Ice lanserer Årsavtale

Det skal lønne seg å tenke langsiktig. På samme måte som når du handler abonnement på kollektivtransporten eller for streaming av film, så er det gunstig med en Årsavtale. Samme prinsipp innføres nå hos ice, men med full fleksibilitet til å endre abonnement underveis i perioden.
Foto: ice

- Vi i ice har alltid mislikt tradisjonell binding av mobilabonnement, og har nå lansert en helt unik Årsavtale som både gir besparelse og lar kunden beholde full fleksibilitet til å endre abonnement hos ice i perioden. Piloten vi har kjørt har resultert i svært gode tilbakemeldinger fra kundene, sier Shiraz Abid, kommersiell direktør i ice.

Kunder hos ice blir stadig fristet med tilbud fra konkurrenter med krav om binding, og de spør om ikke ice tilby noe tilsvarende. Derfor har ice lansert Årsavtale som verdsetter kundenes lojalitet, de får en lavere pris – og likevel beholder de full fleksibilitet.

- Vi vet at mye kan skje i løpet av et helt år, og derfor er fleksibiliteten så viktig. Det å låses til et for lite eller for stort abonnement kan være frustrerende. Vi forsøker å utfordre alle sider av mobilmarkedet. Vi var for eksempel først ut med å innføre Data Rollover og Rollover Deling i sin tid, og nå med Årsavtale går vi løs på noe vi mener kan bli så mye bedre, sier Abid

- I et marked preget av skjulte rabatter er det viktig for oss å ha konkurransedyktige og åpent tilgjengelige abonnement til alle kunder, både nye og eksisterende, uavhengig av om databehovet er stort eller lite. Vår lansering av Årsavtale er en forlengelse av dette. Alle våre ordinære abonnement kan inngå Årsavtale, med både rabatt og full fleksibilitet, som et alternativ, i alle våre salg og selvbetjeningskanaler, uttaler Henrik Kjensjord, Head of Product & Offering i ice.

Foto: ice
Shiraz Abid Foto: ice
Henrik Kjensjord Foto: ice

ice startet å bygge eget mobilnett i Norge i 2015, og er nå landets tredje største operatør med eget nett og over 700.000 kunder. ice er også hovedutfordrer i et mobilmarked som har lenge vært preget av uheldige duopoltilstander. ice jobber nå med å utvide det nye 4G-mobilnettet, har skrudd på 5G-piloter i både Tromsø og Oslo