Manchester United-partner sentral i utviklingen av Huaweis nye sportsklokke Watch GT 2

Huawei Watch GT 2 kan nå kjøpes i norske butikker til 2.490 kroner. Sportsklokken har ekstrem batteritid og avanserte treningsfunksjoner utviklet av det verdensledende idrettsinstituttet Firstbeat.

Huawei er kjent for å samarbeide med anerkjente aktører når de beveger seg inn i nye bransjer og produktkategorier. Det har de også gjort med smartklokken Watch GT, som denne uken lanseres i sin andre utgave - Watch GT 2.

Firstbeat samarbeider med eliteklubber om treningsteknologi over hele verden og har i samarbeid med Huawei utviklet trenings- og velværefunksjonene som gjør klokken unik. Med 190 datapunkter og 15 treningsformer gir den en eksepsjonell treningsopplevelse med detaljert måling og analyse av øktene dine. Du får tips til hvordan du både kan trene og restituere bedre, basert på dine fysiologiske data. Nytt i årets versjon av Watch GT er måling av aerob og anaerob treningseffekt, en funksjon Firstbeat har utviklet sammen med Huawei.

Et spennende samarbeid

Aki Pulkkinen, gründer og leder for forbrukeravdelingen i Firstbeat, sier samarbeidet har vært veldig givende.

– Det har vært utrolig spennende å jobbe med et selskap som Huawei. Våre kompetanser utfyller hverandre på perfekt vis, noe jeg tror brukerne av Watch GT 2 vil merke. Enten du er en seriøs idrettsutøver eller bare ønsker å komme i bedre form, vil den vitenskapelige og personifiserte innsikten hjelpe deg å få maksimalt ut av deg selv, uttaler Pulkkinen.

Anders Bigseth, Huaweis talsperson for forbrukerelektronikk i Norge, er også svært fornøyd med samarbeidet.

– Firstbeat har i 20 år vært en pioner når det gjelder måling og forbedring av prestasjonene til toppidrettsutøvere. Nå får vanlige mosjonister denne trenings- og restitusjonsvitenskapen i en treningsklokke som er priset svært konkurransedyktig. Det håper vi slår an i et marked i vekst, , uttaler Bigseth.

Brukes av Manchester United

Firstbeat har tett samarbeid med kjente idrettsklubber som Manchester United, Arsenal og Golden State Warriors. Alle bruker i dag teknologien deres til å måle utøverne sine. Det er med andre ord profesjonell treningsteknologi som nå kommer i hendene, eller rettere sagt hendene, til norske forbrukere.

Klokken kommer for øvrig også med en rekke andre nyvinninger, som TruSleep- og TruRelax-teknologi. Disse hjelper deg, som du kanskje allerede har gjettet, med å sove og slappe av bedre.

Watch GT 2 kommer i en 42mm- og 46mm-utgave. Den er tilgjengelig i norske butikker fra og med 1. november, og koster 2.490 kroner.

Herman Bonner
Pressenansvarlig, Firstbeat Technologies Oy
herman.bonner@firstbeat.com

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile