Huawei beholder EISA-tronen for smarttelefoner

HUAWEIs P30 Pro er kåret til "Beste smarttelefon 2019-2020" av EISA. Det er andre år på rad at mobilselskapet vinner kategorien.

Huawei P30 Pro har høstet gode anmeldelser fra journalister og forbrukere siden den ble lansert i vår. Nå har den fått nok en anerkjennelse, denne gang av den ledende organisasjonen for forbrukerelektronikk - EISA. Det er andre år på rad at en Huawei-telefon vinner kategorien "Beste smartelefon", etter at innovasjonsoverraskelsen P20 Pro mottok utmerkelsen i fjor.

- Huawei er blant verdens 50 smarteste selskaper*, og EISA-prisen er en flott bekreftelse på at vi er helt i front i innovasjonkappløpet for mobiltelefoner, sier Anders Bigseth i Huawei Norge.

Kameraet trukket frem

P30 Pro høster ros for flere funksjoner, men spesielt kameraet fremheves av juryen.

"Med sin firekamera-løsning har Huawei levert enda et imponerende fremskritt i mobil fotografering. Fotografering i svakt lys er med god margin det beste du i dag kan få på en smarttelefon, mens ultravidvinkel, portrett-tele og det periskopiske 5x telefoto-objektivet passerer alle konkurrentene. Huawei P30 Pro imponerer også med sin sterke vannsikrede konstruksjon, den fremragende skjermen, rask fingeravtrykkleser i skjermen og meget gode batteritid, som støttes av både trådløs og kablet lading. Med RAW-format og opp til 512 GB lagring er Huawei P30 Pro den perfekte følgesvennen for dedikerte fotografer." skriver EISA-juryen i sin uttalelse.

Andre aspekter ved telefonen som trekkes frem er OLED Dewdrop-skjermen, verdens første 7nm-prosessor og det klasseledende 4200 mAh-batteriet. Sistnevnte har en brukstid på to dager med vanlig telefonbruk.

*MITTechnology Review 2019

Anders Bigseth
PR-sjef Huawei Norge
anders.bigseth@huawei.com

Om EISA-awards

EISA består av ekspertmedier fra hele spekteret av forbrukerelektronikk i over 30 land. Hvert medlem bidrar til en eller flere av EISAs seks ekspertgrupper. Årlig nominerer de en liste over produkter som de anser som fremtredende i hver av disse ekspertgruppene. Nominasjoner blir deretter presentert på EISAs generalforsamling, hvor medlemmene gjennomfører en grundig diskusjon før de stemmer for vinneren av hver kategori.

Prisen for "Beste smartelefon 2019/20" vil offisielt overekkes Huawei 6. september, i forbindelse med IFA-messen i Berlin.

Om Huawei

Huawei er et globalt konsern med hovedsete i Shenzhen, Kinas Silicon Valley. Konsernet er forskningsdrevet, har 180.000 ansatte og virksomhet i 170 land. Huawei er verken statseid eller børsnotert, men eies av ansatte som brenner for at teknologi skal bidra til en enklere og bedre hverdag.

Huawei leverer kunnskap, teknologi, tjenester, utstyr og produkter til teleselskaper, offentlig og privat næringsliv og konsumenter. Vi er verdens 5. største selskap innenfor forskning og utvikling*, og en av få aktører som utvikler 5G-standarder, -utstyr og -produkter.

Huawei solgte over 200 millioner smartmobiler i 2018, og klatrer årlig på de mest anerkjente indeksene over verdens mest verdifulle merkevarer.

For mer informasjon se vår nettside: https://consumer.huawei.com/no/

For regelmessige oppdateringer på Huawei, følg oss her:

Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/

Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/

YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/

Huawei lanserer Watch GT2, en ny standard for smartklokker10.10.2019 10:22:52 CESTPressemelding

Watch GT2 er oppfølgeren til fjorårets suksessklokke Watch GT, og kommer med en rekke helserelaterte nyvinninger, samt den nye Kirin A1-chipen, som gir klokken en markedsledende batterilevetid i sitt segment. Watch GT2 arver den klassiske stilen fra forrige modell, men kommer nå med en ny, kurvet 3D-skjerm. Det gjør at skjermen både ser og føles større enn forrige modell, uten at de fysiske dimensjonene er endret. Sov og tren bedre Watch GT2 har hele 15 treningsformer. Dette inkluderer løping, sykling, svømming, ellipsemaskin og triatlon. Når du trener måler klokken ytelsen din via 190 forskjellige datapunkter. Klokken registrerer både regulær hjerterytme, og kan varsle deg ved unormal puls eller potensielle hjertefeil. Watch GT2 har i tillegg TruSleep 2.0- og TruRelax-teknologi, som bruker kunstig intelligens og omfattende statistikk til å gi deg råd om hvordan du kan sove bedre og stresse mindre. Med Watch GT2 har du et perfekt redskap til å leve et sunnere og mer avslappet liv. Gren