Her er det gratis å delta på årets Sykle til jobben-aksjon

Nå har flere kommuner i Viken inngått avtale med Sykle til jobben-aksjonen slik at alle som bor i disse kommunene kan delta gratis på årets kampanje.

"Walk and talk". Et gående møte gir god hverdagsaktivitet, og ikke minst poeng i konkurransen!

20.april starter årets Sykle til jobben-aksjon. For 48. gang skal tusenvis av nordmenn delta på aktivitetskampanjen fra Bedriftsidretten som både skal motivere folk til mer fysisk aktivitet i hverdagen, og velge en aktiv reisevei til jobben.

− Vi har inngått en avtale med en rekke kommuner i Viken som sikrer alle innbyggere i disse kommunene gratis deltakelse på årets sykle til jobben-aksjon, forteller kampanjeleder for Sykle til jobben-aksjonen, Emil Hjemli Borgersen

Det betyr at det er den enkelte kommune som har betalt deltakeravgiften for sine innbyggere til årets Sykle til jobben-aksjon, og avtalen inkluderer også alle som jobber i den kommunen selv om de er bosatt i en annen kommune.

Sosialt fellesskap

Årets Sykle til jobben-aksjon vil ha et bredere fokus på all type fysisk aktivitet, uavhengig om du er på jobb på arbeidsplassen, har hjemmekontor eller er permittert. Nå gjelder det ikke bare å parkere bilen og velge aktiv reisevei til jobben.

− Det betyr at all aktivitet som du gjør i løpet av dagen teller, opplyser kampanjelederen

Han mener også at deltakelse i årets kampanje er mer viktig enn noen gang.

- Ikke bare er det en motivasjon til økt fysisk aktivitet, men det er også en måte å kunne ha et sosialt fellesskap, enten man er på hjemmekontor eller står uten arbeid, forteller Borgersen.

Årets sykkelkommune

Tirsdag 20.april starter årets Sykle til jobben-aksjon og så langt har 15.000 meldt seg på kampanjen.

Borgersen minner på at det fortsatt er tid til å registrere seg, og oppfordrer til en aldri så liten uformell kommunekamp i fylket

− Det hadde vært artig om vi kunne få til en intern konkurranse i Viken om hvem som blir den beste sykkelkommunen, avslutter kampanjelederen med.

Gratiskommuner Viken

Frogn, Lørenskog, Asker, Ås, Bærum, Norde Follo, Lillestrøm, Ringerike, Nesbyen, Krødsherad, Nore og Uvedal, Ål, Lier, Moss

Sykle til jobben-aksjonen arrangeres i år for 48.gang av Norges Bedriftsidrettsforbund. I 2021 er det over 40 kommuner som har inngått en gratisavtale med Sykle til jobben-aksjonen, og flere er i ferd med å signere avtale. Det innebærer at alle som bor, eller jobber i en kommune med en slik avtale deltar gratis på årets Sykle til jobben-aksjon.

Norges Bedriftsidrettsforbund tilbyr mer enn 50 ulike aktiviteter og er Norges 3. største særforbund med omlag 200 000 medlemmer. 33.000 deltok i Sykle til jobben-aksjonen i 2020, og 44 000 deltok i 2019.

Mer informasjon: www.sykletiljobben.no