Huawei lanserer FREEBUDS 3 – ørepropper med intelligent lyd

HUAWEI FreeBuds 3 blir verdens første True Wireless ørepropper med open-fit aktiv støykansellering.

Under IFA-messen i Berlin lanserte Huawei de nye HUAWEI FreeBuds 3 True Wireless Stereo Earbuds. Dette er startskuddet for en ny lydstrategi fra Huawei som innebærer et økt fokus på premiumsegmentet i lydmarkedetSatsningen er drevet av deres egenutviklede Kirin A1-brikke, som gir FreeBuds 3 et intelligent lydbilde.

Kirin A1-brikken tar en teknologisk avansert tilnærming til å levere overlegne lydopplevelser i FreeBuds 3Gjennom å kombinere fremragende digitale lydprosesseringsteknikker med en finjustert driver med høy følsomhetfår man spektakulær musikk og stemmegjengivelse. Den nye intelligente lyden, som drives av Kirin A1-brikken, har en rekke markedsledende funksjonerBlant annet har den enkel og stabil tilkobling, ultralav responstid og en imponerende støykontroll.

Ny intelligent lyd ved hjelp av HUAWEI Kirin A-chipen

Kirin A1-brikken er den første brikken som er utviklet spesielt for det bærbare markedet. Den kan prosessere komplekse oppgaver med effektivitet og kraft på tross av dens minimale størrelse på 4,3 mm x 4,4 mm.

Som verdens første bærbare brikke med BT 5.1 & BLE 5.1, bidrar Kirin A1 til at FreeBuds 3 har en uovertruffen stabilitet. Ved hjelp av nye algoritmer for valg av Bluetooth-signal, kan brikken dynamisk identifisere frekvenser som er for eksempel er berørt av 2,4 GHz Wi-Fi og hoppe til en frekvens uten forstyrrelser. Dette gjør at den raskt kan tilpasse seg miljøendringer og sørge for at tilkoblingen ikke blir påvirket.

Huaweis egenutviklede dobbeltkanalsteknologi gjør at to sett med ørepropper kan motta stereolyd direkte fra én enhet. Den selvutviklede dual-channel overføringsmodusen gir også ultralav responstid, ned til 190ms2. Dette gjør FreeBuds 3 til de perfekte trådløse øreproppene for gamere.

Estetisk designinspirert av naturen

HUAWEI FreeBuds 3 kommer i en avrundet ladeeske, designet for å passe perfekt i lommen og hvile lett i håndflaten. Med ergonomisk avrundet-og open-fit design garanterer HUAWEI FreeBuds 3 komfortabelt og stabilt bruk, slik at lytterne kan ha dem i øret i flere timer om gangen. Øreproppene har et moderne design med svart eller hvit finish.

En intelligent tilnærming til støydemping

Ved hjelp av HUAWEI Kirin A1-brikken kombineres avansert chipteknologi med signaturlyd av høy kvalitet. For å balansere disse to proposisjonene, har Huawei utviklet en avansert Audio Digital Signal-prosessor for Kirin A1. Brikken er industriledende innen lydprosessering, med frekvens på opptil 356MHZ. For å bedre lydkvaliteten på samtaler bruker brikken en støykanselleringsalgoritme som filtrerer ut støy rundt deg.

HUAWEI FreeBuds 3 er de første open-fit True Wireless-øreproppene som støtter både støyreduksjon under anrop og aktiv støykansellering i nåtidVed å simulere ørekanalen din kan FreeBuds 3 justere utgangsfrekvensen og intensiteten i støyreduksjonen, noe som fører til en støyreduksjon tilpasset formen på ørekanalen din. Ved å dobbeltklikke på venstre ørepropp kan du slå av og på støykanselleringenslik at du kan glede deg over krystallklar musikk selv en overfylt trikk eller på en restaurant med mye støy.

Batteri som varer hele dagen

FreeBuds 3-esken har støtte for trådløs lading, slik at den kan lades både ved hjelp av ladeplater og telefoner som støtter reversert ladingVed hjelp av strømsparingsfunksjoner i Kirin A1-chipen kan HUAWEI FreeBuds 3 spille musikk i fire timer på én lading og totalt 20 timer ved hjelp av lading i esken.

Pris og tilgjengelighet

Huawei Freebuds 3 vil være tilgjengelig på det norske markedet i november og koste 1990 NOK.

Anders Bigseth
PR-sjef Huawei Norge
anders.bigseth@huawei.com

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile