Huawei P40 Pro blåser konkurrentene av banen

DxOMark er en anerkjent uavhengig referansemåling for bildekvalitet. Nå gir organisasjonen Huawei P40 Pro tidenes høyeste poengsum for en mobiltelefon.

DxOMark vurderer kamerakvaliteten til smarttelefoner basert på over 1600 bilder utendørs og i laboratorium. Huaweis nye flaggskiptelefon, P40 Pro, går rett til topps på DxOMarks liste, og distanserer konkurrentene med tidenes høyeste poengscore på 128.

DxoMark oppsummerer testen slik:

Vi er vant til at en ny toppscore i DxoMark økes med ett poeng om gangen, der den nye bestenoteringen kun tilbyr marginale forbedringer sammenliknet med forrige toppmobil. Slik er det ikke denne gangen. Huawei P40 Pro inntar førsteplassen med et brak, med hele fire poengs forskjell ned til de tidligere bestenoteringene...

P40 Pro oppnår den enestående DxOMark-kamerascoren på 128, fordi den enten er den beste, eller er en av de beste kameramobilene vi har testet til dags dato i så godt som alle kategorier. Den har en spesielt imponerende zoom, med bedre detaljer og lavere støy i bildene i hele zoomområdet enn konkurrentene. Hovedkameraet har det beste autofokussystemet vi har prøvd, og tilbyr den beste tekstur/støybalansen til dags dato.

P40 Pros bilderesultater når du fotograferer i veldig lite lys eller om natten, er også bedre enn for andre enheter vi har testet, og portrettmodusens bokeh-simulering er blant de aller beste vi har sett. I tillegg er bildekvaliteten til ultravidvinkelkameraet klasseledende, med poengsummen bare svakt redusert av kameraets relativt smale synsvinkel. Det er også den beste smartmobilen for innspilling av video.

I sum blåser kameraene til Huawei P40 Pro konkurransen av banen. Hvis du vil ha det beste kameraet i en smarttelefon, er det foreløpig ikke noe bedre alternativ.

Flaggskipet kommer til sommeren

Det har blitt tradisjon for Huawei å innta førsteplasser på DxoMarks liste. P40 Pro er Huaweis nummer fem i rekken, etter Huawei Mate30 Pro, Huawei P30 Pro, Huawei Mate20 Pro og Huawei P20 Pro.

− Dette er skikkelig gøy. Vi visste at Huawei P40 Pro ville imponere, men resultatet er nesten i overkant bra med tanke på at det virkelige flaggskipet i serien, P40 Pro+, først kommer til sommeren, sier PR-sjef Anders Bigseth i Huawei Norge.

Les hele DxOMark-testen her.

Om Huawei Consumer BG

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har over 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei har solgt godt over 200 millioner smartmobiler i 2019, og har sterke plasseringer på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

Følg oss også på:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/