Oda

Oda velger Omnicom Media Group (OMG) som nytt mediebyrå i Norden. Avtalen skal ledes fra PHD i Norge

Del

Det er god fart i PHD om dagen og fremover skal byrået lede kunderelasjonen til Oda med hele Omnicom Media Group (OMG)  i ryggen. OMG er et av verdens største mediebyrånettverk med relevant erfaring og bred kompetanse som blir viktig for å skape videre vekst for Oda i Norge og søsterselskapet Mathem i Sverige.

Britt, Bjørn, Andreas, Thomas, Beathe og Nina
Britt, Bjørn, Andreas, Thomas, Beathe og Nina Oda

-Det har vært viktig for oss å finne en partner som kan samarbeide med oss i begge markeder og sikre at vi tar ut synergier på tvers, etablerer beste praksis og sikrer god effekt av investeringer vi gjør i markedene, sier Chief Marketing Officer i Oda, Nina Mikaelsen.

-Det er klokt av Oda å samle mediebyråsamarbeidet i ett nettverksbyrå som ansvarliggjøres for verdiskaping i hele kundereisen, inkludert merkevareresultater og salgsresultater. Vi er godt utstyrt til jobben og gleder oss stort til å komme ordentlig i gang, sier Britt Skjeppestad, administrerende direktør i PHD.


Teamet fra PHD og Omnicom Media Group  har lang erfaring med FMCG, dagligvare og netthandel

-Det er PHD som skal lede samarbeidet ut fra Norge, men vi henter kapasiteter og ressurser fra hele Omnicom nettverket i Norden, forteller Skjeppestad. 

Teamet skal ledes av Beathe Stangeland Eide.  Linn Fresdad er prosjektleder og  Britt Skjeppestad vil også være en sentral ressurs i teamet. I Sverige ledes kundeteamet av Bjørn Lindgren og Parveen Virdi.  Performance og netthandel ledes av Thomas Jeppesen i Norge og Mattias Widestrand i Sverige

-I OMG har vi funnet et fremoverlent og energisk team i både Norge og Sverige som brenner for både marketing og media, og som har vist et stort engasjement og forståelse for vår visjon og begge våre merkevarer, sier Mikaelsen.


Oda vil gjerne takke både Dentsu X og S360 i Norge for et godt samarbeid gjennom de siste årene.

-Det har vært en glede å samarbeide med dem, og de har bidratt sterkt til Odas vekst de siste årene, avslutter Mikaelsen. 

Kontakter

Om Oda

Oda er Norges største matbutikk på nett. Oda tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter lever på døra.

Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Oda det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.

Følg pressemeldinger fra Oda

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Oda

Oda styrker fokus på Norge og Sverige og nedbemanner 150 i Oda Group Services4.6.2024 10:46:00 CEST | Pressemelding

Oda har mål om å nå lønnsomhet i både det norske og svenske markedet i løpet av 2025. Fremover ønsker selskapet å styrke fokus på det norske og svenske markedet og utsetter derfor videre internasjonal ekspansjon. I den forbindelse har selskapet varslet på et allmøte i dag at 150 ansatte vil bli nedbemannet i Oda Group Service, og at den svenske, norske og globale lederguppen vil bli slått sammen.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye