Huawei lanserer FREEBUDS 3 – ørepropper med intelligent lyd

HUAWEI FreeBuds 3 blir verdens første True Wireless ørepropper med open-fit aktiv støykansellering.

Under IFA-messen i Berlin lanserte Huawei de nye HUAWEI FreeBuds 3 True Wireless Stereo Earbuds. Dette er startskuddet for en ny lydstrategi fra Huawei som innebærer et økt fokus på premiumsegmentet i lydmarkedetSatsningen er drevet av deres egenutviklede Kirin A1-brikke, som gir FreeBuds 3 et intelligent lydbilde.

Kirin A1-brikken tar en teknologisk avansert tilnærming til å levere overlegne lydopplevelser i FreeBuds 3Gjennom å kombinere fremragende digitale lydprosesseringsteknikker med en finjustert driver med høy følsomhetfår man spektakulær musikk og stemmegjengivelse. Den nye intelligente lyden, som drives av Kirin A1-brikken, har en rekke markedsledende funksjonerBlant annet har den enkel og stabil tilkobling, ultralav responstid og en imponerende støykontroll.

Ny intelligent lyd ved hjelp av HUAWEI Kirin A-chipen

Kirin A1-brikken er den første brikken som er utviklet spesielt for det bærbare markedet. Den kan prosessere komplekse oppgaver med effektivitet og kraft på tross av dens minimale størrelse på 4,3 mm x 4,4 mm.

Som verdens første bærbare brikke med BT 5.1 & BLE 5.1, bidrar Kirin A1 til at FreeBuds 3 har en uovertruffen stabilitet. Ved hjelp av nye algoritmer for valg av Bluetooth-signal, kan brikken dynamisk identifisere frekvenser som er for eksempel er berørt av 2,4 GHz Wi-Fi og hoppe til en frekvens uten forstyrrelser. Dette gjør at den raskt kan tilpasse seg miljøendringer og sørge for at tilkoblingen ikke blir påvirket.

Huaweis egenutviklede dobbeltkanalsteknologi gjør at to sett med ørepropper kan motta stereolyd direkte fra én enhet. Den selvutviklede dual-channel overføringsmodusen gir også ultralav responstid, ned til 190ms2. Dette gjør FreeBuds 3 til de perfekte trådløse øreproppene for gamere.

Estetisk designinspirert av naturen

HUAWEI FreeBuds 3 kommer i en avrundet ladeeske, designet for å passe perfekt i lommen og hvile lett i håndflaten. Med ergonomisk avrundet-og open-fit design garanterer HUAWEI FreeBuds 3 komfortabelt og stabilt bruk, slik at lytterne kan ha dem i øret i flere timer om gangen. Øreproppene har et moderne design med svart eller hvit finish.

En intelligent tilnærming til støydemping

Ved hjelp av HUAWEI Kirin A1-brikken kombineres avansert chipteknologi med signaturlyd av høy kvalitet. For å balansere disse to proposisjonene, har Huawei utviklet en avansert Audio Digital Signal-prosessor for Kirin A1. Brikken er industriledende innen lydprosessering, med frekvens på opptil 356MHZ. For å bedre lydkvaliteten på samtaler bruker brikken en støykanselleringsalgoritme som filtrerer ut støy rundt deg.

HUAWEI FreeBuds 3 er de første open-fit True Wireless-øreproppene som støtter både støyreduksjon under anrop og aktiv støykansellering i nåtidVed å simulere ørekanalen din kan FreeBuds 3 justere utgangsfrekvensen og intensiteten i støyreduksjonen, noe som fører til en støyreduksjon tilpasset formen på ørekanalen din. Ved å dobbeltklikke på venstre ørepropp kan du slå av og på støykanselleringenslik at du kan glede deg over krystallklar musikk selv en overfylt trikk eller på en restaurant med mye støy.

Batteri som varer hele dagen

FreeBuds 3-esken har støtte for trådløs lading, slik at den kan lades både ved hjelp av ladeplater og telefoner som støtter reversert ladingVed hjelp av strømsparingsfunksjoner i Kirin A1-chipen kan HUAWEI FreeBuds 3 spille musikk i fire timer på én lading og totalt 20 timer ved hjelp av lading i esken.

Pris og tilgjengelighet

Huawei Freebuds 3 vil være tilgjengelig på det norske markedet i november og koste 1990 NOK.

Anders Bigseth
PR-sjef Huawei Norge
anders.bigseth@huawei.com

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/

Huawei Ships 200 Million Smartphone Units For 2019 In Record Time23.10.2019 14:46:33 CESTPressemelding

Shenzhen, China, October 23rd, 2019: Huawei Consumer Business Group (CBG) today announced that it has shipped 200 million smartphones to date in 2019, 64 days earlier than the same shipment milestone last year. Huawei’s relentless focus on cutting-edge technology and innovative ID design, with its complete commitment to consumers worldwide, has reinforced their trust and commitment as more consumers continue to support Huawei. 2019 saw the launch of a number of stand-out devices including the multi award-winning HUAWEI P30 Series, widely considered to be the best camera phone currently available, as well as an all-round category leader. Amongst a slew of awards and accolades, the European Image and Sound Association (EISA), a group comprising 55 of the world’s most respected consumer electronics magazines, named the HUAWEI’s P30 Pro “EISA Best Smartphone 2019-2020”, making it the second year in a row that Huawei has claimed this category prize. More recently, the HUAWEI Mate 30 Series

Huawei lanserer Watch GT2, en ny standard for smartklokker10.10.2019 10:22:52 CESTPressemelding

Watch GT2 er oppfølgeren til fjorårets suksessklokke Watch GT, og kommer med en rekke helserelaterte nyvinninger, samt den nye Kirin A1-chipen, som gir klokken en markedsledende batterilevetid i sitt segment. Watch GT2 arver den klassiske stilen fra forrige modell, men kommer nå med en ny, kurvet 3D-skjerm. Det gjør at skjermen både ser og føles større enn forrige modell, uten at de fysiske dimensjonene er endret. Sov og tren bedre Watch GT2 har hele 15 treningsformer. Dette inkluderer løping, sykling, svømming, ellipsemaskin og triatlon. Når du trener måler klokken ytelsen din via 190 forskjellige datapunkter. Klokken registrerer både regulær hjerterytme, og kan varsle deg ved unormal puls eller potensielle hjertefeil. Watch GT2 har i tillegg TruSleep 2.0- og TruRelax-teknologi, som bruker kunstig intelligens og omfattende statistikk til å gi deg råd om hvordan du kan sove bedre og stresse mindre. Med Watch GT2 har du et perfekt redskap til å leve et sunnere og mer avslappet liv. Gren