Norske bedrifter vil kjøpe norsk – og er villige til å betale for det
Ei ny undersøking viser at norske verksemder i aukande grad legg vekt på opphav når dei kjøper varer og tenester. Heile tre av fem meiner produksjonsland er viktig, og nesten 80 prosent vil velje norsk dersom pris og kvalitet er lik.

Resultata viser ei tydeleg utvikling: To av tre bedrifter opplever at bevisstheita rundt opphav har auka dei siste åra. Undersøkinga omfattar 600 representative norske verksemder, og det er Perseptor som har gjennomført ho for Innovasjon Noreg.
Halvparten av verksemdene seier dei er villige til å betale meir for dokumentert norsk opphav. To prosent seier til og med at dei vil betale mykje meir. Hovudgrunnane er eit ønske om å støtte norsk næringsliv og lokale arbeidsplassar, saman med assosiasjonar til høgare kvalitet og lågare miljøavtrykk.
- Dette stadfester betydninga av norsk produksjon og opphav. Ved å framheve opphavet får norske bedrifter moglegheit til å synleggjere at dei har norsk bakgrunn, og dei verdiane, som kvalitet, ansvarskjensle og integritet som følgjer med. – Det er trygt å velgje norsk, seier Anne Marie Brady, ansvarleg for merkeordninga Made in Norway.
Samtidig peikar undersøkinga på eit behov for betre merking og dokumentasjon: Ein av tre meiner det er vanskeleg å vere sikker på om ei vare faktisk har norsk opphav.
Resultata gir tydeleg støtte til arbeidet med å utvikle den nye merkeordninga for norsk opphav – Made in Norway. For verksemder som satsar på norsk produksjon, kan dette bli eit viktig konkurransefortrinn – både i marknaden og i møte med kundar som krev dokumentasjon.
Tidlegare har ei undersøking blant forbrukarar vist liknande resultat. Fleirtallet av dei er også villige til å betale meir for norske varer og tenester, og det har mykje å seie for dei når dei bestemmer seg for kva dei skal kjøpe.
Nøkkelord
Kontakter
Kjetil Svorkmo BergmannKommunikasjonsrådgiver
Tel:90 82 09 18kjber@innovasjonnorge.noBilder





Dokumenter
Lenker
Innovasjon Noreg bidrar til berekraftig vekst og eksport for norsk næringsliv gjennom kompetanse, kapital og nettverk. Innovasjon Noreg kan hjelpe norske verksemder med å tre inn i ein ny marknad for første gong eller for å utvide ei internasjonal satsing.
Følg pressemeldinger fra Innovasjon Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Innovasjon Norge
Får låne 150 millioner til å lage olje av plastavfall12.11.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Innovasjon Norge har innvilget et lån på 150 millioner kroner til IDP Mongstad. Midlene skal brukes til å delfinansiere et kommersielt pilotanlegg for gjenvinning av plastavfall. I stedet for å brennes som i dag, skal plasten bli til olje av høy kvalitet.
Brødrene Freberg vinner regional landbrukspris!6.11.2025 14:50:00 CET | Pressemelding
Grønnsaksprodusenten fra Nøtterøy vinner bedriftsutviklingsprisen i landbruket for Vestfold i 2025.
Renndølsetra vinner regional landbrukspris6.11.2025 10:34:12 CET | Pressemelding
Renndølsetra vinner bedriftutviklingsprisen for landbruket i Møre og Romsdal for 2025.
Bergen Carbon Solutions får 30 millioner i tilskudd fra Innovasjon Norge5.11.2025 09:43:37 CET | Pressemelding
Styret i Innovasjon Norge har innvilget et miljøteknologitilskudd på inntil 30,3 millioner kroner til Bergen Carbon Solutions. Prosjektet skal gjøre det mulig å produsere bærekraftig karbon til batteriindustrien. - Dette er innovasjon på internasjonalt nivå hvis prosjektet lykkes, sier Håkon Haugli i Innovasjon Norge.
Winther Ysteri vinner landbrukspris4.11.2025 14:08:24 CET | Pressemelding
Winther Ysteri er årets vinner av bedriftsutviklingsprisen i landbruket for Oslo.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom