Idrettsfestivalen er blitt Europas største årlige idrettsarrangement for voksne

Velkommen til åpningsseremoni og pressekonferanse for Europas største årlige idrettsarrangement for voksne, Idrettsfestivalen. Med over 7000 deltakere, kan Idrettsfestivalen endelig ta tittelen som Europas største.

I anledning Idrettsfestivalens eksplosive deltakerøkning på hele 25 prosent, inviteres pressen til å overvære åpningsseremonien til det vi nå stolt kan kalle «Europas største årlige idrettsarrangement for voksne». Med 650 lag og mer enn 7000 deltakere under samme tak, er det duket for lavterskelaktivitet og sosialt samvær. Nesten 2000 kamper skal gjennomføres på en langhelg, og helgens idrettssosiale høydepunkt vil være festligheten lørdag kveld på Cupfæst. Idrettspresident Berit Kjøll vil åpne festivalen.

I tillegg til å gi en innføring til festivalen, vil journalister bli invitert til å overvære åpningsseremonien, samt noen av de første kampene. Det blir mulighet for intervjuer. Det vil også være aktuelt å kunne delta i løpet av helgens øvrige begivenheter, både Cupfæst og delta i kamper. Ta kontakt for å avtale detaljene.

Norges Bedriftsidrettsforbund er stolte av å kunne skape en sosial ramme for fysisk aktivitet for voksne, der man både er aktive og har det gøy. Velkommen!

• Tid: Torsdag 23.januar kl 17.00
  • Sted: Trondheim Spektrum
  • Adresse: Klostergata 90, 7030 Trondheim
  • Påmelding og spørsmål: emily.robertson@bedriftsidretten.no / 412 20 896

Idrettsfestivalen

• Idrettsfestivalen arrangeres 22.- 25.januar 2020.

• Øvelsene fordeles på Trondheim Spektrum, Dora og Trondheim Golfsenter.

• Med over 7000 deltakere, har festivalen nådd nye høyder i 2020 og Idrettsfestivalen kan nå tittulere seg med Europas største, årlige idrettsarrangement for voksne.

• Festivalen avsluttes med cupfæst lørdag kveld på Scandic Lerkendal.

• Arrangert første gang i 2007.

Øvelser på Idrettsfestivalen

• Dora Dobbel (shuffleboard og biljard)

• Minitrippel (hjørnefotball, kanonball og innebandy)

• Trippelball (fotball, volleyball og innebandy)

• Bordtennis

• Bowling

• E-sport

• Fotball

• Håndball

• Kanonball

• Minibandy

• Simulatorgolf

• Volleyball

Praktisk informasjon

Vi gjør oppmerksom på at det IKKE er parkering utenfor Trondheim Spektrum. Alle biler stoppes ved Coop Prix i Klostergata, slik at det ikke blir anledning til kjøre bil ned til hallen. Vi ber om at det benyttes offentlig transport og gang/sykkelveien til hallen. Det finnes rikelig med parkering i området rundt Øya. Info om dette legges ut på vår hjemmeside.