Extra kåres til Norges billigste dagligvarekjede
VGs julematbørs kårer Extra til den billigste dagligvarekjeden i Norge.

– Julehandelen har vært helt spinnvill så langt i år, og vi må mange år tilbake for å se lignende prisfall. Vi lover kundene, som også er våre eiere, at Extra skal være billigst. Dette blir nå bekreftet i VGs matbørs - den mest anerkjente pristesten i Norge, sier Håvard Jensen, kjededirektør i Extra.
Allerede i begynnelsen av november var Extra første ute med å kutte prisene på et stort antall julevarer i sine 576 butikker over hele Norge. Siden da har kjeden gjennomført mange tusen prisjusteringer hver eneste uke for å være billigst.
Handlekurven i VGs julematbørs koster 1684,06 kroner på Extra. Det er hele 218,29 kroner (12,95 %) billigere enn hos Kiwi og 103,72 kroner (6,16 %) billigere enn hos Rema 1000. Oda er 20,05 kroner (1,19 %) dyrere enn Extra. I tillegg til store besparelser, får Extra-kundene som også er Coop-medlemmer, rabatter i form av kjøpeutbytte og andre medlemsfordeler.
Trygghet foran årets viktigste handleuke
I uke 51, som er kommende uke, er salgsvolumet i dagligvarebutikkene 25 til 40 prosent høyere enn en normaluke. På vei inn i det som er den viktigste handleuken i løpet av året, understreker Håvard Jensen i Extra trygghetene kundene nå får om at julehandelen gjøres billigst hos Extra.
– Vi er svært godt fornøyde med å være billigst, med god margin, i VGs julematbørs. Kunder som er Coop-medlemmer sparer enda mer gjennom kjøpeutbytte og medlemsrabatter. Dette betyr at kundene, som er våre eiere, kan være trygge på at Extra er billigst når de siste juleforberedelsene skal gjennomføres. Nå er det store mengder varer som skal handles inn, og klementiner er den mest populære varen. Det er ikke overraskende - de er sunne, gode og ikke minst billige, sier Jensen.
Nøkkelord
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonsdirektør i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder

Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom