Ergoterapeutene

Ergoterapiens dag markeres av 600 ergoterapeuter på over 100 steder landet rundt

Verdensdagen for ergoterapi, 27. oktober, markeres på over 100 steder landet rundt. 600 ergoterapeuter vil fortelle om hvordan de i sitt daglige arbeid bidrar til å gjøre hverdagslivet mulig. - 10 prosent av alle ergoterapeuter i Norge skal markere dagen, og det synes jeg er imponerende, sier Ergoterapeutenes forbundsleder Nils Erik Ness.
Nils Erik Ness, forbundsleder

På arbeidsplasser og i lokalmiljø landet rundt, forteller ergoterapeuter i dag om sitt bidrag til å gjøre hverdagslivet mulig. Markeringene vil finne sted i dagene rundt 27. oktober.

- Med 103 markeringer over hele landet, av 600 aktive, engasjerte ergoterapeuter, setter vi nok en gang rekord etter at Verdens ergoterapidag ble innført i 2010, og første gang markert i Norge i 2011, forteller Nils Erik Ness.

Ergoterapeuter gjør hverdagslivet mulig

- Hva er viktige aktiviteter for deg, og hvordan ville hverdagslivet bli om sykdom eller skade skulle hindre deg i å gjøre disse aktivitetene, spør forbundslederen for Ergoterapeutene?

Det er her ergoterapeuter kommer inn for å sikre mestring og deltakelse i hverdagsaktiviteter.
- Vi jobber med det gode samspillet mellom person, aktivitet og omgivelser, forteller Nils Erik Ness.

Markeringer over hele verden

De norske ergoterapeutene marker dagen sammen med over en halv milion kolleger over hele verden.

Ergoterapeuter er organisert i WFOT, The World Federation of Occupational Therapists.

Nils Erik Ness, forbundsleder
Last ned bilde
omgivelser.
Ergoterapeuter bidrar til deltakelse og inkludering med sin kompetanse om samspillet mellom person, aktivitet og omgivelser.
Last ned bilde

Om Ergoterapeutene

Ergoterapeutene
Stortingsgata 2

22 05 99 00http://www.ergoterapeutene.org

Norsk Ergoterapeutforbund - Ergoterapeutene er fagorganisasjonen for ergoterapeutene i Norge. Ergoterapeuter gir mennesker mulighet til å leve et aktivt liv og delta i samfunnet. Det er ergoterapeutene som bidrar til å finne løsninger når det oppstår et gap mellom helsa og hverdagens krav. Vi er en tydelig og fremtidsrettet fag­organisasjo­n og det naturlige valget for ergo­terapeutene i Norge. Vi ivaretar medlemmenes arbeidsvilkår og yrkesutøvelsens rammebetingelser, uavhengig av medlemmenes stillingstittel. Vi har i overkant av 4000 medlemmer i kommuner, offentlige og private sykehus og helseinstitusjoner, offentlig forvaltning og en rekke andre virksomheter.

Følg pressemeldinger fra Ergoterapeutene

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ergoterapeutene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ergoterapeutene