Klart for fase 2 av Bypakke Grenland i Telemark: – Det gode arbeidet for enklare og grønare reisekvardag held fram
Samferdselsdepartementet la i dag, 20. juni 2025, fram forslag om delvis bompengefinansiering av Bypakke Grenland fase 2.
– Med fase 2 av bypakken kjem det ei rekkje prosjekt som fremjar god og grøn utvikling av sentrum og knutepunkt. Målet er å gjere det meir attraktivt å reise kollektivt, sykle og gå, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Bypakka er eit samarbeid mellom kommunane Skien, Porsgrunn og Siljan, Telemark fylkeskommune, Jernbanedirektoratet, Statens vegvesen og Statsforvaltaren. Framlegget er i tråd med lokalpolitiske vedtak.
Bypakke Grenland fase 2 skal først og fremst bidra til at veksten i persontransport skjer med kollektivtransport, sykling og gonge (nullvekstmålet). Staten bidreg med til saman 386 millionar 2025-kroner i avtaleperioda 2025-2028 for ny belønningsavtale med Grenland.
– Fase 2 av bypakken betyr betre framkome i kvardagen for både folk og næringstransport, seier samferdselsministeren.
Betre framkome for buss, gonge og sykkel
Pakka som er lagt fram for Stortinget, inneheld ei rekkje veg-, gang-, sykkel- og kollektivtiltak på kommunal veg, fylkesveg og riksveg.
I områda omkring Porsgrunn stasjon og Kammerherreløkka bussterminal skal det skapast nye og oppgraderte byrom. Det vil bidra til ein betre reisekvardagen for kollektivpassasjerar, gåande og syklande. I Skien sentrum kjem det betre og meir attraktive løysingar for mjuke trafikantar inn mot kollektivknutepunktet ved Landmannstorget og andre delar av sentrum. Tiltak som bygger opp under ei god sentrums- og knutepunktutvikling er også høgt prioritert i Siljan.
Samanhengande sykkelinfrastruktur med god framkome er prioritert der det er eit potensial for fleire syklistar. For å sikre effektiv næringstransport og god framkome for buss, er det også prioritert fleire tiltak på vegnettet, mellom anna utbetring av flaskehalsar.
Ingen nye bomstasjonar
Samla økonomisk ramme er rekna til om lag 3,2 milliardar kroner. Finansieringa er basert på bompengar, kommunale og fylkeskommunale midlar.
Bompengeinnkrevjinga er basert på ordninga slik ho er i dag i Bypakke Grenland fase 1. Det kjem ikkje nye bomstasjonar. I tråd med dei lokale vedtaka foreslås det å auke grunntakstane samanlikna med dagens nivå og innføre betaling for lette nullutsleppskjøretøy. Det er lagt til grunn at innkrevjinga kan vare i ti år.
Krev sterk kontroll med kostnadane
Det er lagt opp til aktiv porteføljestyring av bypakken. I porteføljen som er lagt fram er inntekter og kostnader i balanse.
I proposisjonen går det fram at prosjekta skal gjennomførast innanfor rammene av fastsett gjennomsnittstakst, fylkeskommunal lånegaranti og innkrevjingsperiode. Det er ein føresetnad at kostnadskontrollen er sterk, og at auke i kostnadane og/eller inntektssvikt i bypakken skal handterast ved kutt i porteføljen.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Regjeringa set ned eit lovutval for å greie ut ny veglov20.6.2025 11:57:22 CEST | Pressemelding
Det er i statsråd i dag, 20. juni 2025, satt ned eit offentleg utval som skal greie ut og foreslå ein ny veglov.
Ingrid Dahl Hovland fortsetter som vegdirektør20.6.2025 11:57:02 CEST | Pressemelding
I statsråd i dag, 20. juni 2025, ble det bestemt at Dahl Hovlands åremål som direktør for Statens vegvesen forlenges med en ny periode.
192 forskningsmillioner skal vise vei til lavutslippssamfunnet Norge19.6.2025 07:10:00 CEST | Pressemelding
Regjeringen oppretter tre nasjonale forskningssenter for transport, som de neste åtte årene skal gi Norge kunnskap vi trenger for å bygge framtidens transportsystem.
Skal fjerne to krevjande punkt på Rv. 5213.6.2025 16:00:00 CEST | Pressemelding
Statens vegvesen skal lyse ut kontraktar for å fjerne to av dei mest krevjande punkta på Rv. 52. Storeskare bru skal skiftast ut og vegen mellom Tuv og Venås skal utbetrast.
Per Sanderud er ny styreleiar i Bane NOR12.6.2025 10:31:02 CEST | Pressemelding
På dagens foretaksmøte i Bane NOR SF blei Per Sanderud valt som styreleiar, mens styrets nestleiar Hildegunn Naas-Bibow og styremedlemmane Eli Giske, Renate Larsen, Adele Norman Pran og Tore Olaf Rimmereid blei attvalde.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom