Huawei MateBook X er mobilitet og produktivitet i lekker design

Huaweis nye flaggskip er en elegant og fjærlett bærbar PC som tilbyr helt nye opplevelser.

10. september 2020 – Huawei Consumer Business Group (CBG) kunngjorde i dag MateBook X, MateBook-seriens nyeste tilskudd. Nye Matebook X er en bærbar PC for forbrukere som er mye på farten. Den kommer med betydelige forbedringer innen mobilitet, innovasjon og smarte opplevelser.

–Matebook X supplerer vår strategi om å tilby intelligente produkter i alle scenarier «All-scenario Seamless AI Life»: Smarte hjem, smarte reiser, smart produktivitet, -helse og -multimedia, sier Anders Bigseth, norsk pressekontakt i Huaweis enhet for forbrukerelektronikk.

Mobilitet og produktivitet i lekker design

Matebook X veier 1 kg og måler kun 13,6 mm på sitt tykkeste. Den lette og tynne 13-tommeren er ultrabærbar, og med størrelse som et magasin passer den i de fleste dokumentmapper, vesker og ryggsekker. MateBook X har et lett og sterkt chassis i magnesium og aluminium formet med en CNC-skjæreprosess. En avansert spraymetode er benyttet for å gi en silkeglatt, sandblåst finish.

MateBook X er inspirert av perlemor og glitterpulver, og løfter CMF-design til en kunstform. Det har resultert i fire farger: Silver Frost, Forest Green, Interstellar Blue og Sakura Pink. De to første er tilgjengelige i Norge.

Kantløs skjerm og grensesprengende display gir en helt ny opplevelse

Den nye MateBook X er den første bærbare datamaskinen med «3K Infinite FullView Display». Skjermen tar opp hele 90 prosent av skjermens overflate og skaper en oppslukende opplevelse – enten du jobber, skaper innhold eller ser på film. Målene er innhentet fra Huawei Labs, og er kalkulert ved å dele det totale området av skjermen med selve displayet.

LTPS-skjermen støtter oppløsning i 3K (3000x2000) med 100 prosent sRGB-farge (typisk verdi) for å gi en fantastisk visuell opplevelse med sterke detaljer og fargebevissthet. Huawei opererer med et 3:2-format, som viser enda mer innhold og er tilpasset den produktive brukeren. MateBook X har flere touch-funksjoner, og du kan bruke flere fingre på skjermen samtidig for å utføre forskjellige oppgaver. For eksempel kan du ta skjermbilde ved å dra over skjermen med tre fingre, akkurat som på en smarttelefon. Touch gir også en ny dimensjon til brukeropplevelsen på tvers av enheter. Med «multi-screen Collaboration»-funksjonen kan man kontrollere en Huawei-smarttelefon på PC-en, like intuitivt som når du bruker mobilen.

Huawei tilbyr også øyekomfort-modus på MateBook X, som effektivt filtrerer ut blått lys for å avlaste øynene etter lange økter. Algoritmene for justering av lysstyrke sørger for en jevn opplevelse, uavhengig av om enheten benyttes innendørs eller under direkte sollys.

En smartere opplevelse på tvers av enheter

«Multi Screen Collaboration» i Huawei Share, sørger for en enda bedre og sømløs samhandling mellom smarttelefoner og PC-er. Når en smarttelefon først er tilkoblet MateBook X, vil smarttelefonens skjerm være integrert og du kan styre telefonen fra PC-en. I tillegg til enkel dra-og-slipp-filoverføring, tillater denne funksjonen å direkte åpne og redigere filer på smarttelefonen via PC-en. Instant Hotspot gir ett-trinns tilgang til internett via internettdeling.

Vær kreativ og produktiv, når som helst og hvor som helst

MateBook X har en 10. generasjons Intel® Core ™ -prosessor og opptil 16 GB RAM, og har ytelse som lar deg ta unna typsike gjøremål gjennom en lang dag. Wi-Fi 6-støtte sørger for at internettforbindelsen forblir rask og stabil selv på overfylte steder, med hastigheter opptil tre ganger Wi-Fi 5.

Til tross for PC-ens nette mål, har MateBook X svært god batterilevetid. Dette er mulig med kombinasjonen av det 42Wh store batteriet (nominell kapasitet) og Huaweis smarte batteristyringsløsning. Typisk batteritid er inntil 9 timer med lokal avspilling, eller typiske produktivitetsscenarier. MateBook X leveres med en lader på 65W som ikke er større enn laderen til mobiltelefonen din, og støtter lading for den bærbare datamaskinen og enheter utstyrt med en USB Type-C-port. Praktisk når du pendler, eller er på reise. MateBook X er utstyrt med to allsidige USB Type-C-porter som støtter toveis dataoverføring, lading og perifer tilkobling for å imøtekomme enhver brukers behov.

Forbedret innovasjon gir smartere opplevelser

MateBook X har et bredt spekter av nyskapende teknologi.. MateBook X er den første som har touchpad med Huawei Free Touch. Den forbedrede touchpad-en gir et mer ekspansivt rom for navigering, og støtter full haptisk respons for en mer taktil opplevelse. Huawei Share-tilkoblingen er nå innlemmet i berøringsplaten, og gir enkel tilgang til «Multi Screen Collaboration». Det nye tastaturet i full størrelse har saksebrytere som tilbyr 1,3 mm «tastevandring» for å øke skrivekomforten, med tastaturbelysning for bruk i mørket.

Personvernet er ivaretatt med av/på-knappen, som kombinerer en fingeravtrykksleser med strømknappen for raskt og enkelt å verifisere brukeridentitet når enheten slås på. Dette erstatter påloggingspassordet på velkomstskjermen til Windows og bidrar til økt effektivitet. Videre er kameraet plassert inni en knapp på tastaturet, et tiltak som øker personvernet ytterligere.

MateBook X tilbyr den samme kvaliteten på lyd som forgjengeren. Du kan forvandle en hvilken som helst situasjon til en personlig kino med det kraftige firehøyttalersystemet med delt frekvensoppsett og presis forvrengningskorrigering som gir oppslukende surroundlyd. Den doble mikrofonoppstillingen inneholder algoritmer for å støtte lydopptak over lengre distanser for bedre stemmeopptak. Dette gir en bedre opplevelse i videosamtaler og online konferansemøter.

Pris og tilgjengelighet
Den nye Huawei MateBook X vil være tilgjengelig i Norge fra 19. oktober. Pris 16.990 NOK.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordelerinnen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på:

Facebook: facebook.com/HuaweiDevice