Bransjepris til Yassin Azari i ECIT på Hønefoss

Yassin Azari, COO og partner i ECIT Hønefoss, mottok prisen «Årets Overskudd 2021» under regnskapskonferansen Overskudd 15. september. Prisen tildeles personer som bidrar til regnskapsbransjens utvikling.

Yassin Azari vant bransjeprisen Årets Overskudd 2021. Foto: ECIT

Azari mottok prisen under den årlige konferansen for regnskapsbransjen som arrangeres av bransjeforeningen Regnskap Norge, som i år ble gjennomført digitalt. Bransjen har 70 % av norsk næringsliv som kunder og bistår primært små og mellomstore bedrifter i det ganske land.

Det var en samlet kollegagjeng som stod bak nominasjonen av den sympatiske lederen.

– Jeg er overrasket og glad, utbrøt den ydmyke vinneren, som benyttet anledningen til å takke kollegaene som han hevdet sin suksess ikke hadde vært mulig uten.

Dette er fjerde gang bransjeforeningen Regnskap Norge deler ut prisen Årets Overskudd.

– Prisen bidrar til å løfte frem enkeltpersoner som bidrar til bransjens utvikling, og formålet er å synliggjøre de gode historiene, bygge stolthet og inspirere, sier administrerende direktør i Regnskap Norge, Rune Aale-Hansen. – Regnskap Norge ønsker å bidra til en bransjekultur hvor vi løfter frem  – og heier på  – hverandre.

En enstemmig jury vektla i begrunnelsen at Yassin Azari, med sin gjennomføringskraft og iver etter å videreutvikle seg selv og menneskene i virksomheten, bidrar til effektivisering og profesjonalisering av bransjen. Han brenner for og setter seg godt inn i ny teknologi, men er også genuint opptatt av mennesket. Hans stå-på-vilje, kombinert med at han evner å motivere og få med seg kollegaene, gjør ham til en verdig mottaker av prisen.

Juryen bestod av styreleder i Regnskap Norge, Ingebjørg Harto, administrerende direktør i Regnskap Norge, Rune Aale-Hansen, og Ronny Thomas Jenssen, medlem i Regnskap Norge og divisjonsdirektør storkunde, fag- og digitale tjenester i SpareBank 1 Regnskapshuset SMN.

Yassin Azari vant bransjeprisen Årets Overskudd 2021. Foto: ECIT
Yassin Azari i armene på kollega Miriam Jørgensen. Foto: ECIT
Yassin Azari, vinner av bransjeprisen Årets Overskudd. Foto: ECIT
Administrerende direktør i Regnskap Norge, Rune Aale-Hansen. Foto: CF-Wesenberg