Huawei utvider sportsklokkeporteføljen: Lanserer ny Watch GT 3 –serie

Denne uken lanserte Huawei sitt nyeste tilskudd til Watch GT-familien: Watch GT 3. Sportsklokkene til Huawei er kjent for sin lange batteritid, og Watch GT 3-serien er intet unntak. Med inntil 2 ukers batteritid og en rekke oppgraderinger, kan de nye klokkene overvåke helsen enda mer nøyaktig enn sine forgjengere, skreddersy treningsplaner på utallige måter, og tilpasses enhver stil.

Bruk av sportsklokker har økt kraftig de siste årene. Klokkene er for mange blitt den faste treningskompanjongen som måler prestasjoner og motiverer til mer aktivitet. En god sportsklokke gir brukeren informasjon om parametere som kan hjelpe til med økt fokus på å ta vare på egen helse. Sportsklokkene er også blitt en ny og spennende måte å utryke egen personlighet og stil på, ved at de brukes døgnet rundt og til alle anledninger.

En pålitelig kompanjong med lang batteritid

Lang batteritid er essensielt for en sportsklokke. Derfor kommer Watch GT 3-serien med 14 dagers batteritid for 46mm-versjonen og 7 dagers batteritid for 42mm-versjonen, ved vanlig bruk. For å støtte aktive brukere som alltid er på farten, er Watch GT 3-serien klargjort for trådløs lading gjennom vanlige ladestasjoner og trådløse strømbanker. I tillegg er klokkene utstyrt med en omvendt trådløs ladeløsning. Det vil si at brukere kan lade klokken raskt og enkelt ved hjelp av en Huawei smarttelefon.

Full kontroll med roterende krone

For første gang i GT-seriens historie kommer HUAWEI Watch GT 3 med en roterende krone. Dette vil gi brukerne en splitter ny, smart og interaktiv opplevelse, enten de scroller i menyen, mellom apper, eller justerer volum.

For å gi klokken et mer personlig uttrykk kan brukeren velge mellom flere tusener nedlastbare design for urskiven. Med alt fra det ultramoderne, til det elegante og funksjonelle, kan man velge akkurat det uttrykket som matcher antrekket, humøret eller anledningen for dagen. I tillegg kan man velge blant en rekke remmer i ulike farger og materialer, deriblant rustrfritt stål, gummi, lær, nylonvevd, og Milanese (mesh). Sistnevnte er designet eksklusivt for 42mm-versjonen.

Overvåker helsen med vitenskapelig nøyaktighet

Watch GT 3 støtter den nye TruSeen™ 5.0+ pulsmålingsteknologien som gjør det mulig å måle hjertefrekvens og oksygenmetning med enda mer nøyaktighet på trening, gjennom dagen, og natten lang. Baklokket på klokkene i Watch GT 3-serien er også ergonomisk designet med en buet form for å øke kvaliteten på pulssignalene.

Foruten måling av oksygenmetning, hudtemperatur og puls, følger klokkene i Watch GT 3-serien også nøye med på pust, stress og menstruasjonssyklys for å hjelpe brukeren til å bedre forstå sin egen helse. HUAWEI TruSleep™ 2.0 søvnovervåkningsteknologi gir omfattende data og forslag for å bedre søvnkvaliteten. Huawei Health-appen gir mulighet til å sette opp en rekke helsepåminnelser. Dette skal bidra til å dyrke gode og sunne levevaner, noe som er spesielt etterlengtet ved travle dager.

En personlig trener på håndleddet

HUAWEI Watch GT 3 tilbyr over 100 forskjellige treningsmoduser så man kan utforske ulike sportsdisipliner og finne den som passer best for seg. Videre tilbyr klokkene i den nye serien tilpassede treningsplaner i henhold til brukerens fysiske tilstand og treningsvaner. Man kan enkelt sette opp treningsmål og overvåke resultatene i sanntid på klokken og i Huawei Health-appen. Den innebygde treningsassistenten kan også gi talepåminnelser mens man trener, om mål, status, fremgang og mye mer.

Utover dette er HUAWEI Watch GT 3 kompatibel med 30 apper, inkludert en rekke mainstream treningsapper. I tillegg kan de som liker å trene utendørs dra nytte den innebygde GPSen med dobbel frekvens som gir en mer nøyaktig posisjonering.

Storebror og lillebror

HUAWEI Watch GT 3 kommer i to forskjellige størrelser, 46mm og 42mm. Selv om begge versjonene er overraskende lette (henholdsvis 42,6g og 35g), er 42mm-klokken hakket tynnere enn storebroren. Urkassen til Watch GT 3-serien er laget av rustfritt stål, mens baksiden er laget av kompositt- og polymerfibermateriale. Det gjør smartklokkene slitesterke, uten at det går på bekostning av vekt.

Skiven til Watch GT 3 har blitt betydelig oppgradet, både hva gjelder oppløsning og størrelse. Begge versjonene, 46mm og 42mm, har blant annet større skjerm enn sin forgjenger på 1,3 tommer. I tillegg gir det ultraklare 3D-buede glasset krystallklart innsyn fra alle vinkler.

Pris og tilgjengelighet

HUAWEI Watch GT 3-serien vil bli tilgjengelig i butikk i Norge før jul. Veildende pris er fra: NOK 2,990.

Om Huawei Consumer Business Group

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no