Huawei offentliggjør resultater for første kvartal 2022

Huawei offentliggjorde resultatet for første kvartal 2022 i dag. For kvartalet genererte Huawei CNY131 milliarder i inntekter, med en netto fortjenestemargin på 4.3%.

«I første kvartal var samlede resultater i tråd med prognosene. Forbrukervirksomheten vår ble sterkt påvirket, og IKT-infrastrukturvirksomheten opplevde jevn vekst»,sier Ken Hu, Huaweis styreleder. «Vi har nok en gang økt investeringer i forskning og utvikling (FoU) for å bli mer innovasjondyktige og skape ny verdi for kundene».

«Som alltid vil vi takke våre kunder og partnere for deres tillit og støtte,» legger Hu til. «I 2022 står vi fortsatt overfor et utfordrende og komplisert forretningsmiljø. Til tross for betydelige driftsutfordringer, vil vi samarbeide tettere med våre kunder og partnere over hele verden for å overvinne motgang».

[1] De finansielle dataene som er offentliggjort her er ureviderte tall utarbeidet i samsvar med International Financial Reporting Standards; valutakurs ved utgangen av mars 2022: US$1 = CNY6.3500 (kilde: eksterne byråer)

Huawei nummer tre i verden: Ranket som en av de mest verdifulle elektronikkselskapene30.3.2022 09:17:31 CEST | Pressemelding

Brand Finance, et verdensledende selskap innen merkevaremåling, tester hvert år fem tusen merkevarer på tvers av 29 sektorer i 36 land. I mars lanserte selskapet rapporten «Brand Finance Electronics & Appliances 50 2022» hvor man kunne lese at Huawei rangerer høyt som en av de sterkeste og mest verdifulle merkevarene i kategorien og beholder den høye posisjonen fra i fjor.