Nå kan du designe neste sesongs skiskytterlue

ice, Craft og Norges Skiskytterforbund arrangerer ny Folkets Skiskytterlue-konkurranse for 2023/2024.

Nå kan du designe neste sesongs lue for de norske skiskytterne.

ice har vært hovedsponsor av skiskytterlandslaget siden 2019, og har et tett samarbeid med Johannes Thingnes Bø og Juni Arnekleiv. De har også ambassadøravtaler med juniorskiskytterne Einar Hedegart og Emilie Flo Stavik. I fjor lanserte ice Folkets Skiskytterlue, en designkonkurranse i samarbeid med Norges Skiskytterforbund og Craft.

Over 7 000 unike design

Under fjorårets konkurranse ble det sendt inn over 7000 unike luedesign. Det ble designet til Anita Legland Fure som i årets sesong pryder hodene til utøverne. Det kunne ikke vært en mer passende vinner heller – Anita har nemlig vært frivillig i smøreboden i Holmenkollen i nesten 30 år.

– Jeg er veldig fascinert av nordlyset som vi har her i Norge, og synes mønsteret jeg valgte var det som var mest likt – bare at fargene på lua er fargene i det norske flagget, sier Anita om sitt eget design.

ice har sammen med Craft laget 10 000 eksemplarer av lua. De skal fordeles på utøvere og trenere på elitelandslaget under årets sesong, inkludert en av Anitas favorittskiskyttere, Johannes Thingnes Bø. I tillegg skal det deles ut luer til tusenvis av ihuga fans.

Årets store folkefest i Kollen, 29. februar til 3. mars, er en god anledning for fansen å få seg en lue. Der vil nemlig ice være til stede for å dele ut.

Nytt design for 2024

ice kjører nå også en reprise av konkurransen i litt større skala. Gjennom et tett samarbeid mellom deres interne kreative miljø og det norske AdTech-selskapet Cavai, har luebyggeren nå fått enda flere farger og mønstre. Har du en kreativ gnist eller føler et snev av inspirasjon, er det bare å sende inn et bidrag – eller fem. Med konkurransen ønsker ice at enda flere engasjerer seg, og er med på moroa.

Du kan sende inn bidrag her: https://www.ice.no/kampanje/lue/ til og med 31. desember. På nyåret velger en jury sine fire favoritt-luer. Etter det er det opp til publikum å stemme frem sin favoritt mellom 1. februar og 31. mars 2024.

Anita Legland Fure har arbeidet som frivillig i smøreboden i Holmenkollen i nesten 30 år. Hun designet årets skiskytterlue inspirert av nordlyset. (Foto: Privat)