Helsepartiet stiller valglister i 19 fylker

Helsepartiet stiller til valg i alle landets 19 fylker til stortingsvalget høsten 2021. - Vi har sterke toppkandidater i alle fylker og ser frem til denne valgkampen, sier nyvalgt partileder Erik Hexeberg.
Klare til valgkamp: Lise Askvik og Erik Hexeberg er klare for valgkamp for Helsepartiet. Foto; Øyvind Dammen / Helsepartiet

Ved en feil meldte TV2 onsdag 31. mars at Helsepartiet stiller til valg kun i 16 fylker. Det korrekte er at Helsepartiet stiller i hele landet, altså i 19 fylker.

- Vi ser frem til å gjøre en sterk valgkamp med toppkandidater i hele Norge. Stadig flere velgere forstår at Norge nå trenger Helsepartiet på Stortinget, sier nyvalgt partileder, lege og dr.med Erik Hexeberg.
- Vi har engasjert store nettverk som kommer til å legge press på den saken som ingen andre partier har satt først, nemlig helse. Under pandemien har alle kjent på kroppen hva som skjer når helsetryggheten trues. Helse påvirker alt fra privatliv og samfunnsliv, til yrkesliv og økonomien. Både enkeltmennesker og nasjonen betaler en høy pris når helsen trues, poengerere Hexeberg.

Helsepartiets nasjonale valgkampleder Kjersti Almåsvold ser frem til å lede Helsepartiets arbeid mot Stortinget i en uvanlig tid. Hun har tidligere stått i spissen for både Frp og Venstres valgkamper og fått kandidater inn på Stortinget.
- Jeg har stor tro på at Helsepartiet vil overraske de etablerte i år. Vi har en strategi rundt denne nå aller viktigste saken som media ikke kan unngå å ta tak i, sier Almåsvold.
Hun var selv vært tett på arbeidet i alle 19 fylkeslag, helt frem til sikker innlevering av stortingsvalglistene i alle fylker.

Partigrunnlegger Lise Askvik er svært fornøyd med Helsepartiets arbeid opp mot fristen for innlevering av listene, 31. mars kl 12.
- Aldri har Helsepartiet fungert bedre enn nå. For å toppe vårt arbeid har vi idag også lansert helt nye nettsider og den nye podcasten vår "Helsemeggene tar tempen". Helsepartiet er klare til valgkamp i alle landets 19 fylker, sier Askvik.

Valgkampleder: Kjerst Almåsvol er Helsepartiets nasjonale valgkampleder. Foto: Øyvind Dammen / Helsepartiet