Helsepartiet Møre og Romsdal med ny fylkesledelse

Nils Olav Moen er ny leder i Helsepartiet Møre og Romsdal. I 2019 sto han i spissen for Helsepartiets med vellykkede valgkamp med en oppslutning på 11,3%.
Nils Olav Moen med tidligere fylkesleder Bente Åkre Rogne (t.h) og Turid Helgesen i det nye fylkesstyret(t.v)

Moen har sittet i Vanylven kommunestyre for Helsepartiet, som en av to innvalgte representanter, siden 2019.

- Vi står midt i en pandemi. Aldri har Norge hatt større behov for Helsepartiet på Stortinget, for ingen andre partier har helse som soleklar førstesak. Alt henger sammen med helse, alt fra trivsel på skolen til sikre veier å kjøre på, slik kobler Helsepartiet alle saker mot helse. Vi har nå politikk for alle sektorer og har blant annet gått inn for tunnel gjennom Statlandet, etter mitt innspill før forrige landsmøte, forteller Moen som tidligere har sittet 12 år i formannskap og kommunestyret.

Med seg i fylkesstyret har Moen også sykepleier Turid Helgesen, Jarle Rogne, Anne Marie Moen og Henrikke Nørve. Tidligere leder Bente Rogne Åkre takket av etter å ha vært fylkesleder for Møre og Romsdal siden Helsepartiets oppstart i 2017. Partileder Lise Askvik er svært tilfreds med nettopp Helsepartiet Møre og Romsdal.
- Vi er veldig stolte av Helsepartiet Vanylven og den jobben Nils Olav Moen står i spissen for der. Vi er også veldig takknemlige for den jobben tidligere leder Bente Åkre Rogne har gjort i tøffe år der vi har bygget både parti, organisasjon, politikk, mediekontakter, økonomi og alt annet. Nå ser vi frem til å løfte Møre og Romsdal høyt i valgkampen 2021. Norges vakreste fylke har både folkene og sakene som vi tror nye velgere vil støtte i høstens valg, sier Askvik.

Til helgen deltar Moen på Helsepartiets femte landsmøte, der stortingsprogrammet for 2021 – 2025 skal debatteres og vedtas. Moen ble også valgt som fylkets faste representant i Helsepartiets sentralstyre.

Nils Olav Moen og styret har klare ambisjoner for 2021:
- Vi har et mål om å starte opp lokallag i alle kommuner i Møre og Romsdal. Hvis du vil være med eller om du kjenner en som kanskje vil passe, så ta kontakt med oss på post@helsepartiet.no.
Innen ti år er Helsepartiet en av de fem største partiene i fylket, slår den nyvalgte lederen fast.

Nils Olav Moen kan treffes på tlf 913 96799

Visste du at:
* Norge i 1990 hadde over 8000 sykehussenger til psykiatri, men i dag har vi godt under 4000 igjen?
KILDE SSB: https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/sykehussenger-til-besvaer?tabell=315166
*Norge i 1964 hadde 24.000 sykehussenger til en befolkning på 3,5 millioner – og nå som vi er 5,3 millioner har vi 10.800 sykehussenger igjen
Legetidsskriftet: https://tidsskriftet.no/2020/03/debatt/vi-har-ingen-ledige-senger
* At 75% av Norges nasjonalformue er befolkningens arbeidsevne – med helse som forutsetning?
Kilde; regjeringen https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/norsk_okonomi/bruk-av-oljepenger-/hvor-stor-er-oljeformuen/id484903/

Fakta om Helsepartiet:
Helsepartiet ble dannet i 2017 da vi stilte til Stortingsvalg og i kommunevalget i 2019.
Helsepartiet sitter i dag med flere representanter i kommunestyrene i Arendal, Vanylven og i råd i Modum Kommune.
Helsepartiet avholdt sitt fjerde landsmøte via Teams 5.juni med 103 påmeldte.
Helsepartiet har som mål å komme inn på Stortinget i 2021.
Les mer her: www.helsepartiet.no

Nils Olav nr Moen kan treffes på tlf 913 96799