Huawei NorgeHuawei Norge

Huawei lanserer kraftig ruter for store hjem

I desember kunne Huawei avsløre deres nyeste produkt i katalogen av mesh-rutere. HUAWEI WiFi Mesh 7 er en smart ruter som leverer rask WiFi til utrolige 250 enheter innenfor ca. 560 kvadratmeter. Med andre ord, en perfekt ruter for store husholdninger som krever høy, pålitelig hastighet for alle hjemme.

Oslo, Norge, 18.01.2022. Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk fortsetter å tøye grensene for å innovere den teknologiske brukeropplevelsen. Nå er deres nyeste mesh-ruter endelig tilgjengelig hos lokale forhandlere. Ruteren gir deg en hurtig internettopplevelse til alt fra seriestrømmingen til digitale møter fra hjemmekontoret.

Huawei WiFi Mesh 7 er en ny WiFi 6 Plus mesh-ruter som er designet for å gi hele hjemmet dekning, og passer for store og mindre husholdninger. Ruteren kan nå hastigheter på opptil 6600 Mbps, som tilrettelegger for smidig streaming av 5k media. Ruteren støtter også Harmony OS Mesh+, som inkluderer et bredt tilbud av nettverksløsninger som sikrer den beste ytelsen for alle brukere.

Kun et tastetrykk unna

Installasjonen er enkel og krever bare noen få steg for at hjemmenettverket er oppe og står. Brukere med NCF-aktiverte Android-telefoner kan med One-Touch Connect koble smarttelefonen til mesh-nettverket med kun et tastetrykk. For nettverkshåndtering kan man dra nytte av HUAWEI AI Life-appen, både for å visualisere dekningen og for å diagnostiere nettverksproblemer. Personvern og sikkerhet beskyttes av HUAWEI HomeSec™, som er en omfattende sikkerhetsløsning som støtter de seneste standardene innen kryptering for å beskytte mot skadelige angrep. Ruteren støtter også 4K QAM og 4x4 MIMO, som gjør at telefoner kan utnytte 5G-høybåndet for høyhastighetskobling til internett.

Huawei WiFi Mesh 7 er utstyrt med åtte høypresterende signalforsterkere, hvor hver og en er dedikert til å bearbeide et spesifikt frekvensområde. Dette gjør at enhetens WiFi kan håndtere opptil 280 kvadratmeter. Brukere kan også koble til to smarte rutere for å danne et mesh-nettverk som gir signal til et område som måler ca. 560 kvadratmeter. Ettersom den er designet for store hjem kan ruteren støtte så mange som 250 tilkoblede enheter samtidig, alt fra bærbare pc-er, nettbrett, smarttelefoner til smarte høyttalere, og levere en stabil tilkobling for alle familiemedlemmer – uansett som de har en konferansesamtale, streamer eller gamer.

Smartere å installere, koble til og håndtere

Huawei WiFi Mesh 7 krever ingen teknisk ekspertise for å komme i gang. Brukere trenger kun å koble ruteren til strømkontakten og deretter følge instruksene på Huawei AI Life-appen for å stille inn hjemmenettverket.  Ruteren kommer med fire adaptive Gigabyte WAN/LAN-porter, som innebærer at brukere kan koble sine WAN- og LAN ethernetkabler til portene under installasjonsprosessen. Å pare sammen en smarttelefon med ruteren er en intuitiv prosess, da ruteren støtter NFC. Har du en Android-telefon kan du enkelt plassere telefonen fysisk mot ruteren for å koble til. Dette er spesielt praktisk dersom gjester ønsker å koble seg til nettverket, uten at du trenger å finne frem passordet.

Huawei AI Life-appen er tilgjengelig for Android og iOS brukere, og støtter et bredt utvalg av nettverkshåndteringsverktøy. Eksempelvis Smart Diagnosis, som enkelt hjelper deg med å feilsøke et nettverksproblem. Brukeren kan også se et visualisert varmekart over nettverksdekningen som hjelper deg med å plassere ruteren best mulig og eliminere alle nettverksdøde vinkler. Fra appen kan du også se en liste over enheter som er koblet til ruteren, som gjør det enkelt å koble bort alle uønskede eller uidentifiserte enheter. Foreldre kan også sette på foreldrekontroll og stille inn tids- og innholdsbegrensninger som forhindrer at barn utsettes for upassende innhold.

Nyt sikkerheten og integriteten som et hvert hjem fortjener

I dag forventer brukere seg mer enn bare hastighet fra en hjemmeruter, de vil også at deres ruter skal tilby gode sikkerhetsfunksjoner som beskytter mot mulige farer på internett. Huawei WiFi Mesh 7 bevarer sikkerheten for alle tilkoblede enheter i hjemmet med Huawei HomeSec™. Den tilbyr omfattende beskyttelse mot skadelige angrep og virus gjennom Anti-Brute Force og Lan-brannvegg. Den anvender også den seneste WPA2-autoriserings- og krypteringsstandarden som gir ekstra beskyttelse for alle tilkoblede enheter.

Pris og tilgjengelighet

Huawei WiFi Mesh 7 er tilgjengelig på det norske markedet til veiledende pris:

• 1-pack: 2 499 NOK
  • 2-pack: 4 499 NOK

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no