Bypakke for eit grønare Tromsø i vekst
Samferdselsdepartementet la i dag fram eit forslag om delvis bompengefinansiering av ein bypakke for Tromsø (Bypakke Tenk Tromsø). Forslaget er i tråd med lokale vedtak.
– Tromsø har teke viktige vegval fram mot ein grønare og meir moderne by. Byen er sentralt plassert i ein region som veks og blir stadig viktigare. Eg er glad for at det er tverrpolitisk semje i Tromsø om eit meir miljøvenleg tilbod til beste for alle trafikantgrupper. Med like målretta innsats framover, vil det ikkje overraske meg om Tromsø seglar opp som ein god førstekandidat for ein byvekstavtale, seier samferdselsministeren.
Når bompengeinnkrevjinga startar opp, vil den erstatte dagens ordning der ein lokalt krev inn ei avgift på drivstoff som har betalt for deler av bygginga av hovudvegar i Tromsø.
Utforminga av bypakken er i tråd med bompengeavtalen frå august 2019: Bompengepakken er fullfinansiert, prosjekt og tiltak står på ei prioritert liste, og det skal vere 20 prosent eigenandel på lokale/regionale tiltak. Det er semje om porteføljestyring, god kostnadskontroll og målet om nullvekst.
– Med bompengeavtalen kom det nye føringar i bompengepolitikken. Lokale og regionale styresmakter viste evne og vilje til å tilpasse opplegget til dette. Det skal dei ha ros for. Vi har no eit godt grunnlag for å utvikle Tromsø i grønare retning, på ein god måte for trafikantar, passasjerar og næringsliv, seier samferdselsminister Hareide.
Nullvekst og god framkome
Målet for bypakken er nullvekst i persontransport med bil. I tillegg er god framkome for alle trafikantgrupper eit mål, med hovudvekt på kollektivtransport, sykling, gåing og næringslivstransport. I bypakken ligg det fleire tiltak som skal leggje til rette for dette.
Eit sentralt prosjekt i Bypakke Tenk Tromsø er E8 Flyplasstunnelen (tidlegare rv. 862 Tverrforbindelsen Tromsø) som vil gå mellom Breivika og Langnes.
Tromsø er ein av ni byar som kan vere aktuell for byvekstavtalar. Om ein slik avtale vert inngått i framtida, er det ein føresetnad at bypakken vert del av ein slik avtale.
6,5 milliardar kroner
Samla økonomisk ramme for Bypakke Tenk Tromsø er om lag 6 500 mill. 2021-kr. Finansieringa skjer i hovudsak med bompengar og statlege, fylkeskommunale og kommunale midlar.
Bypakke Tenk Tromsø vil ha ein innkrevjingsperiode på 15 år, med planlagt oppstart 2. halvår 2022. I tråd med dei lokalpolitiske vedtaka kjem det 15 bomstasjonar med tovegs innkrevjing, fordelt på sju sonar. Bompengeordning vert tidsdifferensiert med tredobbel takst i rushperiodane på kvardagar.
Nøkkelord
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Ny finansieringsordning for Norske tog – resultat av statens tilbud om tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld17.9.2025 15:16:34 CEST | Pressemelding
I pressemelding av 10. september 2025 kunngjorde Samferdselsdepartementet at det samme dag kl. 12.00 fremsatte tilbud om tilbakekjøp av Norske togs eksisterende obligasjonsgjeld. Tilbakekjøpsprosessen er et avsluttende steg i omleggingen av finansieringsmodellen for Norske tog.
En mer trafikksikker russetid i 2026: Ikke lov å bruke sidevendte seter og ståplasser under kjøring15.9.2025 07:18:59 CEST | Pressemelding
Regjeringen strammer inn bruken av sidevendte seter og ståplasser under kjøring. Fra og med 1. januar 2026 er det ikke lov å bruke disse plassene under kjøring.
Høring: Vil gjøre det enklere å få reiseinformasjon11.9.2025 13:53:33 CEST | Pressemelding
Regjeringen foreslår å innføre et regelverk som skal gjøre det enklere for folk å få oversikt og riktig informasjon om transporttilbudet.
Ny finansieringsordning for Norske tog – staten tilbyr tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld10.9.2025 13:27:58 CEST | Pressemelding
Gjennom behandlingen av revidert nasjonalbudsjett for 2025sluttet Stortinget seg til regjeringens forslag om å legge om finansieringsmodellen til Norske tog, fra at selskapet tar opp lån i det private lånemarkedet til at staten skal tilby slik lånefinansiering. Omleggingen skjedde 1. juli 2025.
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom