FINN går inn i tjenestemarkedet

FINN tar over Styletime, som har bygget en ledende plattform og tjeneste innenfor frisør, skjønnhet- og velvære-segmentet.

TAR OVER STYLETIME: FINN satser nå innen tjenestemarkedet, og tar over Styletime, som tidligere har vært del av Let’s Deal og Schibsted Growth.

FINN, Norges største markedsplass, satser nå innen tjenestemarkedet, og tar over Styletime, som tidligere har vært del av Let’s Deal og Schibsted Growth.

Styletime har på kort tid utviklet seg til å bli en landets mest brukte og populære plattformer innen booking av frisør, skjønnet og velvære-timer. Fra 1. oktober blir Styletime, med sine 5 ansatte, del av FINNs nye markedsplasser; en nyetablert avdeling som har fokus på innovasjon, utvikling og nye muligheter som gir langsiktig vekst.

- Dette gir FINN en kjempespennende mulighet i tjenestemarkedet. FINN er et vekstselskap, og som vekstselskap ser vi alltid etter nye muligheter og områder som kan bidra til å verdiøke og videreutvikle FINNs markedsplasser. Å etablere seg innenfor tjenestemarkedet er noe vi mener at kan bidra til dette, sier Rob Van Sundert, Business unit manager for nye markedsplasser i FINN:

- FINN er imponert over hva Styletime har fått til på kort tid. Man har klart å skape et konsept som fungerer godt og som har både betalende kunder og svært fornøyde brukere. De har i tillegg en solid posisjon blant den yngre målgruppen, og har i løpet av kun to år fått en sterk markedsposisjon med over 350 salonger og tusenvis av aktive brukere.

Blir del av nyetablert avdeling i FINN
Kristian Gulli Larsen, som i dag er leder for Styletime, vil fortsette å lede satsingen, og tror det å ha FINN i ryggen vil kunne gi Styletime kraften og kompetansen de trenger for å nå målet om å bli landets største tjeneste innenfor sitt segment.

- Å bli en del av FINN er utrolig spennende og en stor mulighet for oss. Det vil gi kraft til å enda raskere lage et bedre produkt både for frisører og skjønnhet- og velværesalonger, og for alle dem som ser etter en ny salong eller behandling. Vi gleder oss veldig til å bli en del av et miljø som vi kan lære mye av, sier Gulli Larsen.

I mai opprettet FINN en egen avdeling som skulle jobbe med nye markedsplasser, og med Styletime har man sikret sitt første oppkjøp - kun 3 måneder etter oppstarten.

Målet nå er å videreutvikle Styletime til å bli Norges beste og mest brukte plattform og tjeneste for booking av timer innen frisør, skjønnhet og velvære-segmentet. I tillegg vil teamet som jobber med nye markedsplasser se videre på andre områder og mulige samarbeidspartnere, som kan bidra til å bygge “fremtidens FINN”.

- Det gjøres ekstremt mye bra utvikling på de eksisterende markedsplassene i FINN, men for at FINN skal fortsette å være et vekstselskap i tiden som kommer, er det viktig at man også ser på muligheter utenfor FINNs kjerneområder og de etablerte markedsplassene, forklarer Van Sundert:

- For å få til dette trenger vi også kompetanse vi kanskje ikke sitter på i dag. Derfor ser vi på og er åpne for muligheter til å inngå flere samarbeidsavtaler eller partnerskap, slik vi nå har gjort med Styletime.

Ser på investerings- og samarbeidsmuligheter
Ifølge Eddie Sjølie, fungerende CEO i FINN, er nye markedsplasser et viktig ledd i FINNs strategi.

- FINN eksperimenterer stadig med nye konsepter og tjenester. Det er en viktig del av arbeidet vårt. Som et ledd i FINNs strategi skal vi tilrettelegge for vekst gjennom oppkjøp og samarbeid, og teamet som jobber med nye markedsplasser vil derfor fortsette å se på muligheter for å investere i nye tjenester som dekker behovene til våre kunder og brukere, sier Sjølie:

- Disse investeringene er ikke begrenset av de eksisterende markedsplassene våre. Strategien bak nye markedsplasser er at vi skal bruke egen ekspertise der vi kan skape unik verdi.

Vi er der for deg når du skal selge hytta di, når du er på jakt etter en pent brukt sofa, når du skal fly billigst mulig til Praha, når dere er enige om at dere trenger en større bil, når du er moden for et karriereskifte og for mange andre anledninger.

FINN er Norges største markedsplass. Skal du kjøpe eller selge, stort eller smått, så er FINN.no stedet.

Vil du vite mer om menneskene bak produktet FINN.no - og litt om hva vi driver med så besøk oss gjerne på http://hjemmehos.finn.no

Følg saker fra FINN.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra FINN.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra FINN.no