Den populære graviditetsappen Preggers lanseres globalt i AppGallery

Nå er Preggers tilgjengelig for nedlastning i Huaweis app-butikk AppGallery. Appen, som er utviklet av svenske Stroller AB, er en av de mest populære graviditetsappene i verden.

Oslo, Norge - 15. september 2022 - Med Preggers kan kommende foreldre følge graviditeten med en unik 3D-opplevelse, få relevant informasjon og ta i bruk nyttige verktøy. Appen veileder brukeren gjennom graviditeten og småbarnstiden og gir informasjon for den respektive uken. Appens innhold er utviklet og verifisert av eksperter innen en rekke fagfelt som svangerskap, trening og psykologi.

– For oss i Preggers er det viktig at appene våre er tilgjengelige for alle, uansett hvor de befinner seg i verden. Vår graviditetsapp er et flott verktøy og støtte for alle kommende foreldre enten de er i Asia, Sør-Amerika, USA, Europa eller Afrika. Med vårt globale tankesett og ønske om å hjelpe bredt over hele verden, blir Appgallery en selvfølge å være en del av, sier Amanda Avsan, medgründer og Chief Marketing Officer i Stroller.

I Preggers blir størrelsen på babyen illustrert hver uke med ulike temaer. Ved å koble kontoen til partnerens, vennens eller familiens konto, kan brukeren også dele sin graviditetsreise.

Appen inneholder også en strukturert kunnskapsbank med artikler, informasjon og tips knyttet til hver uke i svangerskapet. Ved hjelp av sjekklisten i appen kan brukeren krysse av for det viktigste før det nye familiemedlemmet kommer og benytte seg av ulike tilbud. Appen finnes i en gratis- og en premiumversjon. Premiumversjonen inneholder enda mer materiale og funksjoner. Preggers oppdateres kontinuerlig med nytt innhold, nye funksjoner og verktøy.

– Preggers er utrolig bra og en av de ledende graviditetsappene. Vi er selvfølgelig veldig glade for at den er tilgjengelig i Appgallery samtidig som at Stroller, selskapet bak Preggers, gjør en vekstinvestering. Ambisjonen vår er å ha en plattform med viktige og attraktive apper som forbrukerne ønsker, som vi fortsetter å investere i og fokusere på, sier Tollef Vollan, sjef for forretningsutvikling i Huawei Consumer Group i Norge.

AppGallery er den tredje største appbutikken globalt. Butikken jobber nå tett med fire millioner registrerte utviklere for å stadig gjøre nytt innhold tilgjengelig på plattformen. Som en del av strategien bruker Huawei sin ekspertise og hjelper utviklere med å få tilgang til andre lukrative appmarkeder. For eksempel er Kina hjemsted for over 904 millioner mobile internettbrukere og antallet nedlastede apper er over 100 milliarder. I løpet av de siste 12 månedene har AppGallery hjulpet over tusen utenlandske utviklere med å bli en del av Kinas mobiløkonomi. Et eksempel på en app som har vært vellykket i Kina er PicsArt med over 300 millioner nedlastinger.

Om Stroller AB
Stroller ble grunnlagt i 2017, og er et svensk appstudio som har som mål å lage de beste familierelaterte appene. Ved å lage tilgjengelige og brukervennlige apper gjør de foreldreskap enklere for kommende og nybakte foreldre. Hver måned når Stroller hundretusenvis av foreldre globalt gjennom appene og tjenestene sine. Så langt er Strollers apper lastet ned i 203 land, hvorav de har toppet listene i 146 land. Appstudioet er på god vei til å bli det ledende globale appstudioet med tjenester knyttet til familien. Under Stroller AB finnes for tiden merkene Stroller, Preggers og Born This Day.

For kontinuerlige oppdateringer, følg oss på:

Hjemmeside: https://preggers.app
Facebook: https://www.facebook.com/preggersapp
Instagram: https://www.instagram.com/preggers.app/
TikTok: http://www.tiktok.com/@preggers.app

Om Huawei Consumer Business Group
Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloudcomputing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

For mer informasjon, besøk:
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/
Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/