Huawei lanserer 5G CPE Pro 2 - neste generasjons smartruter som integrerer 5G Super Uplink og Wi-Fi 6

24. februar 2020 – Huawei Consumer Business Group lanserer nå Huawei 5G CPE Pro 2, neste generasjons smartruter innen Huawei 5G CPE Pro-serien. Smartruteren støtter et bredt spekter av 5G-frekvensbånd, mer enn alle tilsvarende 5G-produkter på markedet. 5G CPE Pro 2 kommer med Huaweis 5G Super Uplink-teknologi og den nyeste WiFi 6-standarden i en kompakt form. Ruteren er en tredjedel mindre enn forgjengeren. Dens revolusjonerende egenskaper vil utvilsomt ha enorme implikasjoner for både mobilt bredbånd i hjemmet, direktesendt underholdning, telemedisin og videokonferanser.

Bred utrulling av 5G Super Uplink

Ruteren har det banebrytende brikkesettet 7 nm Balong 5000, og tilbyr støtte for både 5G NSA og 5G SA-nettverk. Balong 5000 er det første brikkesettet i serien som støtter 200 MHz båndbredde og carrier aggregation-teknologi, og dobler nedlastningshastigheten fra forgjengeren til en teoretisk topphastighet på svimlende 3,6 Gbps.

I tillegg til å arve de fire 5G TDD-frekvensbåndene (n41/n77/n78/n79) fra første generasjon CPE Pro, har CPE Pro 2 tilføyet støtte for syv nye 5G FDD-frekvensbånd (n1/n3/n5/n7/N28/n38/N40). Det utvidede utvalget imøtekommer behovene til globale operatører fullt ut, for frem til nå har 5G-dekning blitt hindret av en iboende feil. Selv om TDD-båndene sørger for raske forbindelser, er dekningsområdet ganske lite. FDD-bånd har bred dekning, men lav båndbredde og dermed begrensede hastigheter. Derfor har Huawei utviklet sin 5G Super Uplink-teknologi. Den utnytter fordelene ved TDD og FDD fullt ut, ettersom disse komplementerer hverandre i høye og lave frekvenser, samt tids- og frekvensdomener, noe som øker både Uplink-hastigheten og dekningen. Tjenester som er særdeles avhengige av Uplink-ytelse, for eksempel direktesendt underholdning, telemedisin og videokonferanser, forventes å nyte godt av den brede utrullingen av 5G Super Uplink-teknologi.

Utstyrt med ny Wi-Fi 6-standard

Huawei 5G CPE 2 støtter den nyeste Wi-Fi 6-standarden, som er skreddersydd for å gi optimal 5G-dekning. Ruteren er i stand til å koble til opptil 128 enheter, og støtter MU-MIMO-teknologi og overføring til flere enheter samtidig. I tillegg har den en eksklusiv dynamisk smalbånd-teknologi som styrker en Wi-Fi 6-støttet Huawei mobiltelefon med forrykende datahastighet og utvidet Wi-Fi-dekning.

Ruteren er en tredjedel mindre enn forgjengeren, og adopterer nye lydløse kjølevifter med dynamisk justering av driftshastigheten for å ta høyde for gjeldende temperatur. Når viftene kjører på bare 30 dB, 10 dB lavere enn det normale lydnivået i omgivelsene, er viftene også langt roligere. Samtidig øker de kjøleeffektiviteten med 50 prosent og reduserer ruterens overflatetemperatur med 5 grader. Forsterket med et uanstrengt effektivt varmespredningssystem, er 5G CPE Pro 2 utstyrt for å håndtere høye belastninger forbundet med kontinuerlig 5G-drift.

Huawei 5G CPE Pro 2 vil være tilgjengelig fom. 25. juli 2020 med en veiledende utsalgspris fra 4999 NOK.

Om Huawei Consumer BG

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har over 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei har solgt godt over 200 millioner smartmobiler i 2019, og har sterke plasseringer på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com

Følg oss også på:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobile

Følg lanseringen av Huaweis etterlengtede P40-serie her25.3.2020 11:35:58 CETPressemelding

Torsdag 26. mars kl. 14.00 blir Huaweis nye P40-serie avduket under et virtuelt lanseringsevent. Du kan følge lanseringen direkte her. Richard Yu, CEO for Huawei Consumer Business Group, vil som vanlig stå for presentasjonen. Den nye P40-serien er arvtageren til den kritikerroste P30-serien, som i fjor høstet en rekke priser både i Norge og internasjonalt. Det er derfor knyttet stor spenning til telefonserien som presenteres torsdag. Huawei har allerede gitt en smakebit på hva vi kan forvente oss i denne teaseren.

Huawei WiFi AX3: Lanserer rutere med Gigahome Quad-core og Wi-Fi 6+24.2.2020 17:01:38 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei lanserte i dag sin nyeste Huawei WiFi AX3-serie med støtte for Wi-Fi 6-standarden. Huawei har utnyttet sin opparbeidede ekspertise på 5G, som har blitt anerkjent gjennom selskapets fremtredende rolle i å utforme Wi-Fi 6-standarden. Denne ekspertisen har blitt brukt til å utvikle teknologi som gjør det mulig med et sømløst samarbeid mellom ruter og flere andre enheter, helt ned på brikkenivå. Dette gjør det mulig for Huawei WiFi AX3-serien å levere en blendende, kraftig Wi-Fi 6+ -forbindelse når de brukes sammen med Huawei-enheter. Som tilkoblings-huben for Huaweis revolusjonerende «1+8+N» strategi for et smart økosystem, kjører Huawei Wifi AX3 på Huaweis operativsystem Harmony. Dette inkluderer financial-level Huawei HomeSecTM security safeguards, som gir brukere en intuitiv, lynrask, stabil og sikker Wi-Fi 6-tilkobling til enhver tid. HUAWEI Wi-Fi 6+: Bryter barrierer med dynamisk smal båndbredde Huawei WiFi AX3-serien kommer med Huaweis Gigahome-prosessor og

Huawei annonserer ny 5G-produktserie og økosystem-strategi24.2.2020 15:50:04 CETPressemelding

24. februar 2020 – Huawei Consumer Business Group (CBG) arrangerte i dag et virtuelt lanseringsevent i Barcelona. Der ble det annonsert en ny serie med 5G-produkter, samt en ny strategi for Huawei-økosystemet. Høydepunktene blant produktlanseringene var: Huawei Matebook Xs, en evolusjon i brettbar mobilteknologi, Huawei MatePad Pro, et flaggskip-nettbrett med premiumfunksjoner, samt WiFi-løsningene Huawei Wi-Fi AX3 og Huawei 5G CPE Pro 2. I tillegg viste Huawei frem sine nye Huawei MateBook-laptoper. Utstyrt med 10. generasjons Intel® Core™-prosessorer og Windows operativsystem, utvider de siste FullView-laptopene den bærbare opplevelsen med revolusjonerende funksjoner som Huawei Share og Multi-screen Collaboration. Richard You, adm.dir. for Huawei Consumer Business Group, uttalte følgende: «Huawei vil fortsette sin forpliktelse til vårt økosystem. Vi vil fortsette å investere i teknologi som chipset, 5G, mobil kunstig intelligens, operativsystem, kameraer og audio-visuelle løsninger f