Ny Chief Product Officer (CPO) i Schibsted Media
Espen Sundve tiltrer rollen som Chief Product Officer (CPO) og går inn i konsernledelsen i Schibsted Media.

Sundve har tidligere hatt en rekke lederroller i Schibsted. I høst returnerte han til Schibsted Media som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
I sin nye rolle vil Sundve ha ansvar for å styrke Schibsted Medias digitale produkter gjennom å sikre økt lønnsomhet og skape bransjeledende brukeropplevelser for brukerne av de ulike mediene som konsernet eier.
– Jeg gleder meg veldig til dette. På den ene siden har vi strålende muligheter til å skape bedre journalistikk og mer relevante opplevelser for våre brukere. På den andre siden må vi forenkle, bli mer effektive og hente hjem verdien av de fantastiske produktene vi allerede leverer til millioner av brukere i Sverige og Norge, sier Espen Sundve.
– Et viktig skritt
Tidligere har produktmiljøet vært organisert sammen med abonnementsmiljøet i Schibsted Media, men med denne endringen blir produkt en egen linje under Sundves ledelse.
– Dette markerer et viktig skritt i vår strategi for å videreutvikle Schibsted Media. Å sette brukeren mer i sentrum er en av de viktigste satsingene i vår langsiktige strategi, og utnevnelsen av en CPO er et naturlig grep for å understøtte dette. Det styrker vår evne til å dyrke den allerede svært kompetente og innovative produktorganisasjon vår, slik at vi kan levere enda mer sømløse og verdifulle opplevelser for brukerne våre, sier konsernsjef Siv Juvik Tveitnes.
Sundve har tidligere hatt flere ledende roller i Schibsted, inkludert VP Product Management i Schibsted News Media og Chief Product and Tech Officer i VG. Han kommer også med verdifull erfaring fra rollen som Chief Product Officer i Oda, der han kombinerte effektivisering med produktforbedringer.
Tveitnes fremhever at Sundves innsats som rådgiver for konsernledelsen det siste halve året har hatt stor betydning.
– Jeg er sikker på at det vil styrke hele organisasjonen å få Espen inn som et fast medlem av konsernledelsen og i rollen som leder for det sterke fagmiljøet vårt for produktutvikling, på veien mot målet om å bli Nordens ledende mediedestinasjon, sier Tveitnes.
For mer informasjon, kontakt:
Bjørn-Martin Bache Nordby, Head of Communications, Schibsted Media
Telefon: +47 977 00 019
E-post: bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.com
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of CommunicationsSchibsted Media
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comUavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Schibsted fullfører oppkjøpet av TV4 og MTV fra Telia Company1.7.2025 10:12:19 CEST | Pressemelding
Schibsted kunngjør i dag at oppkjøpet av Telia Companys TV- og medievirksomhet (TVM) – TV4 i Sverige og MTV i Finland – er fullført. Transaksjonen markerer et viktig steg i retning av å bygge en sterkere og mer samlet nordisk medieportefølje som kombinerer nyhetsjournalistikk med engasjerende innhold på tvers av alle plattformer og formater.
Tore Nilssen skal lede avisdeskene i Schibsted30.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Sjefredaktørene i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har ansatt Tore Nilssen (51) som felles leder for avisdeskene i mediehusene.
Nytt produktløft i Schibsted — rigger for fremtidens mediebruk30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler all produktutvikling i en ny organisasjon ledet av CPO Espen Sundve. Med 230 ansatte organisert i helt nye team, skal Schibsted bygge fremtidsrettet og skalerbar teknologi – med ambisjon om å forme Nordens ledende mediehus.
Schibsted legger ned driften i Inzpire.me – fortsetter satsing på Max Social25.6.2025 09:36:49 CEST | Pressemelding
Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influencer marketing.
Schibsteds norske mediehus øker digitale inntekter – flere forbedrer lønnsomheten17.6.2025 11:09:35 CEST | Pressemelding
Flere av de norske selskapene i Schibsted både styrket den digitale posisjonen og forbedret økonomien i et krevende 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom