EMUI 11 til Mate 40-serien gir nye interaktive opplevelser og bedre brukervennlighet

Under dagens lansering av Mate 40-serien presenterte Huawei også forbedringer i EMUI 11. De nye funksjonene inkluderer enklere interaksjon, bedre ytelse samt forbedret personvern og sikkerhet. Sammen gir de en mer sømløs og intuitiv opplevelse for brukere av Huawei-telefoner.

Det nye operativsystemet til Huaweis smarttelefoner gir et mer personlig og kunstnerisk preg til den visuelle opplevelsen, samtidig som det gir deg en rekke nye og smarte funksjoner.

Det nye Always-On-Displayet (AOD) i EMUI 11 integrerer tre aspekter fra kunst i sitt design - form, farge og rom. Nå kan du personalisere AOD med forskjellige fargepaletter, animerte GIFs, personlige bilder, selvvalgte tekster og mer.

EMUI 11 til Huawei Mate 40-serien støtter også Eyes On Display, som bruker 3D-kameraet og bevegelsessensoren til å oppdage om du ser på mobilen eller ikke. Plukker du telefonen opp og kaster et blikk på den, vil den automatisk aktivere AOD-skjermen.

Smart Gesture Control, som først ble introdusert i EMUI 10, støtter nå flere håndbevegelser. For eksempel kan du vise klokken, bytte sang, ta imot samtaler og endre volum, uten å fysisk berøre telefonen.

Enda flere vinduer i flerskjermsmodus

Multi-screen Collaboration-modusen gjør at du kan koble mobil, nettbrett og PC sammen på et sømløst vis. For eksempel kan du styre mobilen fra PC-en eller bruke nettbrettet som en ekstra skjerm til PC-en.

Med EMUI 11 på Huawei Mate 40-serien blir det nå enda enklere å multitaske, med muligheten for å åpne tre forskjellige smarttelefonapper på PC-en.

Smart Multi-Window-funksjonen er også forbedret på EMUI 11. Nå kan du ha flere vinduer oppe på smarttelefonen din samtidig, slik at du kan tilpasse hva du vil ha på skjermen ut ifra dine behov. For eksempel kan du se på en video samtidig som du har notatprogrammet oppe. Størrelsen og plasseringen på vinduene kan du velge helt selv.

EMUI 11 kommer også med en ny epost-funksjon, Email Conversation Mode, som konverterer e-post-tråder til samtaler. Når du gjør dette, fjernes også unødvendige deler av e-postene, som for eksempel lange signaturer.

Bedre sikkerhet og personvern

Helt siden starten har sikkerhet og personvern vært et hovedfokus for EMUI, så når Huawei utvikler sikkerhetsfunksjoner på EMUI følger de alltid de viktigste prinsippene; ingen forstyrrelser, ingen sporing og ingen eksponering.

En av sikkerhetsfunksjonene i EMUI 11 er muligheten til å fjerne metadata fra bilder når du overfører dem, som for eksempel hvor bildet ble tatt, når det ble tatt og hvilken telefon det ble tatt med.

AI Private View-funksjonen gjør at samtaler blir private selv når du er på offentlige steder, som for eksempel på toget eller i en heis. Når denne funksjonen er aktivert, er det kun du som kan se hva som er på skjermen. Ved hjelp av ansiktsgjenkjenning skjules alt av varsler, meldinger og lignende hvis noen andre skulle kaste et blikk på telefonen din.

Det hender også at man mottar meldinger på telefonen når man deler skjerm til en TV, prosjektor eller lignende. Med EMUI 11 slipper du å bekymre deg for at private ting kommer opp når du gjør dette, ved å skjule anrop, meldinger og varsler når du deler skjerm.

Ytelse som holder seg i årevis

EMUI har konsekvent tilbudt utmerket ytelse og høykvalitets spillopplevelser gjennom innovasjoner som Extendable Read-Only File-systemet, GPU Turbo og Deterministic Latency-motoren. EMUI 11 tar dette et hakk videre, ved hjelp av Kirin 9000-chipsettet. Det sørger for at du har svært god ytelse på telefonen, selv etter tre år.

Chipsettet gir også bedre batteriutnyttelse når du kjører spill med høy bildefrekvens. Ønsker du å bytte mellom ofte brukte apper er dette også lettere, og krever i mindre grad at appene på startes på nytt.

Ifølge simulasjoner gjort av den anerkjente tyske publikasjonen connect, har Mate 40 Pro kun 2.5 prosent svakere ytelse etter 36 måneders bruk. Sammenligner man med tidligere modeller, er dette en betraktelig forbedring.

Betaen for EMUI 11 har allerede blitt gjort tilgjengelig for P40-serien (inkludert P40 lite) og Mate 30-serien, og vil rulles ut til flere enheter i nær fremtid.

For mer informasjon, besøk oss på:

URL: http://consumer.huawei.com/no

Følg oss på: