AMJ Norge

Det kritiske behovet for fred

Ahmadiyya muslimsk trossamfunn (AMJ Norge) inviterer til den årlige fredskonferansen.
Foto: AMJ Norge

Oslo, 18. mars 2021: I en årrekke har Ahmadiyya muslimsk trossamfunn (AMJ Norge) arrangert Fredskonferansen som samler mennesker fra alle samfunnslag. I år er temaet «Det kritiske behovet for fred». Denne konferansen vil finne sted den 6. april 2021 på digitale flater grunnet koronasituasjonen.

De tidligere arrangementene i rekken har tiltrukket gjester fra forskjellige religiøse, sivile, akademiske, veldedige og samfunnsengasjerte organisasjoner, så vel som politikere og medlemmer av det diplomatiske korps.

Temaet for dette årets arrangement er «Det kritiske behovet for fred», og tar utgangspunkt i noen av de lokale utfordringer, problemer og kritiske hendelser den seneste tiden, som truer vår harmoniske sameksistens. Fredsbygging innebærer å involvere individer og organisasjoner som sammen kan bidra og handle mot et felles mål, nemlig å skape fred og harmoni i samfunnet.

Et av formålene med denne konferansen er å oppfordre deltakerne til å aktivt arbeide for fred, for forsoning mellom forskjellige folkeslag, med den hensikt å øke samholdet i samfunnet og derved skape et bedre og harmonisk samfunn. FN refererer til fredsbygging blant annet som forsøk på å redusere et lands risiko for å komme i konflikt ved å styrke nasjonale kapasiteter for konflikthåndtering og legge grunnlaget for bærekraftig fred og utvikling. Denne konferansen er et lite bidrag i den sammenheng fra vårt trossamfunn.

Programmet for konferansen i år består av en rekke innlegg fra fornemme gjester etterfulgt av en spørsmål & svar-sesjon knyttet til innleggene. Påmelding til arrangementet gjøres via denne lenken: www.fredskonferansen.no/pamelding

AMJ Norge (Ahmadiyya Muslim Jama’at)

Twitter:         @AMJ_Norge / @Furusetmoske

Facebook:    facebook.com/amjnorge /facebook.com/furusetmoske

Instagram:    instagram.com/amjnorge/

Web:            ahmadiyya.no / fredskonferansen.no / thepathwaytopeace.com/

Foto: AMJ Norge

Om AMJ Norge

AMJ Norge
Søren Bulls vei 1

+47 986 94 274http://ahmadiyya.no/

Følg pressemeldinger fra AMJ Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra AMJ Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra AMJ Norge