Endelig er Huawei GT 3 Pro her: Titanramme, oppgradert maskinvare, større skjerm og nytt design

Huawei kunne i dag annonsere PRO-versjonen av den populære klokken WATCH GT 3. Smartklokken har et elegant design med høyteknologiske materialer, oppdaterte egenskaper som 14-dagers batteritid, og helsestyringsprogram for hele dagen.

Oslo, Norge, 18.05.2022: Huawei, et ledende globalt teknologiselskap og selskapet bak verdens tredje største økosystem for smart forbrukerelektronikk kunne i dag avsløre nye HUAWEI WATCH GT 3 Pro Titanium Edition. Smartklokken kommer i det eksklusive metallet titan, og forener retro- og futuristiske designelementer som gjør klokken til en utmerket kandidat både på jobb, trening og til hverdags.

Oppgraderer GT 3-familien med elegant design og høyteknologiske materialer.

Sammenlignet med HUAWEI WATCH GT 3 har WATCH GT 3 Pro Titanium Edition fått oppgradert en rekke funksjoner, blant annet maskinvare, design, helse- og aktivitetsmåling. Utseende på klokken er også mer raffinert enn tidligere modeller, da det slitesterke materialet titan er tatt i bruk. Resultatet er en stilren og tidsriktig smartklokke. Videre introduserer WATCH GT 3 Pro Titanium Edition en rekke tekniske oppgradering:

• Klokkens glass er laget av safirkrystall, og materialets hardhet er sammenlignbart med en diamant. Det robuste materialet gjør klokken mer holdbar mot riper og slitasje.
  • Under safirkrystall-glasset finner man en stor 1.43-inch AMOLED høydefinisjons fargeskjerm, med 326 PPI (High Density Pixels Per Inch) og 466x466 skjermoppløsning.
  • GT 3 Pro kommer også med en kurvet, keramisk innside på urskiven. Dette gjør at klokken føles både lett og vennlig mot huden med naturlige egenskaper for justering av temperatur

5 minutter med hurtiglading er nok for 24 timers bruk.

Nye WATCH GT 3 Pro Titanium Edition i 46mm kommer med hele 14-dagers batterilevetid (1). Klokken kan også lades trådløst, og ladehastigheten til WATCH GT 3 Pro er 30% raskere enn forgjengeren WATCH GT 2 Pro. I tillegg tar det kun 5 minutter å lade klokken for 24 timers bruk, som gjør at den passer godt i en aktiv og travel hverdag.

Helsestyringsprogram for hele dagen gir brukeren ytterligere kontroll

Smartklokken kommer også med en rekke nye funksjoner innen trening og allsidig helsestyring som gjør det mulig for brukeren å aktivt forebygge risikoer for sykdom.

• Det nye treningsprogrammet «fridykking» gir brukeren en helt ny opplevelse. Etter å ha bestått 200 runder med vanntrykktesting samsvarer klokken med ingeniørstandarden EN 13319 og kan støtte fridykk på opptil 30 meters dyp (2).
  • WATCH GT 3 Pro kommer for første gang hos Huawei med en EKG som sikrer at målingene er mer nøyaktige. Dette vil ikke være tilgjengelig i Norge før tidligst høsten 2022, men en betaversjon er tilgjengelig på klokken allerede nå. HUAWEI WATCH GT 3 Pro sin EKG-app (3) kan vise EKG-målinger, sanntidsanalyse, sinusrytme og atrieflimmerdeteksjon, premature atrie- og ventrikkelslagpåminnelser, og støtter arteriell stivhetsdeteksjon, som gjør det mulig for brukere å aktivt forebygge risikoen for vaskulære sykdommer.
  • I tillegg tilbyr HUAWEI WATCH GT 3 Pro allsidig helsestyring innen pulsmåling, SpO-måling, søvn og stress, som hjelper brukeren med å holde oversikt over endringene i kroppen til enhver tid.

WATCH GT 3 Pro lanseres også i en mindre og trendy variant

Huawei kunne også presentere WATCH GT 3 Pro Ceramic Edition i dag. Klokken kommer med ramme i både gull og sølv, og lanseringen følger flere trender i motebildet i dag rettet mot den stilige brukeren som setter pris på både smarte funksjoner og design.

Pris og tilgjengelighet

HUAWEI WATCH GT 3 Pro Titanium Edition og Ceramic Edition vil være tilgjengelig fra 31.mai 2022 til en veiledende pris fra 3,990.

Notater

(1)   Typisk scenario: Bluetooth-anrop i 30 minutter/uke, musikkavspilling i 30 minutter/uke, pulsmåling på, vitenskapelig søvnovervåking om natten, gjennomsnittlig 90 minutter (GPS på) treningsøktsporing per uke, meldingsvarsling aktivert (50 meldinger per dag), 6 samtaler per dag, 3 alarmer, vekke skjermen 200 ganger om dagen. Faktisk batterilevetid varierer avhengig av bruksvaner. Stor-bruksscenario: bluetooth-anrop i 30 minutter/uke, musikkavspilling i 30 minutter/uke, pulsmåling på, vitenskapelig søvnovervåking om natten, stressdeteksjon, hjertehelse og sovnapné aktivert, gjennomsnittlig 180 minutter (GPS på) treningsøktsporing per uke, slå på meldingsvarsler (50 meldinger på dag, 6 anrop, 3 alarmer), og hold skjermen på i 30 minutter per dag. Faktisk batterilevetid varierer avhengig av bruksvaner.

(2)   I samsvar med standarden for dykkerutstyrsteknikk, EN13319, kan den støtte fridykking på opptil 30 meter. Ikke egnet for varme dusjer, varme kilder, badstuer (steam-rom), plattformdykking, høytrykksspyling og andre aktiviteter under høyt vanntrykk, høy temperatur og fuktighet eller høyhastighets-vannstrøm. Ikke egnet for dykking, teknisk dykking og dykkeaktiviteter dypere enn 30 meter. Etter bruk i sjøvann anbefales det å skylle med ferskvann og tørke klokken. Skinn- og metallstropper er ikke egnet for svømming og sporter hvor man svetter mye. Dersom slike krav er påkrevd, anbefales det å erstatte andre typer stropper som fluorgummi. For andre vanntette forholdsregler, se den offisielle nettsiden. Vannmotstanden er ikke permanent, og beskyttelsen kan avta gjennom daglig slitasje.

(3)   Denne appen er ikke en medisinsk enhet. Data innhentet under bruk av denne appen er kun ment som en referanse, og skal ikke brukes til medisinsk forskning, diagnostikk eller behandlingsformål.

Om Huawei Consumer Business Group

Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com/no