Reitan Retail

Reitan Retail og MOT: Vil gjøre en forskjell for ungdom – og kjøpmenn

Del

Reitan Retail og MOT Norge har inngått en treårig avtale for å støtte MOT sitt arbeid med å styrke ungdoms robusthet ved å forbygge mobbing, utenforskap og psykiske vansker.

Bilde av Ole Robert Reitan sammen med Leon Romestrand og Gunvor Østgaard i MOT Norge.
Reitan Retail og MOT Norge utvider sitt samarbeid de neste tre årene. Fra venstre: Leon Romestrand, Ole Robert Reitan og Gunvor Østgaard. (Foto: Nils Vibe-Rheymer / Reitan Retail)

– Helt siden 1999 har ulike deler av selskapet vårt vært aktiv partner med MOT. Vi deler felles verdigrunnlag som gjør oss til naturlige partnere, og jeg er glad for å kunne utvide samarbeidet vårt, sier CEO i Reitan Retail, Ole Robert Reitan.

Intern opplæring i Reitan Retail
Gjennom den treårige samarbeidsavtalen vil Reitan Retail støtte MOT finansielt. Avtalen inkluderer også 40 kompetansehevende foredrag og aktiviteter hvert år i Reitan Retails interne opplæringsprogrammer og lederutviklingskurs for kjøpmenn og ansatte. 
– Målet for samarbeidet er å bidra til å hindre mobbing, utenforskap og psykiske vansker blant ungdom. Svært mange ungdommer vil få sin første jobb i en av våre butikker, og derfor tror vi MOT i tillegg kan tilføre oss nyttig kunnskap om kommende generasjoner, sier Reitan. 

De siste årene har Reitan Retail samarbeidet med MOT gjennom Uno-X Mobility, men tidligere har også Narvesen og REMA 1000 vært aktive partnere. Gjennom den nye avtalen utvides nå samarbeidet til å gjelde alle selskaper og merkevarer i Reitan Retail i Norge, inkludert Uno-X Mobility, REMA 1000, 7-Eleven, Narvesen, Northland, Norsk Kylling, Kolly og flere.

Mulighet til å nå enda flere
– Reitan Retail har vært en sentral samarbeidspartner for oss i over 25 år, og vi er glade for å fortsette dette sterke partnerskapet, sier Geir Nesset, fungerende daglig leder i MOT Norge. 
– Avtalen gir oss mulighet til å nå enda flere ungdommer med våre programmer over hele landet, sier han.

Rundt 300 norske ungdoms- og videregåendeskoler samarbeider med MOT, og årlig deltar omlag 75 000 ungdommer i MOT sine programmer, som er verktøy for å utvikle ungdoms robusthet og motstandskraft.

Kontakter

Bilder

Reitan Retail og MOT Norge utvider sitt samarbeid de neste tre årene. Fra venstre: Leon Romestrand, Ole Robert Reitan og Gunvor Østgaard. (Foto: Nils Vibe-Rheymer / Reitan Retail)
Reitan Retail og MOT Norge utvider sitt samarbeid de neste tre årene. Fra venstre: Leon Romestrand, Ole Robert Reitan og Gunvor Østgaard. (Foto: Nils Vibe-Rheymer / Reitan Retail)
Last ned bilde

Om Reitan Retail

Reitan Retail er et ledende handelsselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, convenience og mobilitet i syv land.

Vi er en familie med 45 000 positive og offensive mennesker, og sterke merkevarer som REMA 1000, Narvesen, R-kioski, Pressbyrån, 7-Eleven og Uno-X Mobility.

Følg pressemeldinger fra Reitan Retail

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Retail på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Retail

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye