Huawei lanserer sin første trådløse Wi-Fi-høyttaler

I samarbeid med Devialet lanserer Huawei sin første trådløse Wi-Fi-høyttaler, Huawei Sound X, med prisvinnende design, markedsledende brukervennlighet og imponerende lydkvalitet.

Under lanseringseventet for P40-serien annonserte Huawei også en ny trådløs høyttaler. Den har fått navnet Huawei Sound X og kommer med bransjeledende lyd fra fra det franske hi-end-merket Devialet. Høyttalerens design har allerede mottatt anerkjennelse i form av «2020 German iF Design Award».

Huawei Sound X støtter strømming av musikk over Wi-Fi, noe som gir bedre lydkvalitet og stabilitet enn en Bluetooth-tilkobling. For å koble til trenger du kun å legge telefonen inntil høyttaleren, så er sammenkoblingen opprettet. Musikken kan du kontrollere fra telefonen din via et integrert kontrollpanel i EMUI 10.1, tilsvarende Apples AirPlay-funksjon. Du kan også ta imot anrop direkte på høyttaleren med en enkelt håndbevegelse.

Sammen har Dvialet og Huawei klart å skape en høyttaler med utmerket lyd, i en liten innpakning. Dette muliggjøres blant annet ved hjelp av Devialets patenterte signalprosesseringsteknologi SAM® (Speaker Active Matching) og deres ikoniske Push-Push-symmetriske struktur, som gjengir lyden helt uten tap og forstyrrelser. Høyttaleren har en imponerende bass til tross for den lille passformen gjennom to 60W-subwoofere.

Huawei Sound X vil være tilgjengelig i Norge. Pris og tidspunkt blir klart senere.

Om Huawei Consumer BG

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har over 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei har solgt godt over 200 millioner smartmobiler i 2019, og har sterke plasseringer på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

Følg oss også på:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobile

Følg lanseringen av Huaweis etterlengtede P40-serie her25.3.2020 11:35:58 CETPressemelding

Torsdag 26. mars kl. 14.00 blir Huaweis nye P40-serie avduket under et virtuelt lanseringsevent. Du kan følge lanseringen direkte her. Richard Yu, CEO for Huawei Consumer Business Group, vil som vanlig stå for presentasjonen. Den nye P40-serien er arvtageren til den kritikerroste P30-serien, som i fjor høstet en rekke priser både i Norge og internasjonalt. Det er derfor knyttet stor spenning til telefonserien som presenteres torsdag. Huawei har allerede gitt en smakebit på hva vi kan forvente oss i denne teaseren.

Huawei lanserer 5G CPE Pro 2 - neste generasjons smartruter som integrerer 5G Super Uplink og Wi-Fi 624.2.2020 17:03:49 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei Consumer Business Group lanserer nå Huawei 5G CPE Pro 2, neste generasjons smartruter innen Huawei 5G CPE Pro-serien. Smartruteren støtter et bredt spekter av 5G-frekvensbånd, mer enn alle tilsvarende 5G-produkter på markedet. 5G CPE Pro 2 kommer med Huaweis 5G Super Uplink-teknologi og den nyeste WiFi 6-standarden i en kompakt form. Ruteren er en tredjedel mindre enn forgjengeren. Dens revolusjonerende egenskaper vil utvilsomt ha enorme implikasjoner for både mobilt bredbånd i hjemmet, direktesendt underholdning, telemedisin og videokonferanser. Bred utrulling av 5G Super Uplink Ruteren har det banebrytende brikkesettet 7 nm Balong 5000, og tilbyr støtte for både 5G NSA og 5G SA-nettverk. Balong 5000 er det første brikkesettet i serien som støtter 200 MHz båndbredde og carrier aggregation-teknologi, og dobler nedlastningshastigheten fra forgjengeren til en teoretisk topphastighet på svimlende 3,6 Gbps. I tillegg til å arve de fire 5G TDD-frekvensbåndene (n41/