Bedriftsidretten: Nye ruter i den populære turkonkurransen Ti på Topp

Turkampanjen Ti På Topp Østfold er i gang, og i år er det rekordmange turer. Til sammen har Bedriftsidretten laget 20 turer med turbeskrivelse og kart fordelt over store deler av Østfold.

Turer tilpasset alle

- Tilbudet er for absolutt alle sier daglig leder i Bedriftsidretten Østfold, Stian Olbergsveen. Dette turtilbudet vokser for hvert eneste år, og allerede på den første turdagen ble det registrert over 150 turer forteller han.

Turkampanjen startet nemlig på verdens aktivitetsdag 10. mai. Heldigvis for de som enda ikke har fått dette med seg, kan man fortsatt melde seg på. Det kan man gjøre gjennom hele perioden, og den varer til 31. oktober.

- Vi oppfordrer alle som går tur, eller er nysgjerrig på turgåing til å melde seg på Ti på topp. Last ned appen og få inspirasjon til å oppdage nærmiljøet ditt på nytt, forteller Olberggsveen.

God miks av turer

Turene er kategorisert med grønn, blå og rød, hvor grønn er enkel og rød er krevende. Blant de 20 turene som er med, er de aller fleste turene merket blå, men vi har også noen som er merket rød kan Olbergsveen røpe. Det er ikke mange turer her i Østfold som vi velger å merke rød, men i år har det faktisk dukket opp et par kjempespennende turer som er litt ekstra krevende. Dette gjør det det bare enda mer morsomt, og for de som ikke ønsker å gå de tøffeste turene, gjør ikke det noe som helst, forteller han. Alle som gjennomfører 10 ulike turer innen 31. oktober får nemlig en turpremie av oss. Og her har kategorien på turene ingenting å si. For barn er premiekravet syv ulike turer sier Olbergsveen.

Bakgrunn

Ti På Topp er en årlig turkampanje som tilrettelegger for at flere skal komme seg ut på tur. I år har de laget 20 spennende turmål, som man enkelt kan finne frem til via appen som også heter Ti På Topp, eller via hjemmesiden hvor du kan lage din egen turprofil. Turene kommer med godt forklarte turbeskrivelser og digitale kart, som viser hvor du befinner deg i forhold til stien.

For mer informasjon kontakt:

Daglig leder Stian Olbergsveen

Ostfold@bedriftsidretten.no