Mate 30 Pro har verdens beste mobilkamera

Huawei Mate 30 Pro er testet av den globalt anerkjente DXOMARK-indeksen for bildekvalitet. Huaweis nye flaggskip skårer 121 poeng, som er historiens høyeste poengsum for en smarttelefon.

DXOMARK er en uavhengig indeks for bildekvalitet. Devurderer kamerakvaliteten til smarttelefonerbasert påmer enn 1600 bilder tatt utendørs og i laboratorium.

Huawei har i flere år utviklet verdens beste kamerakvalitet for smartmobiler i tett samarbeid med legendariske Leica. Det har kulminert i førsteplasser på DXOMARK-indeksen for Huawei P20 Pro, Huawei Mate 20 Pro, Huawei P30 Pro og nå Huawei Mate30 Pro.

Huawei har løftet kamerakvaliteten for mobilindustrien flere ganger, og nå sprenger vi grensene for hva som er mulig å få til med et mobilkamera en gang til. DXOMARK er en svært anerkjent benchmark, så disse resultatene kan vi være stolte av, sier PR-sjef Anders Bigseth i Huawei Norge.

Huawei Mate 30 Pros samlede DXOMARK-kamerascore på 121 setter en ny standard for kameraytelse i smarttelefoner, og er telefonenå slå i andre halvdel av 2019. Mate 30Pro viser ingen reelle svakheter i kameraet og leverer gode stillbilder og videokvalitet i de fleste situasjoner. Bildekvaliteten er generelt veldig god, ogtekstur- og støybalansen er enestående

Les hele DXOMARK-testen her

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile