Gjennomslag i Drotningsviktunnelen
Etter to år, kring 1000 salvar og nær 250 000 arbeidstimar er det endeleg gjennomslag i den lengste vegtunnelen på Sotrasambandet.

Ettersom tunnelen ligg på bergenssida fekk byrådsleiar i Bergen, Christine B. Meyer æra av å fyre av gjennomslagssalva. På trygg avstand fekk ho trykke på knappen i lag med bergsprengingsleiar Andreas Hagen Hella klokka 12 i går.
Nærmar seg fullt gjennomslag i alle fire vegtunnelar
Prosjektsjef for Sotrasambandet, Lene Sælen Rivenes, fortel at prosjektet no nærmar seg fullt gjennomslag i alle fire vegtunnelar. Ho er godt nøgd med å «huke av» gjennomslag i endå ein vegtunnel på OPS-prosjektet
– Gjennomslaget i Drotningsviktunnelen er ekstra stas, sidan det er den lengste tunnelen vi byggjer. Etter to år med krevjande arbeid gjennom komplekst terreng og tett på dagens riksveg, har vi no gjennomslag i begge løpa. Dette er eit resultat av solid innsats frå alle involverte, seier Rivenes.
Under ei steinrøys
Sjølve gjennomslaget kan vi ikkje sjå før om nokre dagar, men prosjektsjefen bedyrar at det er hol gjennom sjølv om ein ikkje kan sjå det med det blotte auget - enno
– Gjennomslag har vi, sjølv om det nett no ser ut som ei steinrøys. Her ligg vi så tett på viadukten ut til Sotrabrua og tårna at salvane er små, og gjennomslaget ligg gøymd under steinrøysa for å beskytte utløpet av tunnelen. Om nokre dagar når sprengsteinen er frakta ut, kan vi endeleg sjå lys i begge endar i begge løpa i tunnelen.
Den lengste og mest komplekse vegtunnelen i prosjektet
Drotningsviktunnelen er den lengste og mest komplekse vegtunnelen i prosjektet. Tunnelen går frå Storavatnet i Bergen, og munnar ut i Drotningsvik kor riksvegen fortsett ut på Nye Sotrabru. Første salve gjekk 2. november 2023. Tunnelen har to ramper for av- og påkøyring til og frå Drotningsvik. Rampene er til saman cirka 1,2 kilometer.
Prosjektdirektør i Sotra Link Construction Pedro Rodriguez takkar både naboar og trafikantar for tolmod og samarbeid.
– Vi er stolte over innsatsen til tunnelteamet i Sotra Link Construction, som har vist stor evne til å finne løysingar i møte med krevjande grunnforhold. Samstundes vil vi rette ei stor takk til naboar, trafikantar og næringsliv i området for tolmod og godt samarbeid undervegs, seier Rodriguez.
Moglegheit for to-vegstrafikk i eitt av løpa
Når tunnelen opnar, vil det vere mogleg å sette tovegstrafikk i eitt av løpa dersom det oppstår ei hending i det andre. Denne fleksibiliteten vil bidra til betre framkome og redusert risiko for stans på riksveg 555, som er sterkt trafikkert.
Mykje utstyr skal inn i tunnelane
No startar arbeidet med å innreie tunnelen. Mellom anna skal straum, vannleidning og system for overvann på plass, og etter kvart skal prefabrikkerte betongelement vert montert langs tunnelveggane. Siste del av jobben er installering av belysning, vifter, utstyr til brannsløkking og sikkerheitssystema i tunnelen. Så venter omfattande testar av tunnelen før den kan bli godkjent og opne for trafikk saman med resten av prosjektet.
Fakta om tunnelen:
- 1950 meter lang
- To løp, med to køyrefelt i kvar retning
- Arbeidet er utført av Sotra Link Construction
- To ramper for av- og påkøyring til og frå Drotningsvik. Rampene er til saman cirka 1,2 kilometer
- I overkant av 100 personar har vore i arbeid med tunnelen
Det har gått med:
- 20 200 m3 sprøytebetong
- 243 200 arbeidstimar
- 1 155 000 kilo sprengstoff fordelt på 990 salver.
- 315 000 tennarar
- 31 900 sikringsboltar
- 38 500 lastebillass med 550.000 m3 sprengt stein er køyrd ut av tunnelen
Nøkkelord
Kontakter
Lene Sælen RivenesProsjektsjefStatens vegvesen, Utbygging
Rv. 555 Sotrasambandet
Bilder





Lenker
Om Statens vegvesen
Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.
Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen
Brua over Langfjordstrømmen blir lysregulert15.12.2025 10:41:30 CET | Pressemelding
Statens vegvesen har avdekket skader på kantdragerne på Langfjordstrømmen bru på E6 i Sør-Varanger kommune. Derfor blir det lysregulering og nedsatt fart over brua fremover.
Åpnet høyfjellsveg ved havet11.12.2025 13:17:56 CET | Pressemelding
Ny rv. 94 har kopiert vintertiltak fra E16 over Filefjell. Gir mindre stengt veg og mer forutsigbar fremkommelighet til og fra Hammerfest.
Nå blir det mindre trøbbel for Per Einar på E1611.12.2025 09:14:53 CET | Pressemelding
I flere ti år har trafikken ofte stått i stampe mellom midtrekkverk i betong opp mot Sollihøgda på E16. Nå er det lys i Sollihøgdtunnelen. Den nye motorvegen åpner neste tirsdag.
Ny ladestasjon på Gol gjør arbeidsdagen enklere for tungbilsjåfører som kjører elektrisk11.12.2025 07:49:42 CET | Pressemelding
Statens vegvesen har sammen med Fastcharge AS åpnet en ny høyeffekts ladestasjon for tungbiler og busser på Gol døgnhvileplass på riksveg 7.
Åpnet siste del av E6 Helgeland10.12.2025 16:04:23 CET | Pressemelding
E6 Svenningelv-Lien halverer kjøretiden forbi Trofors. Den største og eldste flaskehalsen på E6 Helgeland er borte.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom