Hvem blir Norgesmester i lego?

– Det er første gang denne konkurransen skal avvikles, og vi er stolte over å huse arrangementet. De aller fleste av oss har jo et forhold til lego, sier Knut Wellerop, kjededirektør i Coop Obs!
Lego er blant verdens best kjente varemerker og mest solgte leketøy. Med en omsetningsvekst på 15 prosent i fjor er det liten tvil om at lego fortsatt slår an blant både liten og stor. Konkurransen er åpen for alle og foregår i Coop Obs! hypermarkeder, som utgjør totalt 32 butikker fra Tromsø i nord til Lyngdal i sør.
Alle kan delta
– Dette er noe alle kan være med på. Barn og voksne konkurrerer sammen i par, og jo yngre barnet er jo flere ekstrapoeng får man. Slik blir konkurransen rettferdig, forklarer Mi Tu Le i Lego.
I løpet av 30 sekunder skal ett barn og en voksen bygge så høyt de klarer. De tre beste på hvert hypermarked vinner gavekort. Den raskeste duoen på landsbasis vinner en tur til Legoland i Danmark for hele familien.
Ny konkurransearena
Opp i gjennom årene har Lego arrangert flere konkurranser i lekebutikker. NM i legotårnbygging hos en dagligvareaktør er noe helt nytt.
– Mange familier bruker lørdag formiddag til storhandel. Jeg husker selv hvor kjedelig det kunne være å bli med foreldrene mine i butikken. Med dette arrangementet ønsker vi å skape hygge og moro for hele familien på en litt uventet arena, sier Mi Tu Le.
I disse dager rigges det klart for helgens lek og konkurranse ved alle Coop Obs! hypermarkeder, og det er stort apparat som er i sving.
– Vi er klare, nå er det bare å finpusse byggeformen, sier Wellerop i Coop Obs!
Hvem som er Norges raskeste legotårn-bygger gjenstår å se.
Konkurransen går av stabelen lørdag 18. April, fra kl 11–17.
Nøkkelord
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom