REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote, organisasjonen bak Danish Golf Championship og den danske profftouren ECCO Tour. Merkevarene blir Premium Partnere på alle GolfPromotes aktiviteter og vil spille en sentral rolle i utviklingen av golf i Danmark.

Golf med et nytt perspektiv: Sport, Sunn & Sosial
Partnerskapet er bygget rundt visjonen "Sport, Sunn & Sosial", som skal fremheve golfens helsemessige fordeler, sosiale verdier og inkluderende natur.
– «Sport, Sunn & Sosial» er kanskje ikke de første ordene folk tenker på når de hører ordet golf, men sannheten er at golf er en av verdens mest sosiale og inkluderende idretter – og uten tvil en sunn sport. De som allerede spiller golf vet dette, men vi ønsker å bryte ned de mange mytene og fordommene som fortsatt finnes om sporten. Her er REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven de perfekte partnerne til å hjelpe oss, sier Flemming Astrup, direktør i GolfPromote.
Partnerskapet vil innebære en rekke innovative kampanjer og arrangementer, som skal tiltrekke nye målgrupper til golfen og øke bevisstheten rundt idrettens mange fordeler.
Ambisiøse mål for golfens utvikling.
I Reitan Retail ser man partnerskapet som en viktig mulighet til å styrke golfens posisjon i Danmark og skape større bevissthet om sportens tilgjengelighet.
– Vi vil vise at golf er en sport for alle, og at den kan bidra til både personlig utvikling og sosial tilhørighet. Med en samlet innsats kan vi nå våre mål og sikre at Danmark forblir en ledende golfnasjon, samtidig som vi styrker sporten hjemme i Norge, sier Vidar Riseth, sponsoransvarlig i Reitan Retail.
Partnerskapet kommer i tillegg til NextUp-satsningen fra Uno-X Mobility, som samler Norges beste golfproffer og lovende amatører for å dele erfaringer, trene sammen og bygge lagfølelse. Uno-X Mobility bidrar med både økonomisk støtte og verdifull kompetanse for å styrke spillerutviklingen og skape et motiverende miljø for norske golfspillere.
Et partnerskap som strekker seg utenfor golfbanen
Som en del av samarbeidet vil REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven også være synlige på turneringer og arrangementer, hvor de vil bidra med blant annet:
- Helseinitiativer, som understøtter golfens positive effekt på folkehelsen, både fysisk og mentalt.
- Sosiale tiltak, som inviterer nye målgrupper inn i golfsporten og fremhever golfens fellesskap.
- Mer bærekraftige løsninger, hvor spesielt Uno-X Mobilitys lynladere og REMA 1000 sitt fokus på ansvarlig handel og sunne valg spiller en sentral rolle.
Samarbeidet markerer en ny æra for både dansk og norsk golf, hvor idrettens brede verdier blir en sentral del av den fremtidige utviklingen.
Får støtte av DP World Tour
– Slike initiativer er avgjørende for å utvikle golfen og gjøre idretten mer tilgjengelig for et større publikum. Golf har en enestående evne til å samle mennesker, og slike partnerskap bidrar til å synliggjøre idrettens mange fordeler, sier Ben Cowen, Chief Tournament & Operations Officer i DP World Tour.
– Partnerskap som dette vil bidra til å fremme golf som en fritidsaktivitet med betydelige helsefordeler, både fysisk og mentalt. Vi ser frem til å se hvordan dette samarbeidet vil bidra til å nå nye målgrupper i Danmark og vise de positive effektene golf kan ha, sier Andrew Murray, Chief Medical & Scientific Officer i European Tour Group.
Kontakter
Vidar RisethSponsorsjefReitan Retail
vidar.riseth@rema.noBilder

Om Reitan Retail
Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land.
Vi er en familie med 45 000 positive og offensive mennesker, og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, 7-Eleven og Uno-X Mobility.

Følg pressemeldinger fra Reitan Retail
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Retail
Storsatsning fra Reitan Retail og Handelshøyskolen BI: Nytt forskningsprosjekt skal redusere utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen13.3.2025 11:30:33 CET | Pressemelding
Reitan Retail og Handelshøyskolen BI går sammen om et nytt forskningsprosjekt med mål om å utvikle løsninger som reduserer utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen.
Reitan Retail søker deg som vil være med og forme fremtidens handel5.2.2025 10:34:54 CET | Pressemelding
Reitan Retail søker visjonære, offensive og innovative personer til Future Advisory Board (FAB). Vi ønsker bidrag fra deg som ser muligheter der andre ser utfordringer.
Reitan Retail og MOT: Vil gjøre en forskjell for ungdom – og kjøpmenn3.2.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Reitan Retail og MOT Norge har inngått en treårig avtale for å støtte MOT sitt arbeid med å styrke ungdoms robusthet ved å forbygge mobbing, utenforskap og psykiske vansker.
Reitan Retail inngår partnerskap med BI for å styrke student- og velferdsaktiviteter7.1.2025 13:40:04 CET | Pressemelding
Studietiden er en viktig periode for læring og personlig utvikling, men mange kan også oppleve ensomhet og utenforskap. For Reitan Retail er fellesskap og inkludering sentrale verdier. Derfor har Reitan Retail inngått et samarbeid med Handelshøyskolen BI og studentforeningen BISO for å bidra til et inkluderende og sosialt studentmiljø.
Uno-X Mobility Cycling og BAMA inngår treårig partnerskap for å fremme sunn livsstil6.1.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
BAMA blir ny sponsor for både dame- og herrelagene til Uno-X Mobility Cycling, med et tydelig mål om å bidra til å fremme sykkelsporten og en sunn livsstil. Samarbeidet bygger på felles verdier som bærekraft, helse og matglede.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom