mangfald og ulike samfunnsgrupper er representerte i arbeidsstokken og innhaldstilbodet, sier Velsand.
Eit anna prioritert område når forskingsmidlane skal fordelast, er kritisk medieforståing.
– Dette handlar om kunnskap og dei ferdigheitene som vi mediebrukarar treng for å kunne ta gode, informerte val om medieinnhaldet vi konsumerer, lagar eller deler. Vi treng for eksempel meir innsikt i kva påverkingsmekanismar og risikofaktorar mediebrukarane blir eksponerte for, og som påverkar både medievanar og den offentlege samtalen, seier Velsand.
250 000 kroner er øyremerkte dataspel
Regjeringa har ein eigen handlingsplan mot speleproblem og har bestemt at 250 000 kroner skal gå til forsking om dataspel.
– Studiar om mekanismar i dataspel som kan likne på pengespel, det vil seie spel i grenselandet mellom data- og pengespel, skal prioriterast. Problemstillingar knytte til slike mekanismar, utbreiing og problemspel er særleg interessante. I tillegg skal studiar om speleproblem hos barn og unge med ikkje-vestleg bakgrunn prioriterast.
Forskingsmidlane blir fordelte neste år
Fristen for å søke er 28. oktober. Fagutvalet for medieforsking vurderer søknadene som kjem inn, og utarbeider ei innstilling til Medietilsynet. Medietilsynet avgjer kven som får støtte, og gjennomfører den endelege tildelinga innan utgangen av januar 2022.
For spørsmål om støtteordninga, ta kontakt med Heidi Schau-Hvatum.
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Forbod mot radio- og tv-reklame 1. juledag23.12.2025 08:55:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame torsdag 25. desember. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
Medietilsynet fordeler 23,5 millionar til innovasjon22.12.2025 07:55:00 CET | Pressemelding
Eit ambisiøst prosjekt for å nå unge og eit konkret KI-prosjekt med stor læringsverdi er blant tiltaka som får støtte når Medietilsynet tildeler årets innovasjonstilskott.
Nær 25 millionar kroner til lokale lyd- og bildemedium18.12.2025 11:20:15 CET | Pressemelding
Lokalradio, lokal-tv, podkast og ikkje-direktesende bildeprogram med sendingar for eit lokalt publikum, kan nå søke Medietilsynet om støtte for 2026. Til saman 24,7 millionar kroner skal fordelast gjennom tilskottsordninga for lokale lyd- og bildemedium i 2026.
Nå kan også digitale medium søke tilskott for journalistikk på samisk17.12.2025 08:25:14 CET | Pressemelding
Den nye tilskottsordninga for samiske nyheits- og aktualitetsmedium opnar for søknader også frå digitale medium. Til nå har ordninga berre vore omfatta av aviser som kjem ut på papir.
TV 2 får gebyr for brot på sponseregelverket12.12.2025 07:51:30 CET | Pressemelding
Medietilsynet gir TV 2 gebyr på 300 000 kroner for brot på sponsereglane under sommarens Tour de France. Sponsorplakatane i sendingane hadde for lang varigheit.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
