Ingrid Langerud blir ny kommunikasjonsdirektør i Innovasjon Norge

Ingrid Langerud er ansatt som ny kommunikasjonsdirektør i Innovasjon Norge. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet.

Ingrid Langerud tiltrer stillingen som kommunikasjonsdirektør i Innovasjon Norge 8. august 2022.

I tillegg til seks år som kommunikasjonssjef for Arbeiderpartiet har hun jobbet som strategisk rådgiver for en rekke offentlige og private kunder i årene som operativ leder i kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller.

– Langerud har solid faglig og praktisk innsikt i arbeidet med strategisk kommunikasjon og samfunnskontakt. Hennes brede erfaring fra både politikk og næringsliv vil komme til nytte for Innovasjon Norge. Ingrid har i tillegg utmerket seg som en leder som setter retning og skaper endring. Vi ser fram til å få henne på laget, sier leder for strategisk stab i Innovasjon Norge, Eva Camerer.

Kommunikasjon er et viktig verktøy for at norsk næringsliv skal kunne bli kjent med markedsmulighetene og ta i bruk de tjenestene Innovasjon Norge tilbyr. Innovasjon Norge har 738 medarbeidere over hele Norge og i de viktigste markedene for norsk næringsliv rundt i verden.

–  Innovasjon Norges bidrag til fremtidig verdiskaping, virksomhetens brede nedslagsfelt nasjonalt og internasjonalt, og viktige rolle for norsk omstilling, gjør dette til en jobb jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Langerud.

Langerud har erfaring fra et stort spekter av oppgaver innen kommunikasjonsfaget.

–  Jeg ser fram til å bruke min samfunnsinnsikt, engasjement og ledererfaring til å jobbe i og for en spennende organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag, sier Langerud.

Vi gir lokale ideer globale muligheter.