Huawei lanserer 5G-mobil i august

(Oslo—14. juni 2019) Huaweis første 5G-mobil, HUAWEI Mate 20 X 5G, blir å få kjøpt i Norge i august.

Huawei Mate 20 X 5G kommer til Norge i august

-Huawei har investert tungt i 5G de 10 siste årene. Vi har utviklet og registrert et betydelig antall patenter for 5G-brikkesett, enheter og kommende skytjenester. HUAWEI Mate 20 X representerer summen av Huaweis arbeid med å forske fram ny mobilteknologi, sier Yanmin Wang, president for Huaweis forbrukerelektronikk i Norden, Canada og Øst-Europa.

Huawei har i dag mer enn ti 5G FoU-sentre over hele verden, og flere enn 2.000 5G-ingeniører.

Dobbelt brikkesett gir 5G-tilkobling
Huaweis første 5G smartmobil, HUAWEI Mate 20 X, har verdens første 5G 7nm multifunksjonsbrikkesett kalt Balong 5000. Balong 5000 har et bredt spekter av patenterte teknologier og støtter både frittstående (SA) og ikke-frittstående (NSA) 5G-nettverksmoduser. HUAWEI Mate 20 X er kompatibel med alle 5G-nettverk uavhengig av utviklingsstadium, en stor fordel for deg som reiser mye.

Foruten 5G støtter Huawei Mate 20 X alle eksisterende mobilnett (2G-4G) i Norge. Svitsjingen mellom de ulike mobilteknologiene er rask og energieffektiv, og forbedrer brukeropplevelsen sterkt i alle scenarier.

Ekte underholdningsmaskin
5G er et uutforsket univers av underholdning og produktivitet, og HUAWEI Mate 20 X er derfor utstyrt med en 7,2-tommers FullView-skjerm, som gir et ekstremt stort visningsområde.

HUAWEI M-Pen blir tilgjengelig som ekstrautstyr for HUAWEI Mate 20 X på et senere tidspunkt. Pennen støtter 4.096 ulike trykknivåer og vil fungere sømløst med en rekke produktivitets- fritids- og underholdningsapper.

HUAWEI Mate 20 X har tre Leica-objektiver utstyrt med et 40MP vidvinkelkamera, et 20MP ultravidvinkelkamera og et 8MP telekamera. Den store skjermen, Leica-kameraene og Huaweis kunstige intelligens gir deg fantastiske muligheter til å fange de viktige øyeblikkene med mobiltelefonen.

HUAWEI SuperCool er en avansert kjøleløsning som består av dampkammer og et grafén pipeløp. Denne nyvinningen sikrer at HUAWEI Mate 20 X forblir stabilt kjølig når du kjører grafikkintensive apper.

Batteri som varer hele dagen
Raskere tilkobling vil øke etterspørselen av mobildata, og 5G vil gjøre strømming av høyoppløste medier, dataspill og nye sosiale- og produktivitetsapper mer populært. Med dette melder behovet seg for mer kraft og større batteri. HUAWEI Mate 20 X (5G) har et 4,200mAh stort batteri, og Huaweis 40W HUAWEI SuperCharge, en TÜV-sertifisert, superrask ladeløsning. Strømforbruket styres og reguleres av Huaweis presise kunstige intelligens.

Spesifikasjoner

HUAWEI Mate 20 X 5G:

• Verdens første 5G 7nm brikkesett (Balong 5000)
  • 7nm Kirin 980 med to NPU-kjerner
  • Verdens raskeste 4.6Gbps downlink-hastighet@Sub-6G bånd
  • Kompatibel med både NSA og SA
  • 7.2'' OLED-skjerm, 18:7.9 FHD+ (2244x1080) OLED
  • 4200mAh batteri
  • 40W HUAWEI SuperCharge
  • Grafén-film med pipeløp avkjølingssystem
  • 40MP Ultra-wide-angle Leica Triple Camera, 40MP (vidvinkel) +20MP (ultravidvinkel) +8MP (tele)
  • 24MP frontkamera
  • USB-C
  • HUAWEI M-Pen*
  • IP53
  • 174.6 mm (H) x 85.4 mm (W) x 8.38 mm (D)
  • Cirka 233g

Anders Bigseth, kommunikasjonssjef forbrukerelektronikk: Mobil 402 38 602

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

Huawei Mate 20 X 5G kommer til Norge i august

Huawei Ships 200 Million Smartphone Units For 2019 In Record Time23.10.2019 14:46:33 CESTPressemelding

Shenzhen, China, October 23rd, 2019: Huawei Consumer Business Group (CBG) today announced that it has shipped 200 million smartphones to date in 2019, 64 days earlier than the same shipment milestone last year. Huawei’s relentless focus on cutting-edge technology and innovative ID design, with its complete commitment to consumers worldwide, has reinforced their trust and commitment as more consumers continue to support Huawei. 2019 saw the launch of a number of stand-out devices including the multi award-winning HUAWEI P30 Series, widely considered to be the best camera phone currently available, as well as an all-round category leader. Amongst a slew of awards and accolades, the European Image and Sound Association (EISA), a group comprising 55 of the world’s most respected consumer electronics magazines, named the HUAWEI’s P30 Pro “EISA Best Smartphone 2019-2020”, making it the second year in a row that Huawei has claimed this category prize. More recently, the HUAWEI Mate 30 Series

Huawei lanserer Watch GT2, en ny standard for sportsklokker10.10.2019 10:22:52 CESTPressemelding