Consilio

Falck Renewables vind AS og Norges televisjon AS: Jobber med å finne TV-løsninger

Falck Renewables vind AS og Norges televisjon AS (NTV) jobber på spreng for å finne løsninger på TV-problemene i Berle.

Falck Renewables vind AS og NTV hadde et møte torsdag 6. februar for å finne løsninger for å gjenopprette tilgangen til TV-signaler for befolkningen i Berle. Partene vil i første omgang søke å gjenopprette tilgangen til TV-signalet ved å utnytte topografien i området. Dette vil innebære at befolkningen i Berle skal rette antennene i en annen retning, og de vil trenge antenner med forsterker.

-Det er viktig å understreke at kundene ikke skal bære kostnaden med dette, og de vil få hjelp av installatør som utfører arbeidet. Dersom det viser seg at dette ikke skulle gi tilstrekkelig stabilt mottak, vil Hennøy vindkraftverk bekoste en ny DTT-sender i området, sier administrerende direktør Scott Gilbert hos Falck Renewables vind AS.

Ut fra de målinger som til nå er gjennomført i områdene av Telenor, på oppdrag fra Norges televisjon, er ikke TV-signalene til husstandene i Sørgulen berørt av vindturbinene.

- Vi tar problemene som er oppstått med tilgang til TV-signaler på alvor og vi vil i samarbeid med Norges televisjon arbeide for at befolkningen i Berle snarest mulig får tilgang til TV-signalene fra bakkenettet igjen, sier Scott Gilbert hos Falck Renewables vind AS.

Administrerende direktør i Norges televisjon, Trude Malterud, sier at de gjerne skulle vært denne situasjonen foruten.

-Dette kunne ha vært unngått om forholdet til bakkenettet for TV hadde vært utredet i forkant av utbyggingen. Slik situasjonen nå er, er vi imidlertid glade for at utbygger viser vilje til å gjenopprette tilgangen til TV-signalene fra det digitale bakkenettet på deres regning. Vi har nå et godt samarbeid om dette, sier Trude Malterud i NTV.

For mer informasjon, kontakt administrerende direktør Scott Gilbert i Falck Renewables vind AS på mail scott.gilbert@Falckgroup.EU og mobil +44 7540 412 260

og/eller administrerende direktør Trude Malterud i Norges televisjon AS på mail trude.malterud@ntv.no og mobil 958 22 433

Kontakter

For mer informasjon, kontakt administrerende direktør Scott Gilbert i Falck Renewables vind AS på mail scott.gilbert@Falckgroup.EU og mobil +44 7540 412 260
og/eller administrerende direktør Trude Malterud i Norges televisjon AS på mail trude.malterud@ntv.no og mobil 958 22 433

Om Consilio

Consilio
Nedre Langgate 32
3126 TØNSBERG

33 30 79 10http://www.consilio.no/

Consilio ble etablert i 1995 med en idé om strategisk og helhetlig tilnærming til kommunikasjon. Vi utgjør et selvstendig og uavhengig kommunikasjonsbyrå uten eksterne eiere. Consilio tilsikter langsiktige kunderelasjoner. Vi er derfor svært stolte av at en stor del av kundelisten består av virksomheter som har vært med oss i mer enn ti år, enkelte faktisk helt fra etableringen. Consilio utfører oppdrag i hele landet, og har global rekkevidde gjennom IPREX.

Følg pressemeldinger fra Consilio

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Consilio på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Consilio

Norske revmatikere er bekymret og har et informasjonsbehov rundt familieplanlegging12.10.2020 11:10:48 CEST | Pressemelding

I dag er Verdens Revmatikerdag, en undersøkelse viser at noen revmatikere velger å ikke få barn. Dette viser en undersøkelse utført av Norsk Revmatikerforbund (NRF) blant deres medlemmer. Over halvparten av respondentene i undersøkelsen opplever at informasjonen fra helsevesenet er mangelfull når det gjelder muligheter for svangerskap. – Vi er bekymret for at ukvalifiserte valg gjør at mange velger å ikke få barn, eller får færre barn enn ønsket, sier generalsekretær Bente Slaatten i NRF.

Norske revmatikere er bekymret og har et informasjonsbehov rundt familieplanlegging12.10.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

Noen revmatikere velger å ikke få barn. Dette viser en undersøkelse utført av Norsk Revmatikerforbund (NRF) blant deres medlemmer. Over halvparten av respondentene i undersøkelsen opplever at informasjonen fra helsevesenet er mangelfull når det gjelder muligheter for svangerskap. – Vi er bekymret for at ukvalifiserte valg gjør at mange velger å ikke få barn, eller får færre barn enn ønsket, sier generalsekretær Bente Slaatten i NRF.