Cadre henter kompetanse fra Bekk og Strøm

Den nyoppstartede kraftverk-porteføljeforvalteren Cadre AS har henter fire ansatte fra småkraftselskapet Bekk og Strøm AS.

Tidligere Arctic analytiker og investor Eivind Bergkaasa står bak selskapet, som spesialiserer seg på drift og forvaltning av norsk småkraft, i samarbeid med det finske kommunalt eide kraftselskapet Suomen Voima Oy.

- Eivind Bergkaasa la frem noen interessante tanker om hva han ønsket å få til, samtidig som han hadde sikret seg en intensjonsavtale om drift av Suomen Voimas norske kraftverkportefølje. Dette var såpass spennende at jeg og tre av mine kolleger valgte å knytte oss til denne forretningsideen, sier tidligere administrerende direktør i Bekk og Strøm AS, Carl-Fredrik Lehland, i en kommentar.

Suomen Voima har vært til stede i det norske småkraftmarkedet i mer enn 10 år. Selskapet har i løpet av denne tiden bygd opp en portefølje bestående av småkraftverkene Tryggestad, Stardalen, Befring, Vassfossen og Boen. I tillegg eier selskapet 40% av aksjene i Chr. Salvesen & Chr. Thams Communications Aktieselskab. I sommer overtok Suomen Voima også konsesjonen for Vegusdal og har med dette rundt regnet 200 GWh i produksjon og 50 GWh under utbygging.

- Når vår norske portefølje nå rundet 250 GWh var tiden inne for oss til å bidra til etableringen av et nytt miljø som deler vårt syn på porteføljeforvaltning og daglig drift. At vi får med oss et så erfarent og kompetent team på laget er en stor bonus for oss, sier Suomen Voimas administrerende direktør Antti Vilkuna.

Cadre AS vil ha kontorer i Kristiansand.

Cadre AS
Rigetjønnveien 14
www.cadre.no

Om Cadre AS

Cadre AS

Følg pressemeldinger fra Cadre AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Cadre AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.