FINN er best likt blant forbrukerne for andre år på rad!

Forskningsprosjektet ved Handelshøyskolen BI har igjen målt norske forbrukeres kundetilfredshet og lojalitet. I år har 5331 norske forbrukere sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av.
158 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer er bedømt, og FINN havner på toppen av listen.
Jobber med utvikling og forbedring
- At vi for andre år på rad og for fjerde gang vinner Norsk Kundebarometer, er noe vi er utrolig stolte av og tar som en bekreftelse på at vi gjør noe riktig. Og det at det er forbrukerne som stemmer oss frem, er jo ekstra hyggelig for alle i FINN, sier Eddie Sjølie, administrerende direktør i FINN:
- Det er selvfølgelig viktig for oss å ikke bare “sole oss i glansen”, men fortsette å lytte til kundene våre og utvikle oss videre, slik at vi er den beste og foretrukne markedsplassen for kundene og brukerne våre - også i fremtiden.
Kundebarometeret måler kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Den sier oss også noe om hvordan den hurtige digitaliseringen av tjenester og næringsliv har påvirket oss som kunder.
- I FINN jobber vi hver eneste dag med å videreutvikle og forbedre markedsplassene våre slik at de blir enda tryggere, mer brukervennlige og imøtekommer kundenes behov. I fjor fikk vi på plass Smidig bilhandel på FINN motor, og nå i år har vi fått på plass en fullstendig kjøpsreise på Torget, slik at du ordne frakt og betaling med FINN, Helt hjem og VIPPs. Dette bidrar til å gjøre det bærekraftige valget - altså brukt, enklere, tryggere og mer effektivt for brukerne våre, forteller FINN-lederen.
JOBBER MED VIDEREUTVIKLING: - Vi jobber hver eneste dag med å videreutvikle og forbedre markedsplassene våre slik at de blir enda tryggere, mer brukervennlige og imøtekommer kundenes behov, sier Eddie Sjølie, administrerende direktør i FINN (foto: Caroline Roka/FINN).
- Gode digitale løsninger
FINN topper årets liste foran henholdsvis BMW, Tibber , Vinmonopolet og Bilia, og Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer og høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI, tror det er flere grunner til det.
- I lys av samfunnets økte fokus på bærekraft har FINN posisjonert seg som folkets foretrukne kanal når det kommer til gjenbruk. De har en veletablert og trygg merkevare som kjennetegnes av gode digitale løsninger.
- Under pandemien har de i tillegg vist en imponerende evne til å håndtere endringer og nye forbrukertrender, sier Silseth i en pressemelding fra Norsk Kundebarometer.
Topp 10 Kundetilfredshet – Norsk Kundebarometer 2022
Plassering 2022 |
Bedrift |
Tilfredshet 2022 |
1 |
Finn.no |
85,5 |
2 |
BMW |
84,0 |
3 |
Tibber |
83,4 |
4 |
Vinmonopolet |
83,2 |
4 |
Bilia |
83,2 |
6 |
Sbanken |
82,3 |
7 |
Volvo |
82,2 |
8 |
Apotek 1 |
81,9 |
9 |
Interoptik |
81,8 |
10 |
Color Line |
81,7 |
Voldsom økning under pandemien
Under pandemien opplevde FINN rekordhøye annonse- og trafikktall, og særlig brukthandel på Torget økte voldsomt.
Ifølge Sjølie i FINN har tallene på Torget stabilisert seg noe i løpet av 2022, men det som likevel er veldig tydelig, er at stadig flere nordmenn har begynt å bruke bruktmarkedsplassen mer aktivt.
- Det er tydelig at FINN dekket et behov for mange under pandemien, og at dette har skapt en ny trend blant folket, som er veldig positiv med tanke på gjenbruk og bærekraft. Dette inspirerer jo oss også til å fortsette å gjøre markedsplassene våre enda bedre. En ny topplassering i Norsk Kundebarometer er en skikkelig boost for alle som jobber i FINN. Det viser at vi leverer på misjonen vår om å hjelpe folk ta smartere valg for seg selv og samfunnet, samtidig som FINN som tjeneste yter godt og driver produktutvikling på høyt nivå, sier Sjølie.
Om Norsk Kundebarometer 2022:
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene gir sin mening om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 5331 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 16.603 bedriftsvurderinger. Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2022.
Nøkkelord
Kontakter
Adéle Cappelen BlystadSenior kommunikasjonsrådgiver og pressekontakt i FINN
Tel:+47 92241905adele.blystad@finn.noBilder


Om FINN.no
Vi er der for deg når du skal selge boligen din, når du er på jakt etter en pent brukt sofa, når du er moden for et karriereskift, hvis du finner ut at du vil bytte bil, reise på ferie eller leie hytte til påsken; vi er der for de fleste anledninger.
FINN er Norges største markedsplass, og skal du kjøpe eller selge, stort eller smått, så er FINN stedet.
FINN er del av Vend Marketplaces ASA (“Vend”) - en familie av markedsplasser med en sterk posisjon i Norden og omtrent 1 730 ansatte. Som et ledende markedsplasselskap innen mobilitet, eiendom, jobb og gjenbruk, tilbyr vi enkle digitale opplevelser utformet for morgendagens behov. Vi gjør det med en tydelig hensikt: å skape bærekraftig verdi og langsiktig vekst – for alle våre interessenter og for samfunnet som helhet
Har du spørsmål om Vend - besøk vår hjemmeside Vend.com.
Følg pressemeldinger fra FINN.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra FINN.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra FINN.no
FINN jobb: Høy jobbsøkeraktivitet, men færre stillinger3.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
– August viser et delt arbeidsmarked. Noen bransjer vokser, mens andre opplever tydelig tilbakegang, sier Christopher Ringvold i FINN jobb.
FINN fjerner kategorier for videresalg av billetter14.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
Gjelder arrangmenter, som konserter og teater: - Vi gjør dette for å trygge brukerne våre, forteller leder for Forbrukertrygghet.
Studentindeksen: Studenter i Norge har ikke råd til å leie bolig uten ekstra inntekt11.8.2025 14:01:00 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra Studentindeksen 2025 viser at studenter ikke har råd til å bo i studentbyene uten ekstra inntekt. Det gjelder både studentboligene og annonserte utleieboliger på FINN eiendom.
Drømmen om sommerhytte lever på FINN eiendom, viser annonser og lagrede søk23.7.2025 09:50:00 CEST | Pressemelding
Strandlinje og naust er blant de mest lagrede søkene på FINN eiendom denne sommeren. Interessen for fritidsboliger er høy, og tallene viser en økning i annonser for sjøhytter sammenlignet med tidligere år.
Økt press i leiemarkedet: Færre boliger og mange på boligjakt21.7.2025 11:56:12 CEST | Pressemelding
Nye tall fra FINN eiendom viser at konkurransen i leiemarkedet strammer seg til på tampen av høysesongen. Norsk studentorganisasjon er bekymret.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom