FINN.no

FINN er best likt blant forbrukerne for andre år på rad!

Del

Til topps i Norsk Kundebarometer for fjerde gang: - At det er forbrukerne som stemmer oss frem, er ekstra hyggelig for alle i FINN, uttaler Eddie Sjølie, administrerende direktør i FINN.

BEST LIKT: FINN, som blant annet består av bruktmarkedsplassen Torget, topper årets Norsk Kundebarometer-kåring.
BEST LIKT: FINN, som blant annet består av bruktmarkedsplassen Torget, topper årets Norsk Kundebarometer-kåring.

Forskningsprosjektet ved Handelshøyskolen BI har igjen målt norske forbrukeres kundetilfredshet og lojalitet. I år har 5331 norske forbrukere sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av.

158 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer er bedømt, og FINN havner på toppen av listen. 

Jobber med utvikling og forbedring
- At vi for andre år på rad og for fjerde gang vinner Norsk Kundebarometer, er noe vi er utrolig stolte av og tar som en bekreftelse på at vi gjør noe riktig. Og det at det er forbrukerne som stemmer oss frem, er jo ekstra hyggelig for alle i FINN, sier Eddie Sjølie, administrerende direktør i FINN:

- Det er selvfølgelig viktig for oss å ikke bare “sole oss i glansen”, men fortsette å lytte til kundene våre og utvikle oss videre, slik at vi er den beste og foretrukne markedsplassen for kundene og brukerne våre - også i fremtiden. 

Kundebarometeret måler kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Den sier oss også noe om hvordan den hurtige digitaliseringen av tjenester og næringsliv har påvirket oss som kunder.

- I FINN jobber vi hver eneste dag med å videreutvikle og forbedre markedsplassene våre slik at de blir enda tryggere, mer brukervennlige og imøtekommer kundenes behov. I fjor fikk vi på plass Smidig bilhandel på FINN motor, og nå i år har vi fått på plass en fullstendig kjøpsreise på Torget, slik at du ordne frakt og betaling med FINN, Helt hjem og VIPPs. Dette bidrar til å gjøre det bærekraftige valget - altså brukt, enklere, tryggere og mer effektivt for brukerne våre, forteller FINN-lederen. 

JOBBER MED VIDEREUTVIKLING: - Vi jobber hver eneste dag med å videreutvikle og forbedre markedsplassene våre slik at de blir enda tryggere, mer brukervennlige og imøtekommer kundenes behov, sier Eddie Sjølie, administrerende direktør i FINN (foto: Caroline Roka/FINN).

- Gode digitale løsninger
FINN topper årets liste foran henholdsvis BMW, Tibber , Vinmonopolet og Bilia, og Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer og høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI, tror det er flere grunner til det. 

- I lys av samfunnets økte fokus på bærekraft har FINN posisjonert seg som folkets foretrukne kanal når det kommer til gjenbruk. De har en veletablert og trygg merkevare som kjennetegnes av gode digitale løsninger.

- Under pandemien har de i tillegg vist en imponerende evne til å håndtere endringer og nye forbrukertrender, sier Silseth i en pressemelding fra Norsk Kundebarometer.

Topp 10 Kundetilfredshet – Norsk Kundebarometer 2022 

Plassering 2022

Bedrift

Tilfredshet 2022

1

Finn.no

85,5

2

BMW

84,0

3

Tibber

83,4

4

Vinmonopolet

83,2

4

Bilia

83,2

6

Sbanken

82,3

7

Volvo

82,2

8

Apotek 1

81,9

9

Interoptik

81,8

10

Color Line

81,7

Voldsom økning under pandemien
Under pandemien opplevde FINN rekordhøye annonse- og trafikktall, og særlig brukthandel på Torget økte voldsomt.

Ifølge Sjølie i FINN har tallene på Torget stabilisert seg noe i løpet av 2022, men det som likevel er veldig tydelig, er at stadig flere nordmenn har begynt å bruke bruktmarkedsplassen mer aktivt. 

 - Det er tydelig at FINN dekket et behov for mange under pandemien, og at dette har skapt en ny trend blant folket, som er veldig positiv med tanke på gjenbruk og bærekraft. Dette inspirerer jo oss også til å fortsette å gjøre markedsplassene våre enda bedre. En ny topplassering i Norsk Kundebarometer er en skikkelig boost for alle som jobber i FINN. Det viser at vi leverer på misjonen vår om å hjelpe folk ta smartere valg for seg selv og samfunnet, samtidig som FINN som tjeneste yter godt og driver produktutvikling på høyt nivå, sier Sjølie. 

Om Norsk Kundebarometer 2022:
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene gir sin mening om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. 

Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. 

Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 5331 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 16.603 bedriftsvurderinger. Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2022. 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

BEST LIKT: FINN, som blant annet består av bruktmarkedsplassen Torget, topper årets Norsk Kundebarometer-kåring.
BEST LIKT: FINN, som blant annet består av bruktmarkedsplassen Torget, topper årets Norsk Kundebarometer-kåring.
Last ned bilde
Last ned bilde

Om FINN.no

FINN.no
FINN.no
Grensen 5-7
0159 Oslo

+47 22 86 44 10http://www.finn.no

Vi er der for deg når du skal selge boligen din, når du er på jakt etter en pent brukt sofa, når du er moden for et karriereskift, hvis du finner ut at du vil bytte bil, reise på ferie eller leie hytte til påsken; vi er der for de fleste anledninger. 

FINN er Norges største markedsplass, og skal du kjøpe eller selge, stort eller smått, så er FINN stedet. 

Vil du vite mer om menneskene bak produktet FINN, og litt om hva vi driver med, så besøk oss gjerne på vår inspirasjons- og innholdsside FINNspirasjon, eller på Jobbifinn.finn.no.

Følg pressemeldinger fra FINN.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra FINN.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra FINN.no

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom