Årets Sykle til jobben-kampanje får et annet innhold
Den årlige Sykle til jobben-aksjonen vil gå som normalt selv om innholdet vil bli noe annerledes. 1.februar åpner Bedriftsidretten påmeldingen til landets største og eldste aktivitetskampanje.

Bedriftsidretten åpner påmeldingen til landets største- og eldste aktivitetskampanje 1.februar
Aktivitetskampanjen Sykle til jobben som Bedriftsidretten har arrangert siden 1973 har de siste årene fått over 30.000 nordmenn til å velge en aktiv vei til jobben. Det har gitt resultater både i form av folkehelse, og ikke minst mindre trafikk langs veiene, noe som har gitt store besparelser på utslipp av CO2.
Men i år vil Sykle til jobben-kampanjen bli annerledes, og kampanjeleder EmilHjemli Borgerseni Bedriftsidretten kan opplyse om at innholdet er tilpasset den pågående korona-situasjonen.
- Folk er mer isolert på hjemmekontor, og har dermed ikke reisevei til jobben. Noen er også ufrivillig hjemme på grunn av permitteringer, forteller Hjemli Borgersen.
Derfor vil årets kampanje tilpasses folks hverdag, hvor det ikke bare handler om å velge sykkel som fremkomstmiddel fremfor bil.
Digital trening
Digital trening har under korona-pandemien blitt en trend. Men for Bedriftsidretten har Sykle til jobben kampanjen vært en digital kampanje hvor deltakerne har registrert aktiviteten enten via innlogging på nettsiden, eller direkte via ulike appløsninger.
- Nå vil også gjennom Sykle til jobben motivere folk til å være mer aktiv i hverdagen som for mange oppleves annerledes nå med en pandemi over oss. Kampanjen vil også være med på å skape et fellesskap i den tiden vi står i nå, forteller kampanjelederen.
Borgersen Hjemli har stor tru på at kampanjen vil virke motiverende for folk i en annerledes hverdag som alle står i nå.
- All aktivitet gjelder, enten du sykler til jobb, har en aktiv pause fra jobben eller gjør noe fysisk aktivitet på fritiden, opplyser han.
Åpner påmeldingen
Mandag 1.februar åpner Bedriftsidretten påmeldingen til årets Sykle til jobben-kampanje, og påmeldingen gjøres på kampanjens nettside.
- Du kan enten melde deg på som deltaker på et lag med maks fem deltakere sammen med dine venner eller kolleger. Eller så kan du registrere deg som individuell deltaker, opplyser kampanjelederen.
I 2020 deltok over 33.000 nordmenn på Sykle til jobben-aksjonen på tross av at landet var rammet av restriksjoner på korona. Nå oppfordrer Hjemli Borgersen alle om å bli med på årets kampanje som går av stabelen mellom 18.april til 20.juni
Kontakter
Heidi Gromstad
heidi.gromstad@bedriftsidretten.no
91 34 74 10
Emily RobertsonKommunikasjonsrådgiver
Tel:412 20 896Emily.Robertson@bedriftsidretten.noEmil Hjemli BorgersenKampanjeleder, Sykle til jobben-aksjonenNORGES BEDRIFTSIDRETTSFORBUND
Tel:+47 48 29 47 61emilhjemli.borgersen@bedriftsidretten.noBilder



Lenker
Om Norges bedriftsidrettsforbund
Bedriftsidretten tilbyr mer enn 50 aktiviteter til voksne, og er en medlemsorganisasjon med 2 400 lag med ca. 200 000 medlemmer. Med arbeidsplassen som utgangpunkt, er målet å få flere voksne i aktivitet. Vi har aktivitet over hele landet, og noe for enhver.
Følg saker fra Norges bedriftsidrettsforbund
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges bedriftsidrettsforbund på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Norges bedriftsidrettsforbund
Nytt konsept fra Bedriftsidretten: I dag starter Kollegamosjon19.10.2020 06:00:00 CEST | Pressemelding
Bedriftsidretten har laget en oppfølger til Sykle til jobben-aksjonen med et ønske om å skape samhold og aktivitet i annerledestiden. Kampanjen starter i dag.
Tilbyr lavterskelaktivitet til alle ansatte i Tønsberg kommune19.10.2020 06:00:00 CEST | Pressemelding
Bedriftsidrettslaget til Tønsberg kommune har meldt seg på den nye aktivitetskampanjen Kollegamosjon til Bedriftsidretten, og nå gir de gratis deltakelse til alle som jobber i kommunen.
Norges Bedriftsidrettsforbund lanserer ny aktivitetskampanje: Kollegamosjon16.10.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding
Aktivitetskampanjen Kollegamosjon går av stabelen mandag 19.oktober. Kampanjen har som mål å øke aktiviteten i kollegier, og skape samhold og latter i annerledestiden.
Innfører 10 minutter fysisk aktivitet i arbeidstiden15.10.2020 12:59:17 CEST | Pressemelding
De ansatte ved Leif Grimsrud AS går nye veier for å skape trivsel i bedriften. 10 minutter hver dag med fysisk aktivitet blant de ansatte er oppskriften. God helse og et sosialt fellesskap er målet.
Invitasjon til lansering av aktivitetskampanjen Kollegamosjon14.10.2020 15:37:13 CEST | Presseinvitasjon
Pressen er invitert til å delta til å svette og le litt, (blå)mandag morgen, i anledning lansering av aktivitetskampanjen Kollegamosjon. Sett av 15 - 20 minutter til å få trukket på smilebåndene og få opp hjertepumpa. Garantiordning: Følelsen av blåmandag blir svært redusert.
Bedriftsidretten og Abid Raja lanserer ny kampanje1.9.2020 05:00:00 CEST | Pressemelding
Kultur- og likestillingsminister Abid Q. Raja og idrettspresident Berit Kjøll var med da Bedriftsidretten lanserte kampanjen "Vi rydder opp". Kampanjen skal rydde opp i naturen etter tidenes Norgesferie, som dessverre har lagt igjen spor. Kampanjen starter 1.september.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom