Huawei Mate 40 tar brukeropplevelse og ytelse til et nytt nivå

Huawei Consumer Business Group (CBG) annonserte i dag Mate 40-serien, den nyeste flaggskip-serien i smarttelefon-kategorien. Fra kraftig ytelse til unike brukeropplevelser – Huawei Mate 40-serien er fintunet for å gi deg den beste opplevelsen mulig.

På åtte år har det kommet ti forskjellige Mate-serier som alle har høstet massiv kritikerros. Nå er den nyeste utgaven her: Mate 40-serien, med ledende teknologi og unike brukeropplevelser.

De to toppmodellene i serien, Huawei Mate 40 Pro og Huawei Mate 40 Pro+, har en rekke markedsledende funksjoner. For eksempel kommer de med verdens første 5 nanometer 5G brikkesett, et Ultra Vision Cine-kamerasystem og den ikoniske Space Ring-designen.

88° Horizon-skjermen gir et oppslukende bilde i en kompakt pakke, mens de silkeaktige kurvene gjør telefonen komfortabel å holde i hånden. I tillegg har den både virtuelle og fysiske volumknapper, samt forbedrede funksjoner for å forhindre feilregistrering av berøringer.

Toppmodellene har et frontkamera i en «dråpe» på skjermen, fullpakket av teknologi som 3D-ansiktsopplåsing, selfiekamera med vidvinkel og en svært presis sensor for håndbevegelser. Snur du telefonen rundt vil du se Space Ring-designet, som er en videreutvikling av Mate-seriens ikoniske sirkel-design. Her finner du kamerasystemet, som består av en ultravidvinkel, et kraftig og høyoppløselig hovedkamera og en telelinse med imponerende zoom.

Verdens kraftigste 5G-brikkesett
I telefonen sitter Kirin 9000-brikken, som er fullkompatibel med 5G og kan håndtere de mest avanserte programmer og multitasking-funksjoner med enkelhet. Kirin 9000 5nm 5G er det mest avanserte 5G-brikkesettet du får tak i, med bedre ytelse og batterieffektivitet enn sin forgjenger. For første gang har brikken flere enn 15.3 milliarder transistorer, som gjør det til det mest avanserte 5G-chippsettet i verden.

Den kraftige CPU-en har en trenivås strømeffektiv arkitektur med kjerner som kan klokke hele 3.13GHz.Integrert i brikkesettet er også en 24-kjerners Mali-G78 GPU, samt en innovativ NPU med to store kjerner og én liten kjerne, som tar AI-funksjonene på telefonen til et nytt nivå.

Den 24-kjerners Mali-G78 GPUen i Huawei Mate 40 Pro og Mate 40 Pro+ er den kraftigste GPUen noensinne i en Huawei-telefon. Det gir avansert grafikkytelse, som suppleres av en fantastisk lydopplevelse for oppslukende spillopplevelser. 90Hz-skjermen fungerer sammen med en 240Hz berøringsfrekvens for bedre responstid. Den har også haptisk tilbakemelding, slik at lyden samsvarer med den visuelle opplevelsen. Dette kompletteres av telefonens to stereohøyttalere, som gir videoopplevelser med fantastisk basslyd.

Mate 40-serien har naturligvis også den ferskeste batteriteknologien og støtte for nyeste versjon av SuperCharge, slik at batteriet støtter kravene til 5G.

Et komplett kamerasystem
Kamerasystemet til Huawei Mate 40-serien er utviklet i samarbeid med anerkjente Leica. Det har resultert i oppgraderinger i både ultravidvinkelen, det kraftige og høyoppløselige hovedkameraet, og den imponerende telelinsen. Med Dual Cine-kamera og Dual Ultra Wide-kamera kan du fange video og bilder i fullformat fra både front- og hovedkameraet. Dual Cine-kameraet har et 3:2-kinoformat, slik at du kan filme som proffene.

Filming i 4K er enklere enn noensinne med Steady Shot, mens XD Fusion HDR-motoren sørger for balansert eksponering selv i ekstreme lysforhold. Andre oppgraderinger inkluderer Tracking Shot og Story Creator, som gir deg muligheten til å legge til bakgrunnsmusikk, filter og andre effekter til filmene dine. Lyd er også i fokus, med funksjoner som Audio Focus, Audio Zoom og høykvalitets lydopptak fra Bluetooth-enheter.

Det ultravide Cine-kameraet støtter nå enda større synsvidde, i tillegg til rikere detaljer, bedre lavlysegenskaper og algoritmer for å forhindre uklarheter i bildet. Bildekvaliteten har også blitt ytterligere utbedret med Full Pixel Octa PD-autofokusen, som kan fokusere på både ansikt, kropp og kroppsdeler for å få alle detaljene i bildet skarpe.

Mate 40 Pro har i tillegg et periskopisk optisk telekamera som støtter 10x hybrid zoom og 50x digital zoom. Mate 40 Pro+ tar det et hakk lengre med et duo-telekamera som muliggjør 20x hybrid zoom og 100x digital zoom.

Sist, men ikke minst, tar Ultra Vision-kameraet til Huawei Mate 40 Pro og Mate 40 Pro+ selfier til et nytt nivå, med støtte for 4K og tre forskjellige vidvinkel-nivåer. Den nye Slow Motion selfie-funksjonen gir også ytterligere muligheter til å ta vare på øyeblikkene i en fartsfylt hverdag.

Designet med brukeren i fokus
Huawei Mate 40 Pro og Mate 40 Pro+ forbedrer hvordan du integrerer smarttelefonen i hverdagen. For eksempel har du Smart Gesture Control, som lar deg kontrollere telefonen kun ved hjelp av håndbevegelser.

En annen funksjon på toppmodellene er Eyes on-displayet, som sørger for at skjermen skrur seg på i det du kikker på den. Du kan også bestemme hva som skal vises på skjermen når du gjør dette, slik at det kun er de viktigste tingene som kommer i fokus. Får du et anrop du ikke ønsker å ta, vil telefonen gå i stillemodus om du plukker den opp og kaster et blikk på den.

Når du kombinerer telefonen med resten av Huaweis økosystem får duden fulle funksjonaliteten, med funksjoner som Multi-screen Collaboration. Det gir deg muligheten til å koble sammen mobiltelefon, PC og nettbrett – og bruke enhetene på tvers av hverandre.

Sikkerhet i fokus
Når det kommer til personvern og sikkerhet har EMUI 11-operativsystemet dette øverst på prioriteringslisten. Det nye operativsystemet har Trusted Execution Enviroment, som mottok den anerkjente CC EAL5+-sertifiseringen. Skal du overføre bilder, kan du enkelt fjerne sensitiv data som lokasjon, tid og enhet fra filen før det overføres.

Huawei Mate 40-serien kommer naturligvis også med med Huawei Mobile Services, som gir en smartere, mer opplevelsesrik og brukervennlig smarttelefon-opplevelse. Under dagens annonsering lanserte også Huawei flere nye apper, deriblant: Petal Maps og Huawei Docs. Disse vil komplementere de unike funksjonene i Huawei-enheter og gi deg et bedre digitalt liv.

Pris og tilgjengelighet
Informasjon om tilgjengelighet, pris og farger for Huawei Mate 40-serien i Norge kommer senere.

Under dagens lansering presenterte Huawei også FreeBuds Studio, selskapets første trådløse hodetelefoner. I tillegg lanserte de Porsche Design Huawei Watch GT2.

Om Huawei Consumer Business Group

For mer informasjon, besøk oss på:

URL: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på: