IFA-prisdryss til Huawei

Huawei har mottatt flere enn 20 mediepriser og -utmerkelser for Kirin 990 og Huawei FreeBuds 3 på IFA.

IFA er verdens fremste utstillingsvindu for forbrukerelektronikk, og på årets messe ble Huawei tildelt flere enn 20 priser og utmerkelser fra anerkjente teknologi- og forbrukermedier. Utmerkelsene befester Huaweis posisjon som bransjeledende innenfor produktdesign og innovasjon.

Kirin 990-prosessoren, de trådløse og støydempende øreproppene Freebuds 3, nye P30 Pro og høyhastighets-ruteren Q2 Pro, vant alle prisen «Best of IFA 2019».

ꟷ Prisene sørger for et nytt rekordår for Huawei og vår menneskedrevne designfilosofi som handler om å bistå forbrukerne med produkter med høy ytelse og ledende teknologi, sier Anders Bigseth, pressesjef i Huawei Norge.

Huawei vant følgende ‘Best of IFA’-priser:

EISA (European Imaging and Sound Association) kårerHuawei P30 Pro til beste smarttelefon. P30 Pro anses som det ideelle produktet for forbrukere som er opptatt av fotografi. EISA fremhever følgende av telefonens funksjoner: Nattmodus-funksjon, ultravidvinkelen, portrettmoduset og 5X telefotoobjektivet.

Android Authority er et globalt medienettsted med fokus på mobilteknologi. De deler ut pris til Huaweis trådløse ørepropper, Freebuds 3, for Bluetooth 5.1-støtten, det effektive Kirin A1-chipsettet og den ultralave responstiden.

Android Central fokuserer på ekspertanmeldelser og nyhetsdekning innenfor mobiltelefoni, og deler ut pris til Kirin 990. Støtte for 2,3 Gbps nedlastningshastigheter, bildeprosessering med 16 kjerner,kjerner massive oppgraderinger til 5G prosessorkraft og mikroprosesseor med betydelig foredret ytelse i kunstig intelligens gjorde det nye chipsettet til en favoritt.

Android Headlines er et globalt nettsted som dekker de nyeste produktene og nyhetene relatert til Android, og gir pris til Huawei Freebuds 3. Redaktørene roser det nye tilbehøret som de kaller «the first pair of truly wireless earbuds that meet the need of audiophiles». Aktiv støydemping, trådløs lading og høykvalitetslyd blir trukket frem.

Samme nettsted anerkjenner også Kirin 990 med en pris. Med bransjeledende ytelse og lavt energiforbruk for økt effektivitet, viser Kirin 990 seg å være både kraftfull og bygget for 5G-æraen.

The Big Tech Question anerkjenner Kirin 990 for sitt energieffektive chipsett og for å introdusere fobrukerne for en ny generasjon funksjoner.

Kirin 990 vinner pris hos GadgetMatch for høye overføringshastigheter, samt en energieffektiv infrastruktur.

Samme nettsted roser Huawei Freebuds 3 for den aktive støydempingen og den estetiske esken som kan gi opp til 20 timers batterikapasitet.

Gear Diary er basert i USA og dekker et bredt spekter av tilbehørsteknologi. Også her får Huaweis Freebuds 3 pris. Den aktive støydempingen blir rost opp i skyene, og sammen med dobbeltkanals Bluetoothteknologi, 30 prosent raskere responstid og 50 prosent lavere strømforbruk gjør det Huawei Freebuds til en av IFA 2019s beste lanseringer.

Samme publikasjon deler ut pris til Kirin 990, og fremhever store oppgraderinger innenfor ytelse, hastighet, strømforbruk og AI-funksjoner innenfor fotografi.

GEEKSPIN, også basert i USA med fokus på teknisk livsstil, er imponert av Huawei Freebuds 3 og deres overlegne ytelse sammenlignet med konkurrentene. Øreproppene roses for høy komfort, 20 timers batterikapasitet med trådløst ladeetui og intelligent støydemping.

Mightygadget er en britisk tek-blogg som spesialiserer seg på teknologinyheter og anmeldelser av mobiler og wearables. Kirin 990 vinner pris for sine fremskritt innenfor AI-funksjonalitet og en ny kjernearkitektur som drastisk øker prosessorkraften.

Popular Mechanicsfremhever Huawei Freebuds 3 for unike funksjoner som aktiv støykansellering og det nye energieffektive chipsettet, A1. Freebuds 3 får også ros for lang batteritid.

SoundGuys, en global publikasjon med mål om å oppdage de beste lydproduktene, mener Freebuds 3 skiller seg ut fra konkurrentene med introduksjonen av aktiv støydemping. Kirin 990s raske overføringshastigheter på 2,3 Mbps og den ultralave responstiden roses også.

Stuff er en fremtredende publikasjon innenfor forbrukerelektronikk, og også her blir de imponert over Huawei Freebuds 3 og fremskrittene som er gjort innenfor lydkvalitet og ytelse. Redaktørene merker seg særlig den aktive støydempingen og at øreproppene lader 100 prosent raskere enn konkurrentene på markedet.

TalkAndroid, en global medieressurs for Android-nyheter, anerkjenner også Huawei Freebuds 3. Kombinasjonen av Bluetooh 5.1, Bluetooth Low Energi som sparer batteriet, aktiv støydemping og trådløs lading gjør Freebuds 3 til en soleklar vinner av ‘Best Accessory’-prisen.

Ubergizmo er en globalt anerkjent medieutgivelse som deler ut pris til den svært effektive Kirin 990 som takket være fullt integrert 5G-modem vil gi Huawei-brukere en bedre tilkoblet opplevelse.

Om Huawei

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile