Avis introduserer en grønnere og mer moderne bilflåte

Avis Norge oppdaterer bilflåten med et stort antall nye elektriske biler. Med endringen blir Avis Norge ledende innen miljøvennlig tradisjonell bilutleie.

Avis Norge introduserer i dag en omstrukturering av bilflåten for å gjøre plass til flere elektriske biler. Omstruktureringen innebærer blant annet at 5 nye elbil-grupper introduseres og en rekke nye elbiler kjøpes inn. Samtidig innføres automatgir som standard når du leier bil.Endringen skal bidra til at det blir enklere å velge grønnere og mer moderne biler når du bestiller leiebil fra Avis i Norge.

-  Jeg er veldig stolt over at vi beveger oss fremover på veien mot utslippsfri bilutleie. Ikke nok med at vi nå drastisk øker antallet elektriske biler i flåten vår, vi vil med dette tilby et av de bredeste utvalgene av biler på leiebilmarkedet, med alt fra Skoda Enyaq, VW ID.3 og ID.4 til Audi e-tron, Tesla og Jaguar I-Pace, sier Donald Hayes, daglig leder i Avis Norge.

- Dette er en betydelig investering som vi håper kan bidra til å flytte transportsektoren i retning av å bli utslippsfri, og som samsvarer med den norske regjeringens forpliktelse til å sikre at nye personbiler skal være nullutslippskjøretøy i 2025, fortsetter Hayes.

Avis Norge har i mange år hatt elektriske biler i flåten, men med denne investeringen og endringen i bilgrupper, blir selskapets elbiler både mer synlig og mer tilgjengelig enn noen gang tidligere.

- Mer enn 70 % av den totale norske flåten er nå enten hybrid- eller elbiler. Jeg håper dette er med på å gjøre det enklere å velge et miljøvennlig transportalternativ og at det gjør det mulig for våre kunder å være med på reisen mot en utslippsfri fremtid, sier Hayes.

Alle endringene trer i kraft fra 1. oktober 2021.

Cecilie Scharning
Pressekontakt Avis Budget Group Norge
Tlf: +47 920 82 300
E-post: ces@zynk.no

Om Avis Budget Group

Avis Budget Group, Inc. er en ledende global tilbyder av mobilietsløsninger, både gjennom merkevarene Avis og Budget, som har mer enn 11 000 utleiekontorer i omtrent 180 land rundt om i verden, og gjennom merkevaren Zipcar, som er verdens ledende bildelingsnettverk med over 1 million medlemmer.

Avis Budget Group driver de fleste utleiestedene sine i Nord-Amerika, Europa, Australia og Asia direkte, og i resten av verden drives merkevarene i hovedsak gjennom lisensiering. Avis Budget Group har sitt hovedkontor i Parsippany, N.J.

Mer informasjon er tilgjengelig på www.avisbudgetgroup.com