HUAWEI FreeBuds 4 - Verdens første trådløse ørepropper med Adaptive Ear Matching-støyreduksjon

Oslo, Norge – 2. juni 2021 - Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, avslørte, under dagens globale produktlansering sine nyeste trådløse ørepropper: HUAWEI FreeBuds 4.

Det nye tilskuddet i selskapets portefølje av lydprodukter er også de første øreproppene på markedet med AEM-støyreduksjonsteknologi (Adaptive Ear Matching).

HUAWEI FreeBuds 4 tar lytteopplevelsen til et helt nytt nivå med flere funksjoner: Den populære «open-fit»-teknologien for støyreduksjon, en overlegen komfort, høyoppløselig lyd og smarte tilkoblingsfunksjoner.

Ny standard for en behagelig lydopplevelse
Med HUAWEI FreeBuds 4 kan man for første gang oppleve open-fit-ørepropper med AEM-teknologi. Ved å automatisk oppfatte ørets passform og brukssituasjon, kan HUAWEI FreeBuds 4 komme frem til en brukerdefinert og optimal støyreduksjon.

Innovasjonen resulterer i de mest komfortable innstillingene for støyreduksjon, og tilbyr lytteren høykvalitets lyd – uansett brukssituasjon.

Det doble mikrofonsystemet i nye HUAWEI FreeBuds 4 kommer dessuten med en oppgradert støyreduksjonsteknologi, som sørger for at mikrofonene oppdager og reduserer omgivelsesstøy med langt større nøyaktighet.

Opptil 40 kHz frekvensrespons

HUAWEI FreeBuds 4 har en komposittmembran (LCP), som støtter et frekvensområde på opptil 40 kHz, noe som gir imponerende høyoppløselig lyd med en rik og krystallklar diskant. Dessuten er de nye øreproppene utstyrt med en dynamisk driver på 14,3 mm, som gir en mer slående og imponerende bassopplevelse.

Den bransjeledende teknologien for hurtiglading gir deg 2,5 timer med lyd etter kun 15 minutters lading. Det er med andre ord ingen grunn til å bekymre seg for batterinivået når man er på farten.

Ultimat komfort i et sofistikert, lett design
Komfort er et svært viktig element i brukeropplevelsen. Sammenliknet med forgjengeren HUAWEI FreeBuds 3, er HUAWEI FreeBuds 4 forbedret med hele 13 størrelsesoptimaliseringer.

Dette har resultert i at øreproppene både er mindre og lettere, og hver ørepropp veier faktisk bare 4,1g. Rekken av optimaliseringer legger ikke bare til rette for en mer behagelig brukeropplevelse, men åpner også muligheten for styrket ANC-ytelse.

Ladeetuiet til HUAWEI FreeBuds 4 er 21,2 mm og veier kun 38 g, og er med det 6,3 prosent mindre og 20,8 prosent lettere enn forgjengeren.

Smart tilkobling
HUAWEI FreeBuds 4 tar i bruk Huaweis omfattende økosystem og ekspertise innen trådløs tilkobling, og har en rekke tilkoblingsfunksjoner. Dette inkluderer blant annet nærhetskobling, sammenkobling via skytjeneste, dobbeltilkobling og Huaweis Audio Connectivity Center.

Pris og tilgjengelighet

HUAWEI FreeBuds 4 vil bli tilgjengelig i Norge fra 2. august 2021

Veiledende pris er: NOK 1,490.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordelerinnen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no

Teknologien i Huaweis nye sportsklokke er utviklet i Norden11.8.2021 11:58:23 CEST | Pressemelding

I juni avduket Huawei sitt nyeste tilskudd i sportsklokke-kategorien: HUAWEI WATCH 3 og HUAWEI WATCH 3 Pro. Flere av de banebrytende sportsfunksjonene er et resultat av finsk forskning og utvikling. Nå er endelig HUAWEI WATCH 3-serien tilgjengelig i Norge. Finsk teknologi i fokus På Huaweis senter for forskning og produktutvikling (FoU) i Helsinki jobber rundt 350 personer med informasjonssikkerhet, 5G-teknologi og sports- og helserelaterte funksjoner til selskapets forbrukerelektronikkprodukter. En stor del av Helsinkis FoU-senter er laboratoriet for menneskelig bevegelse og ytelse, som utvikler og tester nye konsepter og produkter for fremtidens helseteknologi. Huaweis Principal Research Scientist Ph.D. Petri Wiklund har lang erfaring innen idrett og helserelatert akademisk forskning fra Finland, London og Kina. Han mener at utviklingen av teknologi for sportsklokker i Finland er ganske naturlig på bakgrunn av landets unike forhold. - I Finland er det investert signifikant i forsknin

Huawei lanserer flaggskip Gaming - og PC-skjermer: HUAWEI MateView serien markerer selskapets inntog på markedet for PC-skjermer2.6.2021 18:04:48 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge, 2. juni 2021: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, kunne under dagens globale event avsløre lanseringen av HUAWEI MateView GT og HUAWEI MateView. Lanseringen markerer en introduksjon av skjermer til selskapets PC-produktportefølje. MateView bringer videre kvalitetene kjent fra HUAWEI Mate-serien, med sin banebrytende teknologi, stor pålitelighet og enestående kvalitet. HUAWEI MateView GT Buet ultrawide skjerm gir en spektakulær opplevelse HUAWEI MateView GT er Huaweis første buede skjerm. Den buede 21:9, 34-tommers skjermen støtter en oppløsning på 3440x1440. Den er designet for å maksimere spillytelsen og skape en spektakulær underholdningsopplevelse for spillere. Når det gjelder fargeytelse, er HUAWEI MateView GT perfekt for spill og videoredigering, ettersom den støtter DCI-P3-fargespekter. Hvert enkelt panel er profesjonelt kalibrert for å ha Delta E-verdi på <2. Videre støtter HUA

Nye HUAWEI Watch 3-serien lanseres: Flaggskip sportsklokker med ultralang batteritid og e-sim2.6.2021 16:59:07 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge, 2. juni 2021. Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, kunne under dagens globale lanseringsevent avsløre deres nyeste flaggskipserie bestående av to modeller: HUAWEI Watch 3 Pro og HUAWEI Watch 3. Sportsklokkene kommer med ultralang batteritid, e-sim og forskninsgbaserte helse- og treningsfunksjoner som hjelper brukeren med måling av treningsaktiviteter og helseparametere. Gjennom den nye serien lanserer Huawei for første gang klokker med en høypresisjons temperatursensor for måling av hudtemperatur. Andre nye funksjoner er håndvask- og falldetektor. Begge klokkene kjører på operativsystemet HarmonyOS, som gir brukeren en intuitiv og smart opplevelse.