Få hjelp til å uvikle din drømme-app

Huawei deler ut tusenvis av dollar i årlig AppsUP konkurranse. Håper å se flere norske søkere.

Oslo, Norge, 13. juli 2021: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk, søker nå norske deltakere til 2021 AppsUP, en årlig innovasjonskonkurranse for apputviklere. Konkurransen tar sikte på å inspirere dyktige utviklere verden over til å skape banebrytende apper og digitale opplevelser, og gir apputviklere en unik mulighet til å utforske og fremme digital innovasjon.

• Huaweis HMS App Innovation Contest, AppsUP 2021, tar i mot søknader fra apputviklere i Europa, Asia-Stillehavsregionen, Latin-Amerika, Midt-Østen og Afrika, og Kina.
  • Alle som er over 18 år kan delta, enten du er student, utviklerspire eller blant de mer erfarne. Det kan være en ny app eller en eksisterende app, fra et lite selskap eller en global gigant. Så lenge du gjør en Huawei Mobilse Services (HMS)-integrasjon under konkurransen, er du kvalifisert til å delta.
  • Den globale premiepotten er på hele 1 million amerikanske dollar.
  • De 20 beste appene i Europa vil til sammen ha mulighet til å vinne 200.000 amerikanske dollar.
  • Årets konkurranse inneholder en ny Tech Women's Award, for å anerkjenne fremragende kvinnelige utviklere.
  • Registreringen stenger 20. august 2021.

Den årlige AppsUP-konkurransen har som mål å bidra til utvikling av innovative og lokale apper som bruker Huawei Mobile Services (HMS) for å tilby sømløse og smarte opplevelser til sluttbrukere med Huawei forbrukerelektronikk.

Deltakere i årets AppsUP-konkurranse vil kunne konkurrere om flere utmerkelser, som Tech Women's Award (introdusert for første gang i år), Excellent Student Award og Best HMS Core Innovation Award. I tillegg til pengepremien vil finalistene også kunne markedsføre appen sin i appbutikken HUAWEI AppGallery, som er tilgjengelig i mer enn 170 land med 500 millioner aktive brukere hver måned. Vinnerne vil også dra nytte av ekstra AppGallery-kampanjeressurser, Huawei-skyressurser og eksklusive insentiver for blant annet betalte HMS Core-funksjoner.

AppsUP 2020: 3000 deltakere fra 170 land

Konkurransen ble for første gang arrangert 2020, og viste seg å bli veldig populær med mer enn 3000 søknader fra apputviklere i mer enn 170 land. Deltakerne dekket et bredt spekter av kategorier, inkludert helse og fitness, utdanning, landbruk, miljøvern, transport og offentlig sikkerhet. Fjorårets vinnere inkluderte Svenske Runbit som utfordrer brukere til å gå, jogge eller løpe mens de gjør denne opplevelsen til et morsomt spill, og Catrobat, et ideelt prosjekt som ble tildelt 'Best App' for Pocket Code, som utviklet appen sin for å inspirere tenåringer og voksne til å lære koding.

Oppfordrer norske apputviklere til å delta

- Med AppsUP-konkurransen håper vi å utfordre neste generasjons apputviklere til å skape sømløse opplevelser som hjelper forbrukerne i sitt daglige liv. Innovasjon er kjernen i denne konkurransen, og dette er en perfekt mulighet for norske apputviklere som ønsker å teste eller videreutvikle sin ide. Vi gleder oss til å se de innovative tjenestene som norske utviklere vil lage ved hjelp av Huawei Mobile Services, sier Tollef Vollan, sjef for forretningsutvikling i Huawei Norge.

Slik deltar du:

Det eneste du må gjøre er å registre appen på Huawei sine nettsider gjennom tre enkle trinn:

1. Logg på med en gyldig HUAWEI ID (registrer ny HUAWEI ID hvis du ikke har en) og klikk Registrer.
  2. Utvikle appen. Appen må ha integrert minst en HMS-funksjon og kjøre sømløst på enheter som har installert HMS.
  3. Klikk på «send inn arbeid» på siden med konkurransedetaljer, skriv inn appnavnet, ID og beskrivelse, og last opp APK- og appintroduksjonsdokumentet.

Les mer om konkurransen her på developer.huawei.com

Har du spørsmål? Ta gjernekontakt med Tollef Vollan på tollef.vollan@huawei.com.

Om HUAWEI AppGallery

AppGallery er et smart og innovativt økosystem som lar utviklere skape unike opplevelser for forbrukerne. Kjernen i Huawei Mobile services, «HMS Core» gjør at apper kan integreres på tvers av enheter, som gjør brukeropplevelse både enklere og mer komfortabel. «HMS Core» er også en del av vår bredere 1 (telefonen) + 8 (produkter) + N (IOT produkter)-strategi. Dette gjør distribusjon på tvers av dine viktigste produkter enklere, samt bidrar til å minske utviklingstid for å gjøre applikasjoner synlig på mer enn bare telefonen.

Vår visjon er at AppGallery skal være en åpen og innovativ appdistribusjonsplattform som er tilgjengelig for forbrukerne, og gir dem en unik og smart opplevelse – samtidig som det beskytter brukernes privatliv og sikkerhet. AppGallery er blant de tre største markedsplassene for apper og, tilbyr et bredt utvalgt av både globale og lokale apper i hele 18 kategorier – blant annet navigasjon, transport, nyheter og sosiale medier. AppGallery er tilgjengelig i mer enn 170 land og regioner, og har 500 millioner aktive brukere globalt hver måned. Første halvår 2020 nådde vi 184 milliarder totale nedlastninger fra AppGallery.

For oppdateringer på AppGallery, følg oss på:

URL: https://consumer.huawei.com/en/mobileservices/appgallery/

Facebook:https://www.facebook.com/AppGalleryOfficialPage/

Twitter: https://twitter.com/_AppGallery

Instagram: https://www.instagram.com/_appgallery/

YouTube: https://youtube.com/AppGallery

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/huawei-app-gallery/

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.