Norske bedrifter vil kjøpe norsk – og er villige til å betale for det
Ei ny undersøking viser at norske verksemder i aukande grad legg vekt på opphav når dei kjøper varer og tenester. Heile tre av fem meiner produksjonsland er viktig, og nesten 80 prosent vil velje norsk dersom pris og kvalitet er lik.

Resultata viser ei tydeleg utvikling: To av tre bedrifter opplever at bevisstheita rundt opphav har auka dei siste åra. Undersøkinga omfattar 600 representative norske verksemder, og det er Perseptor som har gjennomført ho for Innovasjon Noreg.
Halvparten av verksemdene seier dei er villige til å betale meir for dokumentert norsk opphav. To prosent seier til og med at dei vil betale mykje meir. Hovudgrunnane er eit ønske om å støtte norsk næringsliv og lokale arbeidsplassar, saman med assosiasjonar til høgare kvalitet og lågare miljøavtrykk.
- Dette stadfester betydninga av norsk produksjon og opphav. Ved å framheve opphavet får norske bedrifter moglegheit til å synleggjere at dei har norsk bakgrunn, og dei verdiane, som kvalitet, ansvarskjensle og integritet som følgjer med. – Det er trygt å velgje norsk, seier Anne Marie Brady, ansvarleg for merkeordninga Made in Norway.
Samtidig peikar undersøkinga på eit behov for betre merking og dokumentasjon: Ein av tre meiner det er vanskeleg å vere sikker på om ei vare faktisk har norsk opphav.
Resultata gir tydeleg støtte til arbeidet med å utvikle den nye merkeordninga for norsk opphav – Made in Norway. For verksemder som satsar på norsk produksjon, kan dette bli eit viktig konkurransefortrinn – både i marknaden og i møte med kundar som krev dokumentasjon.
Tidlegare har ei undersøking blant forbrukarar vist liknande resultat. Fleirtallet av dei er også villige til å betale meir for norske varer og tenester, og det har mykje å seie for dei når dei bestemmer seg for kva dei skal kjøpe.
Nøkkelord
Kontakter
Kjetil Svorkmo BergmannKommunikasjonsrådgiver
Tel:90 82 09 18kjber@innovasjonnorge.noBilder





Dokumenter
Lenker
Innovasjon Noreg bidrar til berekraftig vekst og eksport for norsk næringsliv gjennom kompetanse, kapital og nettverk. Innovasjon Noreg kan hjelpe norske verksemder med å tre inn i ein ny marknad for første gong eller for å utvide ei internasjonal satsing.
Følg pressemeldinger fra Innovasjon Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Innovasjon Norge
Norske bedrifter innen helse og forsvar signerer avtaler i USA7.10.2025 23:32:37 CEST | Pressemelding
Kronprins Haakon åpnet i dag næringslivsprogrammet i Minneapolis, med fokus på helseteknologi og forsvarsindustri. To norske bedrifter signerte avtaler med store amerikanske aktører.
Enorm respons fra næringslivet på Innovasjon Norge-kontor i Kyiv10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Norske bedrifter vil være med å gjenoppbygge Ukraina og hjelpe landet med å forsvare seg. Etter 5 måneder tilstede i Ukraina opplever Innovasjon Norge stor pågang fra norsk næringsliv.
Åtte av ti vil velge norske varer8.8.2025 12:58:09 CEST | Pressemelding
En ny undersøkelse viser at de fleste forbrukerne vil velge norske produkter, men mange sliter med å finne dem. Det vil merkeordningen Made in Norway gjøre noe med.
Sterk vekst i lånegarantier fra Innovasjon Norge7.8.2025 15:37:04 CEST | Pressemelding
Flere innovative og raskt voksende bedrifter etterspør lånegaranti fra Innovasjon Norge. Ordningen med vekstgaranti har økt med 55 prosent i første halvår i år.
Sterk juni for reiselivet – flere turister sprer seg over hele landet1.8.2025 15:11:12 CEST | Pressemelding
Tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB) viser at det var hele 4,8 millioner kommersielle overnattinger i juni, en økning på fire prosent fra i fjor og 13 prosent fra juni 2019, som var siste normalår før pandemien.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom