Huawei lanserer sportsklokken Watch GT 2e

Watch GT2 kan skilte med 100 treningsmoduser, banebrytende helsefunksjoner, et robust og sporty design og opptil to ukers batterilevetid.

Huawei Consumer Business Group annonserte i dag det nyeste tilskuddet til sin populære Huawei Watch GT 2-serie, Huawei Watch GT 2e. Sportsklokken er laget for å inspirere brukere verden over til en aktiv livsstil, og inneholder over 100 treningsmoduser. I tillegg kan den skilte med opptil to uker batterilevetid[1].

Ledende sportsfunksjoner

Uansett om du driver med en vanlig idrett eller noe mer eksperimentelt, kan du dra nytte av de unike fordelene som tilbys gjennom de forskjellige modusene på Huawei Watch GT 2e.

Huawei Watch GT 2e støtter hele 15 profesjonelle sportsmoduser, åtte utendørsaktiviteter og syv innendørsaktiviteter. I profesjonelle moduser gir Watch GT 2e en allround kartlegging av deg basert på 190 typer data. Huawei Watch GT 2e kan også automatisk kjenne igjen seks profesjonelle sportsmoduser basert på hvordan du beveger deg.

I tillegg støtter Huawei Watch GT 2e 85 tilpassede sportsmoduser som dekker seks kategorier: ekstremsport, fritid, fitness, vannsport, ballsport og vintersport. Aktivitetene strekker seg fra dans til parkour, og fra yoga til boksing. Huawei Watch GT 2e vil samle inn data om lengde på øktene, kalorier, puls, treningsprogresjon, restitusjonstid og mer. Dette kan oppsummeres i infografikk og deles på sosiale medier med ett enkelt klikk.

Banebrytende helsefunksjoner

For første gang introduserer Huawei måling av oksygenmetning-funksjon (SpO2) som lar brukeren enkelt teste SpO2-nivået og vurdere egen form til enhver tid. Dette er den første globale lanseringen av SpO2-måling. [2]Den nye smartklokken støtter også presis pulsmåling som varsler deg ved for høy eller lav puls, samt blodtrykksnivå. I tillegg har den søvnkartleggings-funksjoner som gir brukeren innsikt i egen helsestatus i sanntid.

I klokken finnes blant annet Huaweis selvutviklede pulsmåler TruSeen™ 3.5, basert på en høyytelses pulssensor, stresskontroll-teknologien TruRelax™ og søvnkvalitets-teknologien Trusleep™ 2.0. Watch GT 2e er utstyrt med Huaweis Kirin A1-chipset, som muliggjør to ukers batterilevetid.

Huawei annonserte i tillegg en ny versjon av Huawei Watch GT 2 42mm med en menstruasjons- og fruktbarhets-funksjon for kvinner, som lar brukeren motta påminnelser om menstruasjonssyklus og fruktbarhet. Watch GT2-modellen kommer nå også i en Champagne Gold-variant med to nye reimfarger: Frosty White og Chestnut Red.

Ny og forbedret design

Designen på Huawei Watch GT 2e er også forbedret. Mens utseendet på Huawei Watch GT 2 er preget av klassiske elementer, har den nye versjonen et mer sporty design. Klokkens kropp av rustfritt stål komplimenteres av en ny skjult krone som følger langs hele klokken. Materialvalget gjør at klokken både er komfortabel og slitesterk, og funksjonene er presise selv under intense treningsøkter.

Klokken kommer også i fire nye farger. Fargevariantene Graphite Black, Lava Red, Mint Green og Icy White gir et minimalistisk utseende. Huawei Watch GT 2e kommer med et 1,39-tommer stort AMOLED høypresisjons touch-display. Dette gir oppløsning på Retina-nivå. Med dette levende displayet er brukeren alltid bare ett trykk unna informasjonen, selv under vanskelige lysforhold.

– I likhet med tidligere Huawei Watch GT 2-produkter, vil Huawei Watch GT 2e fortsette å levere pålitelige trenings- og helsestyringsfunksjoner til brukerne. Trening og helse vil bli en essensiell del av oppgraderingene i vår økosystem-strategi i 2020, sier Richard Yu, CEO i Huawei CBG.

Watch GT 2e blir tilgjenglig hos Elkjøp i april og prisen er 1790 kroner.

[1]Typiske brukerscenarioer inkluderer ukentlig musikkavspilling på 30 minutter, en full dag på armen, med pulsfunksjoner på, Scentific Sleep Monitoring påskrudd om natten, gjennomsnittlig ukentlig trening på 90 minutter (med lokasjon på), varsler på (motta 50 tekstmeldinger og tre alarmer hver dag). Musikkavspilling krever tilkobling av Bluetooth-hodetelefoner.

Faktisk batterilevetid varierer med faktisk avspillingstid, brukeratferd og faktiske forhold.

[2] Dataene og resultatene er kun for referanse og er ikke ment for medisinsk bruk eller som behandling.

Om Huawei Consumer BG

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har over 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei har solgt godt over 200 millioner smartmobiler i 2019, og har sterke plasseringer på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

Følg oss også på:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobile

Følg lanseringen av Huaweis etterlengtede P40-serie her25.3.2020 11:35:58 CETPressemelding

Torsdag 26. mars kl. 14.00 blir Huaweis nye P40-serie avduket under et virtuelt lanseringsevent. Du kan følge lanseringen direkte her. Richard Yu, CEO for Huawei Consumer Business Group, vil som vanlig stå for presentasjonen. Den nye P40-serien er arvtageren til den kritikerroste P30-serien, som i fjor høstet en rekke priser både i Norge og internasjonalt. Det er derfor knyttet stor spenning til telefonserien som presenteres torsdag. Huawei har allerede gitt en smakebit på hva vi kan forvente oss i denne teaseren.

Huawei lanserer 5G CPE Pro 2 - neste generasjons smartruter som integrerer 5G Super Uplink og Wi-Fi 624.2.2020 17:03:49 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei Consumer Business Group lanserer nå Huawei 5G CPE Pro 2, neste generasjons smartruter innen Huawei 5G CPE Pro-serien. Smartruteren støtter et bredt spekter av 5G-frekvensbånd, mer enn alle tilsvarende 5G-produkter på markedet. 5G CPE Pro 2 kommer med Huaweis 5G Super Uplink-teknologi og den nyeste WiFi 6-standarden i en kompakt form. Ruteren er en tredjedel mindre enn forgjengeren. Dens revolusjonerende egenskaper vil utvilsomt ha enorme implikasjoner for både mobilt bredbånd i hjemmet, direktesendt underholdning, telemedisin og videokonferanser. Bred utrulling av 5G Super Uplink Ruteren har det banebrytende brikkesettet 7 nm Balong 5000, og tilbyr støtte for både 5G NSA og 5G SA-nettverk. Balong 5000 er det første brikkesettet i serien som støtter 200 MHz båndbredde og carrier aggregation-teknologi, og dobler nedlastningshastigheten fra forgjengeren til en teoretisk topphastighet på svimlende 3,6 Gbps. I tillegg til å arve de fire 5G TDD-frekvensbåndene (n41/

Huawei WiFi AX3: Lanserer rutere med Gigahome Quad-core og Wi-Fi 6+24.2.2020 17:01:38 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei lanserte i dag sin nyeste Huawei WiFi AX3-serie med støtte for Wi-Fi 6-standarden. Huawei har utnyttet sin opparbeidede ekspertise på 5G, som har blitt anerkjent gjennom selskapets fremtredende rolle i å utforme Wi-Fi 6-standarden. Denne ekspertisen har blitt brukt til å utvikle teknologi som gjør det mulig med et sømløst samarbeid mellom ruter og flere andre enheter, helt ned på brikkenivå. Dette gjør det mulig for Huawei WiFi AX3-serien å levere en blendende, kraftig Wi-Fi 6+ -forbindelse når de brukes sammen med Huawei-enheter. Som tilkoblings-huben for Huaweis revolusjonerende «1+8+N» strategi for et smart økosystem, kjører Huawei Wifi AX3 på Huaweis operativsystem Harmony. Dette inkluderer financial-level Huawei HomeSecTM security safeguards, som gir brukere en intuitiv, lynrask, stabil og sikker Wi-Fi 6-tilkobling til enhver tid. HUAWEI Wi-Fi 6+: Bryter barrierer med dynamisk smal båndbredde Huawei WiFi AX3-serien kommer med Huaweis Gigahome-prosessor og