Huawei lanserer en lett og avansert smartklokke tilpasset løping

Huawei annonserte i dag selskapets første profesjonelle løpeklokke: HUAWEI WATCH GT Runner. Den nye, smarte klokken er optimalisert for trening og løping – i tillegg til å fungere som en smart assistent og personlig trener. Klokken er utrolig lett og veier kun 38,5 gram med en batteritid på hele 14 dager.

Oslo, Norge, 21.03.2022: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk kunne i dag avsløre deres nyeste tilskudd i serien av smarte klokker. HUAWEI WATCH GT RUNNER er spesialbygget for profesjonelle løpere med klokkens lette design, nøyaktige måleinstrumenter, profesjonelle løpeevnevurderinger og programmer som tilrettelegger for en forbedret løpsopplevelse.

Ny måling gjør løpetreningen mer effektiv

Huawei WATCH GT Runner kommer med en rekke nye funksjoner som gir brukeren unik innsikt i egen trening og progresjon:

• WATCH GT Runner benytter den nye HUAWEI TruSeenTM 5.0+ pulsmålerteknologien (1), som tilbyr en nøyaktig måling av den dynamiske hjerteraten og Sp02-måling.Takket være den nye PPG 5.0 modulen er nøyaktigheten av pulsmålingen betydelig forbedret sammenlignet med forrige generasjon, og like nøyaktig som et pulsbelte.

• Klokken er først på markedet med en oppbygd, skjult antenne som gjør signalene merpålitelige. Innebygd Dual-Band Five-System GNSS-posisjoneringsbrikkegir presis og stabil GPS-posisjonering på løpeturen. Det innovative designet forbedrer ytelsen til GPS antennen med 135 prosent sammenlignet med et tradisjonelt design.

• WATCH GT Runner støtter bruk av pulsbelte og gir brukeren en mer detaljert analyse av treningsdataene som kan deles med tredjepartersapper (2) gjennom Huaweis helseapp.

For de fleste løpere er det en komplisert prosess å måle betydningen av treningen. Basert på HUAWEI TruSportTM sitt innovative system for løping får brukeren fullstendig oversikt over data tilknyttet treningsintensitet, hyppighet og restitusjonstid gjennom nye funksjoner med store forventninger

• Running Ability Index (RAI) evaluerer brukerens løpeytelse basert på historiske pulsdata, tempo, distanse, frekvens og andre multi-dimensjonelle data.
  • Programmet Individual Periodical Science Training (3er basert på en profesjonell treningsanalyse av rådata i Huawei TruSportTM, og tilbyr brukeren ulike løpeplaner i Huawei sin helseapp. Klokken tilpasser treningen til ulike behov, slik at den passer like godt uansett utgangspunkt eller treningsform.

Profesjonelle data som tretthetsnivå, treningsindeks og aerobisk treningspressgir brukeren mer innsikt om kroppens restitusjonsbehov. Datainnsamlingen gir et fornuftig grunnlag for en intelligent dynamisk treningsplan med mål om å forbedre sine resultater.

Lett og behagelig rundt håndleddet

Huaweis nye og profesjonelle løpeklokke har et lett og slitesterkt design. Produktutviklere har hentet inspirasjon fra superbilenes berømte estetikk, og WATCH GT Runner leverer med det et stilfullt design som representerer hastighet og lidenskap.

I tillegg til å fremstå attraktivt estetisk gjør klokkens form at den ikke er for tettsittende og oppleves behagelig rundt håndleddetKlokkens urverk består av en keramisk og ultralett ramme, og den justerbare kronen er laget av en titanlegering som blir benyttet innen luftfart. Dette resulterer i en totalvekt på kun 38,5 gram (4) som man så vidt merker under løpeturen. Reimen gir god vannresistens, så løperen ikke trenger å bekymre seg for at svette og smuss kommer i kontakt med den under treningen. Huawei WATCH GT Runner kommer også med en eksklusiv data-urskive som viser informasjonom muskelbelastning, RAI, restitusjonstid og været.

En smart assistent for bruk hele dagen

HUAWEI WATCH GT Runner har det kraftfulle batteriet Huawei-klokkene er kjent for. Med 14 dagers batteritid (5) i smart modus under vanlig bruk. Klokken har 8 dagers batteritid for intenst bruk. Sammen med smarte og praktiske løsninger, samt registrering av helsedata, er det enhver løpers smarte assistent for bruk gjennom hele dagen. WATCH GT Runner har en innebygd høydemåler som støtter kompassfunksjonen.

Klokken tilbyr også musikk-playback med hodetelefoner eller høyttalere, og kommer med omfattende lagringsplass som kan inneholde opptil 500 sanger. Dessuten støtter den helseregistrering hele dagen, inkludert pulsmåling og notifikasjon ved unormal hjerterate (6). For å utvide klokkens bruksområde er HUAWEI WATCH GT Runner drevet av HarmonyOS 2.1, som støtter et variert økosystem (7) av ulike applikasjoner. De strekker seg fra underholdning, gaming og livstil til reise og arbeid.

Pris og tilgjengelighet

HUAWEI WATCH GT Runner vil være tilgjengelig fra 21.03.2022 og koster kroner 2,990.

Notater

1) Dette produktet er ikke en medisinsk enhet, måledataene og resultatene er kun for referansebruk, ikke som en basis for diagnostisering og behandling.

2) Programvareplattformer som Keep og økosystem maskinvare enheter sånn som tredemøller trenger å skaffe data fra klokken din gjennom Huawei Health app. Klokken kan kobles direkte til enheter som pulsbånd og synkronisere treningsdata som hjerterytmen. Ulike land or regioner støtter forskjellige plattformer og enheter. For detaljer, vennligst kontakt din lokale kundeservice.

3) Denne funksjonen krever at Individual Periodical Science Programme i Huawei Health Appen er synkronisert med smartklokken.

4) Dataene kommer fra Huawei Labs. Den faktiske vekten kan variere grunnet individuelle produktulikheter, vennligst se på det faktiske produktet.

5) Dataene kommer fra Huawei Labs, faktisk bruk kan variere avhengig av produktets konfigurering, bruk og miljømessige forhold. Et typisk scenario vil være Bluetooth samtale på 30 minutter hver uke, musikkavspilling på 30 minutter hver uke, pulsmålingen påkoblet og vitenskapelig søvnmonitorering om natten, 90 minutters gjennomsnittlig trening hver uke (med GPS på), notifikasjoner fra meldinger (50 meldinger hver dag, 6 oppringninger og 3 alarmer), samt at skjermen blir vekket 200 ganger hver dag.

6) HUAWEI WATCH GT Runner er ikke en medisinsk enhet. Resultatene og dataene er ikke tiltenkt medisinsk bruk.

7) Tredjeparters apper som AutoNaviMaps og Fit må være koblet med smarttelefon, og støtter kun smarttelefoner som kjører Android 6.0 / HarmonyOS 2 eller nyere. iOS støtter ikke denne tjenesten.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloudcomputing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no